• Haligh

December Bebis 2010 :)

I stockholm grått och trist och vinterkappan på Sova nu, skojig man är nuförtiden! Men lite vin och mys har vi iaf hunnit med

• Haligh

Åh jag längtar tills den dag man har trädgård, älskar att påta och sånt. En stor balkong vore inte heller så dumt, vi en fransk med E4:an utanför, hänger man lakan där blir de nog svarta Inatt sov Sigrid helt fantastiskt, vaknade vid 6 åt en slurk och somnade om till 9! Men - tro inte att hennes idiot till morsa kunde sova för det, legat och vridit mig halva natten och blir så arg och less på mig själv..,

• Haligh

Måste höra med er vad ni tycker; är det ok att ta med en bebis på en begravning?? Det är om en månad så Sigrid kommer vara 4 mån. Grejen är att det är 30 mil att ta sig dit, så det blir en lång dag och pappa jobbar. Det är inte störande att ha med bebis, skriker hon så går jag såklart ut men jag tänkte överlag om folk ogillar det.

• Haligh
    Mysmamma70 skrev 2011-04-03 19:06:32 följande:
    Haligh - jag hade min äldsta med på begravning i den här åldern. Det gick jättebra och alla tyckte det var trevligt med bebis som kontrast mot all sorg...
    Jag tänker lite så också; det är en person som är nästan 100 år så det är ju inte tragiskt på samma sätt som när det är en yngre människa. Ingen är vad jag vet särskilt religiös om man nu ser lite mer andaktsfullt på begravningar. Då får min gamla farmor också träffa henne, hon är också så gammal så varje gång vi ses (vilket är alldeles för sällan, skäms över det) så tänker jag att det kanske är den sista.
  • Haligh

Min hy har blivit så himla dålig sen jag fick barn! Ser ut som en tonåring i fejan Och håret rasar i en sån takt att man undrar om nåt är kvar snart...

• Haligh

Låter ni era små sova på mage? Min sover alltid på rygg på nätterna men på dagarna brukar jag lägga henne på magen, inte i vagnen dock. Hon har kudde men har blivit platt ändå. Ikväll var det som det har varit på sistone väldigt livat, känns som inget hjälper!! Det gråts och det gråts så oerhört, så fort man lägger ner henne!! Iaf - min sambo sa till slut "vi provar att vända henne" och innan jag hann protestera så låg hon på magen. Och somnade på 2 röda!!! Vi vände tillbaka henne efter tag för vi inte vågade låta henne sova så. Har inget larm ska tilläggas. Hur tänker ni om det?

• Haligh

Ok, tack för svar! Kanske provar att göra som igår då, vända på henne när hon somnat. Kvällarna har blivit så himla jobbiga här, när hon väl somnat så sover hon hela natten men innan dess... Hoppas den här fasen går över snabbt!!

• Haligh

Sigrid kunde somna själv förut, knorrade kanske lite men ändå rätt lugnt. Men när det ILLVRÅL som gäller, försöker stå ut några minuter men hon hetsar bara upp sig mer och mer så det går inte. Tar upp en stund så blir det lugnt, men så fort hon läggs ner så är det samma visa...man ser ju att hon är jättetrött, men benen och armarna går som vispar, så upp i varv!!! På dagarna är hon en sån nöjd bebis som kan ligga själv. Man känner sig så maktlös,!!!

• Haligh

I förrgår fick Sigrid ersättning för första gången - och blev helt förstoppad!! Fortf inte kommit ut nåt, o vanliga fall bajsar hon flera gånger om dagen! Sen dess har jag ju ammat, men det känns inte bra?? Finns det nåt man ge? Hon verkar inte må dåligt av det...

Svar på tråden December Bebis 2010 :)