• Haligh

December Bebis 2010 :)

Hade en stor blöt fläck på klänningen när jag kom hem idag, inte så trevligt! Tur man inte var på bortaplan iaf... Mina boobis blir som två stenhårda knöliga meloner ibland, det varierar lite från dag till dag. Ska skaffa en pump så man kan lätta på trycket lite, det är inte så skönt när det känns som att de ska explodera...

• Haligh

Jag tycker att jag får många bra tips härinne, som förstagångsmamma känner jag iaf att det är så mycket man har att lära av andra,

Det största problemet vi har nu är kräkningarna som kommer i tid och otid, inte är det lite heller! Ofta har det blivit halvsmält så det luktar verkligen kräk. Blä!

• Haligh

Varenda kotte nästan är sjuk i magsjuka, flunsa eller bara rejält förkyld. Här har vi fått det sistnämnda vilket är att föredra...lillan snorar jättemycket men hon verkar inte må dåligt och är glad och äter som vanligt. Krya på er alla som ligger magsjuka, usch det är så vidrigt!!

• Haligh

Min tjej har fått så himla platt bakhuvud! Trots kudde i sängen, ingen i vagnen dock. Växer det bort av sig självt när hon blir större eller krävs aktiv handling? Försöker att lägga henne på sidan i sängen men hon är ju så rörlig nu så nog tusan ligger hon på rygg när man tittar nästa gång! Syns verkligen jättetydligt.

• Haligh

Ingen mens här heller, känns så länge sen nu så man blir nog överraskad när den dyker upp Helammar ju också så jag hoppas den väntar några månader till då! Min flicka har 62 på det mesta, men en del 56:or funkar än. En del 62:or är i trångaste laget så det skiljer mkt! Men hon är en riktig knubbis, min lilla marsipangris

• Haligh

Min tyckte 5.45 var en bra tid en söndagmorgon...urk. Då hade jag ammat henne vid 4 men innan dess sov hon sen 19 och det har aldrig hänt att hon somnat så tidigt!

• Haligh

Någon som har erfarenhet av RS? Jag undrar om inte min tjej kan ha fått det, hostar slem väldigt mkt. Har inte över 38 i feber och äter men är väldigt ledsen och svårt att sova för hon väcker ju sig själv med hosta.

• Haligh

Usch ja så hemskt när de små är sjuka. Så trött och så ledsen. Tror inte på öronen för det ömmar inte när man trycker på dem, lite snorig men inte jätte. Men som sagt väldigt slemmig. 37,9 sist jag kollade.

• Haligh

Sigrid har rosslat nästan sen hon föddes men inte som nu, inte hostat. Och inte alls glad, har varit hos min mamma hela helgen och det hat inte alls varit den vanliga glada flickan.

• Haligh

Ja RS har nästan alla småbarn men de pyttesmå kan ju bli jättedåliga. Jag har gått runt med Sigrid med magen nedåt, då har det runnit ut en massa slem. Hon som brukar sova så mkt har bara sovit korta stunder idag. Men kissar och bajsar, är inte slö utan pigg, betydligt ledsnare än vanligt dock. Och diar ordentligt gör hon också. Usch kommer väl inte kunna sova alls för man ligger och lyssnar och är orolig.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)