• LinnV

December Bebis 2010 :)

Jenni78: Grattis, Hon är super söt!!

Ninnie81: Så söt han är! 

• LinnV

Det är verkligen inte kul att vara gravid länge Känner mig så sjukt negativ hela tiden nu. Har ont och bara gnäller.. Kan inte göra något, orkar inget heller.. Vaknar varje gång jag rör mig minsta lilla i sängen för det gör så himla ont, kan inte gå, sitta, ligga eller stå, allt gör sååå ont, gråter varje kväll för det gör så ont trotts vetekudde.. Har två dagar kvar till BF, kommer gå under om han inte kommer ut snart.. 

Massor av sammandragningar/förvärkar hela dagen igår, i natt och idag. De kommer typ med 7-8 min i mellan men gör inte ont, lite obehagligt och ett j*vla tryck neråt bara..

Tur man kan gnälla av sig på internet lite så slipper min sambo få höra mig älta allt hela tiden.. 

• LinnV

Mitt vatten gick för ½ timme sen, har lite värkar just nu så kanske blir bebis idag / i natt
    Vi hade precis varit och lämnat min dotter hos sin pappa och klivit ur bilen på parkeringen hemma och det bara rann vatten, det kom en hel flod typ och nyss kom det lika mycket igen.. 

• LinnV

Nu är vi hemma med "lill"prinsen.. Han föddes 18.57 i söndags, vattnet gick 16.30 så förlossningen tog 2½ skit jobbiga timmar bara.. Han vägde 5135 g och var 54 cm lång, en riktig dunderklump! Lägger upp bild om en stund..

• LinnV
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-08 15:47:12 följande:
    Linasmamma: åh grattis igen skoj med bild! Skriv gärna förlossningsberättelse om du orkar
    Visst ni att eran lilla prins skulle väga så mycket??
    Tack, nej det visste vi inte, han var uppskattad till 4,4 kg så alla blev ganska chokade när vi såg honom..  Ska skriva det strax, finns dock inte så mycket att berätta, allt gick så fort
  • LinnV

I söndags hade jag förvärkar precis som vanligt och när vi kom hem från McDonalds så fick jag en värk på parkeringen hemma och slappnade av och då blev det alldeles blött i trosorna, trodde jag kissade på mig men så kom det ännu mer, det bara forsade då var kl 16.30. Vi gick in och jag hade värkar hela tiden men inga som gjorde ont, det rann ännu mer vatten, bindor räckte inte på långa vägar.. Ringde till förlossningen som sa att jag skulle komma in när värkarna gjorde ondare.
    Vid halv sex började det göra riktigt ont  från nästan inget och jag började få jobbigt att andras genom värkarna som kom med ca två min mellan och höll i sig i en min. Åkte in strax efter sex, blev inskriven 18.30. Då gjorde mina värkar så ont att jag verkligen fick panik, de gick inte att andra genom. Det kom 3-4 st på rad utan att jag fick vila mellan. Sen började det trycka neråt och BM la mig i säng och skulle sätta elektod för att lyssna på hans hjärtljud men insåg att det var dax att krysta. Krystvärkarna var inte så starka att jag kände när de kom så BM fick hjälpa till att säga åt mig. Huvudet  var så stort att det fastnade lite men efter 4-5 krystvärkar var han ute, kl 18.57.

Fick sy ca 10 stygn men det var på tre olika ställen.. 

Här är han tre min gammal..

• LinnV
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-08 18:26:28 följande:
    Ah ok Ja e nämligen så rädd för o få stor bebis. Har inte gjort något TUL el nått så vet inte alls hur stor denna kommer o bli.
    Men vet inte om man kan få göra ett nu så sent? är i v 39+2
    För, de känns väl rätt mycket o föda en på 5kg? Hade du vetat de ,hade du valt snitt då??

Ja shit så nervös ja e!
    Kanon fin sixten e
    Jag har ingen aning om hur det är med TUL, du får fråga din BM och förklara hur orolig du är. Vi gjorde vårat i v. 35. Jag tyckte att det inte att det gjorde ondare än mot min dotter och hon vägde "bara" 3640 g.

Jag pratade med BM efter och hon sa att man får inte (iaf inte i vårat landsting) gör snitt om barnet inte väger närmare 6 kg, runt 5 kg är ganska vanligt nu för tiden. Tror jag hade fött vanligt även om jag vetat för jag är så rädd för snitt.. 

Tack så mycket  
  • LinnV

Grattis Jaya och 2 barns mamma84 {#emotions_dlg.flower}

Inte för att göra er besvikna tjejer men vissa problem går inte över direkt efter förlossningen, jag har en hemsk foglossning fortfarande Det kan ta upp till två månader innan det blir bra igen..

Jag har världens bästa mamma, hon har varit här igår och idag och lagat mat och tvättat åt mig Hjärta  Min sambo har ingen möjlighet att vara hemma och hon var ledig igår och idag

Min förlossning satte igång när jag gett upp tanken på att han skulle födas innan julveckan. Vi planerade att ta en sväng till krogen på lördag och umgås med lite kompisar en sista gång innan han föddes.. 

• LinnV

Nu börjar det komma många bebisar här..

GRATTIS alla som fått!! 

Jag orkar inte sitta och läsa ikapp flera 100 inlägg just nu.. Har fullt upp med lille Sixten, har så mycket mjölk så skulle kunna amma ett helt kompani ungar. Han äter så lite så får stå och mjölka ur för att inte bryta ihop av smärtan.. Kanske har så mycket för att jag drack hallonbladste?! Vet ju inte hur det skulle varit om jag inte druckigt det..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)