• Haligh

December Bebis 2010 :)

LillSnurr82 skrev 2011-02-21 00:11:54 följande:
    Har haft besök av svärmor sen i torsdags. Tyckte det var jobbigt att ha henne här. Inte kännt så förr, men så fort hon sa nåt eller ville hjälpa till med Agnes tog jag illa vid mig och blev sur.. usch, kände mig som en riktig hönsmamma.. Nån mer som känner så??

När det gäller mina föräldrar så känner jag inte alls så, men kanske är för att till dem kan jag säga i från mer och tala om hur jag vill ha det och dom accepterar det, det gör inte svärmor på samma sätt. Plus att mina föräldrar bor i samma stad och känner Agnes sen början(oftat hälsat på och vart barnvakt många gånger), Detta var första gången svärmor träffa sitt barnbarn. Märktes JÄTTE tydligt på Agnes att hon inte riktigt trivdes hos farmor, ville inte alls bli tröstad av henne..Så i helgen har Agnes vart en gnäll spik för hon har inte velat vara hos farmor, pappa har aldrig riktigt kunnat trösta henne och jag har vart irriterad hela helgen och detta har ju Agnes kännt och inte kunnat få ro på samma sätt hos mig heller.. Rynkar på näsan Usch hemsk helg.. och JAG känner mig hemsk för att jag varit så sur och hönsmamma i helgen..
    MIn svärmor satt och försökte trycka in nappen i lillans mun, jag försökte säga att hon inte är så förtjust i nappen men det hjälpte liksom inte. Jo jag får verkligen bita mig i läppen för att inte gå och hämta dottern, men jag vet också hur mkt det betyder för sambon att hans föräldrar kommer för det bor så långt härifrån...
  • Haligh
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-21 09:49:00 följande:
    För fast man gjort snitt och född vaginalt så blir alltid musen mindre och trångare det är väl inget illa haha slipper den vara slapp
    Jag undrar om de inte passade på att göra en liten skönhetsjustering när de sydde ihop mig för det ser inte alls lika hängigt ut som det brukar EFter förra helgens missöde i sängen så blir det till att vänta, vet inte alls hur länge man får vänta när man får en remiss? INte hela vårdgarantitiden hoppas jag iaf...
  • Haligh

Tösens bajs är grönt, ser ut som en algsörja! Har hört att det kan bli så när de bara får i sig förmjölken och inte den fetare, men hur ändrar jag på det? Har ammat två gånger i rad på samma bröst men det har inte hjälpt. Har så himla mkt mjölk att de aldrig töms tror jag, vågar inte pumpa för då kanske produktionen ökar ännu mer?!

• Haligh

Fast det här är verkligen mörkgrönt, som sjögräs! Och jag är inte vegetarian Men jag har läst på lite och det verkar kunna bli så när maten passerar för fort igenom, har med gallan att göra. Inget onormalt iaf!

• Haligh

Min bajsar HELA tiden! Småpyser liksom! Igår hostade hon till på skötbordet så jag fick en kaskad på mig...däremellan kräks hon typ. Känner mig som en riktig fräsching nu för tiden

• Haligh

På väg till mvc nu för att prata p-medel... Känns rätt avlägset! Här är det stiltje i sängkammaren tills jag fått komma till gyn, fortfarande inte fått nån tid.. Så det var nog en sådär 4 månader sen det rumlades i sänghalmen senast, det värsta är att jag inte direkt längtar heller! Som att kroppen glömmer!

• Haligh

Ja sex i samma säng som bebis känns sådär, även om de inte förstår så känns det nog inte helt ok. Vet en femåring som klagade på att hon inte kunde sova för hennes mamma höll på så mkt, inte i samma säng men ändå!! Min kompis anmälde henne till soc, det var en massa annat också som verkligen visade på dåligt omdöme... Men de gjorde inte ett skit, typ ringde och kollade och frågade när de kunde göra hembesök!

• Haligh

Fick bekräftat idag på efterkollen att bristningen inte läkt som den skulle... Skära upp och sy om Bm tyckte jag skulle ringa gyn och ligga på lite, man kan nog få vänta rätt länge är jag rädd för annars..ska ringa imorgon o kolla hur det går med remissen!

• Haligh

MIn tjej började på medelkurvan när hon föddes, nu ligger hon på översta kurvan 2 standardavvikelser över medel... Fattar inte hur hon kan gå upp så mkt med tanke på hur mkt hon kräks, det fullkomligen väller över! Ser ut som det kommer ty p en deciliter och mycket mer än så kan hon väl inte äta tycker jag..? Uppenbarligen..

Här är vi också sömntutor, hela dagen sovs i princip bort och sen vaken hela kvällen, mellan 17-22 typ, Sen sover hon fortfarande bra på natten men är inte så lätt att få att somna. När det väl lyckats så sover hon till 6 ungefär och det tycker jag är länge!

Köpt ett babygym idag, inte provat än för vi sussar än. Ett rätt skrälligt och plastigt, men jag tänker att de gillar dem bättre än en vacker mysmadrass där det bara dinglar några mjukdjur?

• Haligh

Jag fick minipiller (Cerazette) utskrivna häromdan på efterkontrollen och till mig sa Bm att man kunde börja närsomhelst och inte behövde vänta på mens!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)