• Haligh

December Bebis 2010 :)

Suzzy: sötnos du har! Har han utslag i ansiktet är det bara bilden som gör att han ser lite rödflammig ut..? Har ni solkräm på era små? Jag tycker det är jättesvårt att helt undvika solen, särskilt händerna är gärna ute och viftar, så jag har haft lite på dem. Vet att man ska undvika sol men är de vakna och man är ute och går kan man ju inte gärna ha en filt för. Hur gör ni? Har ni parasoll på vagnen??

• Haligh

Jo självklart har jag solhatt och kläder, och sitter på en filt el så så har jag ett paraply som skuggar. Jag har pratat med personal på två apotek som sa att inte rekommenderar solkräm framför allt för att man inte ska lägga dem i solen och tro det är ok. Inte för att krämen i sig är farlig. Sen vet jag att det pågår en debatt om nanopartiklar som ev tar sig igenom cellväggarna och skadar cellerna. Därför ska man Isåfall använda fysikalisk solkräm som ligger utanpå.

• Haligh

Brukar knyta om min tunna sjal, inte en tjock filt.... Här i stan har nästan alla såna virkade gallerfiltar, kanske ska köpa en sån. Eller ett sådant solnät. Kvällarna har blivit en fröjd härhemma! Somnar utan ett knyst vid 8-tiden, fantastiskt! Vaknar 5 pigg som en lärka

• Haligh

Min BVC-tant säger mkt knasigt, vi brukar skoja om det när vi mammor ses. Ex sa hon till en tjej vars bebis viktkurva gick upp fort i början; att hon skulle ge vatten i flaskan... Bokar in tider när de har stängt och allmänt virrig Sunda förnuftet är bäst ibland!

• Haligh

Grattis 2-barnsmamma om du får det svar du vill ha! Är inte sugen på att bli gravid snart igen, vill ägna mig åt min solstråle ett tag innan bebisfabriken startar igen Idag åker vi till Mallorca Ha det fint alla ni!!

• Haligh

Vi bor tre trappor upp- utan hiss! Går bra nu, man får starka armar av att bära upp liften ett par gånger om dan Allt går om man vill fast jag skulle ljuga om jag inte sa att jag önskar mig hiss...får vi ett barn till blir det nog svårt att bo kvar även om vi har stort, det lär dröja innan en liten orkar gå själv. En kompis som försökt länge att bli gravid berättade igår att hon väntar tvillingar!! Så kul! Jag ät ju själv tvilling, på tal om täta barn alltså jag är ju inte purung och mannen är tio år äldre så vi kan inte vänta för länge heller. Kanske ett par år mellan? Vet att man inte ska måla upp för mkt hur man vill ha det, skulle absolut inte göra abort om jag blev gravid nu utan bli jätteglad. Det tog ett tag att bli gravid också.

• Haligh

Måste höra med er, lämnar ni era små hemma ensamma när de sover? Jag kan slänga sopor och sånt som går snabbt men skulle aldrig gå och göra ärenden etc. Saken är den att jag umgås en del med en tjej som har en liten som är några månader äldre än våra. Sist vi sågs så berättade hon att hon går och tränar och liknande när bebisen sover, jag blev så ställd då så jag sa inget. Men på kvällen när jag tänkte på det så blev jag verkligen illa till mods, fattar inte hur en till synes vettig person lämnar ett litet barn i upp till en timme ensam. Att man vågar det??!

• Haligh

Alla ni reagerar som jag trodde, att det inte på något sätt är ok att lämna barnet för att det sover. Har aldrig hört nåt liknande faktiskt, jag önskar att jag hade funnit mig direkt och sagt något. Ska ta och prata med henne. Jag försvarar på intet sätt hennes beteende, men hennes sambo är fullkomligen osynlig därhemma; endera jobbar eller sover så hon har det inte alldeles lätt, men nu gör hon ju rena nöjesgrejor, finns inget förnuft någonstans!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)