• Haligh

December Bebis 2010 :)

2-barnsmamma: håller tummarna att du inte är gravid, ingen höjdare att bli det så snabbt! Gå och skaffa dig preventivmedel nu Här har inte de jädra stygnen ens ramlat av än så här behövs inga preventivmedel om man säger så... Börjar onekligen längta lite nu, var nog ett par tre månader sedan nu... Vågar man lita på att man är skyddad så länge man helammar..?

• Haligh

Jag har fortfarande avslag, men hoppas verkligen mensen låter vänta på sig några månader. Jag är ju 32 år och vill absolut ha flera barn, men inte än så det blir definitivt skydd när det vankas sex igen. Ett par år mellan barnen känns bra i tanken, men man vet ju aldrig. Hade inte så lätt att bli gravid!

• Haligh

Urk här fikas det för mycket; hade gått UPP ett kilo sen jag vägde mig för 2 veckor sen!!! Blir lätt så när det är så mkt främmande och den enda motionen man får är att traska med barnvagnen...ska nu skärpa till mig för jag trivs inte alls med min degiga kropp.

• Haligh

Rödhårighet är rätt typiskt att det poppar upp fast ingen av föräldrarna är det; recessiva gener vilket innebär att man kan bära anlagen utan att det syns på en själv

Min lilltjej har börjat sova så bra på nätterna, underbart är det . Åt vid 21.30 och vaknade inte förrän 4, somnade om snabbt och sov till 7. Så skönt!

Ammar ni i sängen på natten? Jag går jämt upp och sätter mig i soffan, det rinner mjölk åt alla håll (haklapp är ett måste om man är lite rädd om kläderna..) och sen kommer det alltid en del i retur. SKulel grisa ner så i sängen tänker jag? Byter också efter varje matning för det bajsas fortfarande MÅNGA gånger om dagen (lliksom pyser hela tiden faktiskt...), kanske för att jag har så mkt mat? Tösen har gått upp 1,5 kg sen födelsevikten och är idag 5 veckor, är det ovanligt mycket?

• Haligh

Gud jag längtar inte alls efter att vara gravid igen! Så skönt att slippa magen och kunna röra sig igen. Ska njuta av min flicka ett tag innan det blir syskon tror jag

• Haligh

Min dotter är bara 5 veckor men hon sover nog närmare 20 timmar. Långa sjok, hon är vaken ett par timmar på fm och sen på kvällen lite längre. Jag tycker nästan det är tråkigt, allt glänser här hemma igår åt hon 22.30 och vaknade 6.15! Med Minifom har kvällarna blivit mkt bättre men lite gnäll är det än, annars är hon en sån nöjd go tjej! Som just korsat 5-kilosspärren, 3,5 när hon föddes, bredare än lång nästan

• Haligh

På tal om babygym, har någon tips på vilka som är bra? Finns så många att välja på men jag antar att det skiljer en del?

• Haligh

Någon som har några bra knep mot kräkningar? Min tjej kräks mkt,  och det kan komma ett bra tag efter matning också. Inte så att jag är orolig att hon inte får i sig tillräckligt, mer för att det blir väldigt kladdigt överallt. Jag kan tänka mig att det är magmunnen?

• Haligh

Tack för goda råd! Ska kolla på Apoteket. På BVC höjde hon knappt på ögonbrynen, som att det var helt normalt. Sa just glurp rakt ner i klykan på mig.

• Haligh

Var kan man köpa Wind? Bara på nätet eller finns de i butik eller på apotek också..?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)