• Haligh

December Bebis 2010 :)

Anairda skrev 2011-03-25 11:52:04 följande:
    japp lös i magen det är min oxå av kåvepenin :) fick läsa då hon nästan sprutade ut bajset
    Min tös äter ju också Kåvepenin nu; men jag har så himla svårt att få i henne det! Vet inte om just nånting hamnar i magen som hon spottar och frustar. Hon börjar liksom dregla redan när man närmar sig med sprutan! Fruktsmak i en mun som bara fått mjölk, ingen höjdare...
  • Haligh
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-25 12:12:12 följande:
    Min får ZITROMAX azithrmcin 4 mg/ml
    Och shit vad mkt lös vatten det var (bajset) och GULT
    Det är bajset alltid här så jag ser ingen skillnad Här har vi fortfarande mjökbajs!
  • Haligh
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-25 12:56:17 följande:
    Haha denna E får är lukt av något jag OXÅ vill ha tror det luktar godis-hallon-och något med mummsigt
    Och igår var det första gången han fick detta och MUMMS så gott det var haha han började nästan gråta för det försvan bort
    Idag ska sambon ge igen så jag inte vill för jag vågar inte ge själv.
    Läkaren sa att man kunde blanda i ersättningen och lägga i detta men näh vi sprytar bara in här.
    Ja det skulle säkert vara mkt lättare att få ner om man kunde blanda med mjölk .- men inte! Det här ska det gå en timme före och efter matning.. Får väl hoppas att doseringen är i överkant för jag antar att de flesta spädisar inte är så förtjusta i detta utan spottar ut mer än som sväljs
  • Haligh

Dramaqueen: vad märkligt, det var damen på Apoteket som sa det. Men i praktiken blir det aldrig så helt omöjligt att passa så exakt.

• Haligh
    LokesMammi skrev 2011-03-25 14:34:38 följande:
    Min plutt bajsar mkt. Bytte nyss en sån blöja! Var tusan kommer allt ifrån? =) Jag har bytit två blöjor hittills där det är över hela ryggen! :/ Får ofta tvätta underbyxorna då det kommer lite bajs i "benöppningen". Tror han har för smala ben.
    Så var det i början, det läckte vid benen och då provade vi Huggies som funkare mkt bättre. Detta var ju en mindre stl men kanske värt att prova?

Tvättar pyjamasar nästan varje dag för på morgonen kommer stora lasset som ofta läcker igenom. Fattar inte hur de som har bebisar som bajsar en gång i veckan gör?! Här kommer det massor varenda dag....

Vi har stl 3! Har nu Pampers mest för att vi fick rabattkupong i brevlådan,,,, SKa testa Icas nästa gång!
  • Haligh

Min både bajsar och kräks mycket Åh nu är hon glad igen efter att ha varit så sjuk, bebisskratt får hjärtat att smälta! Man ser i ansiktet att hon gått ner lite, inte fullt så runda kinder som för en vecka sen. Men nu äter hon ordentligt igen så nu är de nog snart tillbaka! Fascinerad över hur mycket kärlek man kan känna till någon som man känt så kort tid? Det kan verkligen komma en våg av kärlek som sköljer över en, jag har aldrig varit med om det tidigare. Underbart att vara mamma!

• Haligh

Idag hände något som varit min stora skräck, att ramla eller tappa min bebis. Det stod en stor låda på golvet som jag inte såg för jag höll henne i min famn, föll helt handlöst i golvet. Men vilka instinkter man har, lyckades på nåt sätt sätta armbågarna först och hålla lillan mot kroppen. Jag blev rädd och hon blev rädd, men det gick ändå bra! Men fy mitt hjärta slår fortfarande snabbt. Tänk om hon hade slagit huvudet i golvet!

• Haligh

Har ni märkt mycket av de där utvecklingssprången? Min tjej är nu 3 månader (om 2 dagar) och har helt plötsligt blivit så mycket känsligare. Blir helt förtvivlad när man ska lägga henne, skriker på ett sätt jag inte sett förut! Hon har varit ganska lätt att lägga på sistone annars, kan ligga och kika lite själv, men nu sista 2 kvällarna inte alls, utan det blev att somna i famnen och sen lägga över. Så läste jag om att det ofta är så just vid 11-12 veckor!

• Haligh
    Anairda skrev 2011-03-28 14:58:36 följande:
    min hade det pågick 2 dagar sen vart hon som vanligt igen :)

Skönt att höra att gick över så fort för din tjej! Hoppas på detsamma här då
  • Haligh

Ja mycket kinkigare, och sitter typ fast vid tutten hela kvällen, har skavsår men hon snuttar än. Så upp i varv på nåt vis, svårt att koppla av. Tidigare brukar hon äta mycket men inte så ofta, nu är det som när hon var nyfödd!! Vaknat flera gånger på nätterna också vilket inte heller har hänt sen första veckorna. Idag har jag förresten köpt en bumbo, bara provat jättelite, väntar nog tills det är lite mer styrsel i kroppen!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)