• Haligh

December Bebis 2010 :)

nikka skrev 2011-03-29 11:14:01 följande:
    Tove har oxå varit lätt att lägga men nu dom senaste dagarna så blir hon jätte arg. Fast vi gör som vanligt och inte ändrat några rutiner alls. Utan hon blir helt förstörd och bara grinar och är arg. Och nästan inget funkar. Så är det ungefär en timme och sen helt plötsligt går det jätte bra att somna.
    Det är mycket man inte förstår. Fast å andra sidan så är hon en glad tjej så nångång kanske hon måste lufta lungorna lite. Igårkväll somnade hon kring 22 och sov till 05.30 fick mat och somna till 08.00 så jag ska inte klaga egentligen Glad
    Men ibland skulle man verkligen vilja ha en handbok!
    Ja, det händer så mycket i den lilla kroppen som man inte förstår. JAg undrar om det inte kan vara en respons på en större medvetenhet om vad som händer omkring, att det blir mycket att bearbeta?

SKa inte heller klaga, har haft en bebis som varit så lätt och nöjd hela tiden nästan, så det är så uppenbart att något har hänt. HOn är extremt snuttig också, stoppar in allt hon kan i munnen (klänningen, händerna, kräktrasan, snuttetrasan..) men vill inte alls ha napp än, jag önskar det för hon har uppenbart ett stort snuttbehov!
  • Haligh
    Mysmamma70 skrev 2011-03-29 16:51:57 följande:
    När Charlie var tre mån behövde han mat varannan timme dygnet runt och ändå dalade han på viktkurvan. På BVCs inrådan började vi då med gröt och på en månad hade han valt bort varenda amningsmål (bara log åt mig när jag tog fram bröstet) och sov hela nätterna.

Cornelia äter ungefär var tredje timme på dagen och sover åtta timmar på natten utan mat, det är skönt
    Jag har haft sprängfyllda bröst och en dotter som ätit inte så ofta men mycket, väldigt mycket i retur också. Men - nu känns de som sladdriga påsar och hon är ju uppenbart inte så nöjd på kvällarna och vill dia mycket oftare och släpper inte taget som hon alltid gjort förut, och har inte kräkts heller. Kan det vara min mjökproduktion som har gått ner helt plötsligt?? Jag trodde att det kan vara en tillväxtspurt och att hon äter mer. Men hon var ju sjuk för bara en vecka sen och mindre då, kanske det räckte för att sabba amningen? Eftersom hon haft RS har jag ínte varit på BVC så jag vet inte hur det står till med vikten, men hon är iaf fortfarande rund och go, Rädd att om jag ger ersättning så falerar mjölprod helt?
  • Haligh
    Ninnie81 skrev 2011-03-29 16:39:07 följande:
    Hej alla mammor. Va ett bra tag sen sist ja va hit. Hoppas alla mår bra. Här är de full rulle med 3 grabbar. Mario är 5 mån nu, växer på. Väger nu ca 5,7 kg och är 63 cm. Har dock blivit jattehostig. Var in pa vc Ida och dr trodde Jan kunde ha RS-virus. Men ganska mild. Men skulle han få hög feber vill de att vi åker in. Hoppas de bara stannar med hostan. Gå in på www.ninniejohanna.blogspot.com så finns de nya kort på Mario
    Min tjej har precis haft RS, det började så med en väldigt slemmig hosta och rosslig. Febern kom jättesnabbt (39 grader) och vi fick åka in akut. Hon var kvar över natten men klarade det ändå bra, och tillfrisknade snabbt. Har läst att de inte alltid får feber vis RS heller!
  • Haligh

Ja är inte västkusten tom dyrare än Stockholm? Har en kompis på Koster och husen är helt absurt dyra, typ 6 mille för en fiskarstuga på 25 kvm... Och nästan allt säljs till norrmän. Här lär man aldrig heller ha råd med hus, men lägenhet i stan och sen ett lantställe skulle jag vilja ha! Lillskruttan ligger här och snackar bredvid, så himla gulligt-:D

• Haligh

Min flickas "kris" verkar vara över redan, inatt sov hon som vanligt och har varit en riktig solstråle! Hon har börjat vara vaken så mycket mer; från att sova sig igenom alla promenader till att vara vaken hela!

Har fått mer och mer ont i ryggen sen fl, hade inte alls ont under grav och aldrig innan, men nu gör det skitont, från nacken ända ner. Alla lyft, amning osv vet inte hur jag ska göra för att minska??

• Haligh

Här somnas det inte heller tidigt, skulle önska att Sigrid kunde somna vid 8 ungefär men si det tycker inte hon. Snarare 22-23 vilket innebär ingen tid alls själva.

• Haligh

Gah idag blev mina nerver testade; var ute och promenerade och skulle handla mat på hemvägen. Lillan börjar vakna till och lagom tills jag kommer till kassan så börjar hon ILLVRÅLA, svetten rann när jag la upp grejorna på bandet medans man försökte trösta... Kortet gick inte igenom fast kassörskan provade flera gånger INGA pengar kvar, de bakom mig började kommentera lite tröstande. Fick iaf sätta mig och amma på en stol vid utgången så blev det lugnt...

brukar alltid ha extra klädombyte i skötväskan men har tills idag aldrig behövts, tills IDAG då jag plockade ur dem igår kväll...bajs genom både body och byxor såklart...

Har verkligen inte vant mig vid att ha så mycket ´mindre pengar än vanligt, nu går man ju dessutom och fikar och äter lunch typ varje dag, och köper söta bebisgrejor - man borde få MER pengar när man är hemma istället

• Haligh

Kom att tänka på idag när jag var inne på Lindex här nära att någon ville ha grå stickade heldress. De hade dem där, med flätmönster om det var den ni menade? I Stockholm bor ju jag men det går ju att skicka på posten.

• Haligh
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-01 21:48:29 följande:

Jag köpte dessa för 10 kr
    Hans första skor
    Snutte-skor, vad söta!

Sigrid har inatt sovit utan att äta fram till 6, men då ville hon å andra sidan inte somna om Läst morgontidningen ordentligt iaf! HOn är bara så himla glad och gullig nu, skrattar mest hela tiden. Och suger på allt, sitter ofta med händerna eller tröjan inknölad i munnen Men napp - icke!

Kvällarna är dock inte så roliga, vet inte vad jag ska göra för att bryta mönstret! Förut har hon kunnat legat och kikat och på sin höjd knorrat lite, men nu är hon så ledsen och det tar ett par timmar att få henne att sova! Man märker att hon är jättetrött, men hon har så svårt att komma till ro, och vaknar flera gånger innan hon somnar djupt. Ta upp hjälper, amma hjälper, det är att ligga själv som hon inte vill. Så jag har ammat henne till sömns men så fort jag går därifrån (även om hon snarkar) så märker hon det och vaknar direkt. Hon somnar inte i famnen längre. Lite goda råd efterlysyes, känns som att vi har fastnat lite och man ser inte alls fram emot kvällarna nu....
  • Haligh

Vi har förresten bokat en resa till Mallis i vår, så igår var vi och skaffade pass till lillan! Ska bli superskönt! Och ja, hon är nog i 12-veckorsfasen nu, har ändå blivit mycket mycket bätte, det är bara kvällarna som är lite besvärliga. När hon väl somnat så sover hon gott i 8 timmar ungefär, det får man vara nöjd med verkligen!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)