• Haligh

December Bebis 2010 :)

Här snörvlas det och hostas det igen, ju bara 3 veckor sen RSinfektionen så jag tycker verkligen synd om min lilla flicka! Inte alls så där rosslig och slemmig som då, men ändå jobbigt att äta och sova. Hoppas era små sjuklingar också kryar på sig snabbt!

• Haligh

Här har det grinats nästan oavbrutet sen 5 imorse. Ska det fortsätta så här?! Inget hjälper, annars brukar tutte och en varm famn hjälpa men inte. Skulle också vilja hålla mannen hemma.

• Haligh

S hade 38,1 i feber så jag gav en alvedon-supp - och det gjorde susen! Nu en glad liten flicka igen, från att ha varit alldeles förtvivlad i flera timmar. Underbara mediciner

• Haligh

Kan man märka av tänderna redan..? Sigrid har förutom feber och sämre humör och svår att få i säng även börjat bitas! Förut har hon mer sugit på fingrarna men nu nästan gnager hon! 3,5 månad gammal, trodde tänderna dröjde några månader till?

• Haligh

Här äts det också mest på kvällen. Sista målet vid 21 ungefär och den inte förrän i ottan, vid 5-6. Ikväll somnade hon utan hoolabaloo!! För att hon är krasslig kanske? Skönt var det iaf med en lugn kväll Och kräks nåt så in i norden, 3 byten om dagen minst går det åt! Inga små mängder heller utan det bara väller över, ner på golvet och på den som har henne i famnen. Halvsmält bröstmjölk, mmmm tycker folk

• Haligh

Det är intressant att följa med här, för man känner igen så mycket av vad som händer här hemma! Nu är Sigrid febrig så hon sov gott och somnade lätt, nästan så jag blev lite glad... Äter också mkt mer oroligt, ligger och tittar runt och skrattar och har sig, mer okoncentrerad liksom! Ni är tappra ni som har såna kämpiga nätter, har inga goda råd att ge men hoppas iaf att det blir bättre snart! Man blir ingen rolig person av att sova alldeles för lite natt efter natt.

• Haligh

Tappar nåt helt förskräckligt massa hår; lossnar i knippen! Hela kudden full på mornarna, äckligt faktiskt! Är utomhus och njuter hela dagarna, så underbart ute! Fast man vet ju att det kommer bli kallare, inte normalt att kunna gå barbent en aprilkväll Ska ta och prova med smakportioner nu, 4 mån på lördag men så nyfiken på mat! Har hållt fram en fruktbit ibland och det verkar hon tycka är smaskens! Men jag vet att man ska börja med tråkigare mat så det blir till att koka potatis och morötter

• Haligh

Träffade en kompis igår som hade ett solskydd som verkade super! Det var som ett nät så att barnet såg igenom, spf 50, funkade på sittvagnen också. Snyggt och fiffigt, hon hade betalat 320 för det. Axel & Ida hette det iaf. Jättesvårt nu, har hängt för en sjal men det känns ju tarvligt när barnet är vaket...

• Haligh

Delfi: hon hade köpt det på Baby Planet, tror att de hänger ihop med Babyproffsen. På hemsidan var det ju mycket dyrare! Ska flyga till Mallorca om 2 veckor - är också nervös. Jag är nämligen jävulskt flygrädd och brukar ladda med lite sprit men det går ju inte riktigt för sig nu...

• Haligh

Min dotter blir bara mer och mer morgonpigg. Hon tycker en sisådär 5 är lagom tid att stiga upp Går inte att lägga henne mellan oss för hon far runt som ett jehu, sprattlar hej vilt och tjoar glatt. Väldigt rart men vore ju gött att sova nån timme till... Överhuvudtaget har det gått på några veckor; från att sova nästan jämt till att inte vilja sova. Sover nu bara ett par timmar på dagen, sån enorm skillnad!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)