• Haligh

December Bebis 2010 :)

Här bajsas det ungefär 3 gånger om dan. Och läcker ofta utanför. Har just stått i en provhytt på Åhléns och bytt Så har det varit hela tiden, ammar henne bara.

• Haligh

Usch jag är så trött att det värker i kroppen. Skulle göra nästan vad som helst för att få sova en natt. Vaknar vid 5 och är pigg som en mört, det kanske vore ok om man fått sova fram till dess, men inte. Jag har så himla svårt att somna om, och kan inte sova på dagarna heller. Sliten!!

• Haligh

Får hoppas att denna natt blir bättre, min förhoppning är att jag ska somna strax. S har blivit väldigt mkt mer högljudd senaste dagarna, vet inte omgiv testar rösten?? Skriker verkligen, inte grinar utan låter som om man trampar på en pipleksak, fast det håller i sig ska ju på begravning på fredag och sätter hon igång med det så är det nog bara att gå ut... Händer så mkt nu, nya saker varje dag tycker jag! Godnatt alla, måtte ni och era bebisar sova hyggligt inatt isf

• Haligh

Funderar lite ang smakportioner; är det bättre att börja med puré än gröt eller tvärt om? Eller ska man introducera båda samtidigt? S brukar äta sista målet (amning) 20.30 och somnar efter det, sover till ca 4 då jag ammar henne igen, sen sussar hon tyvärr max till 6.30, oftare fem halv sex och är då pigg och glad hon blev 4 månader igår, hon går ju upp stadigt i vikt och är allmänt nöjd men jag tycker mest det är kul att prova med mat. Så nu har hon provat både lite gröt och lite puré, inte på samma dag dock. Det funkade rätt bra, det var nog inte så mkt som gick ner men hon gapade iaf glatt och verkade tycka det var roligt!

• Haligh

Suzzy: här är det ungefär likadant. Gråter av trötthet, känner mig så ruggigt sliten. Sover nästan inget på dagen längre så man har inte många sekunder för sig själv. Jag har så förbaskat svårt att somna om, ligger och vrider mig tills det är dags att gå upp nästa gång.

• Haligh

Vi har inte en enda tid hos BVC mellan 3-månaderssprutan och 5-månaders. Tycker det känns länge men man kan ju gå dit om man vill väga och så. Imorrn blir det nästan 60 mil i bil och begravning, är lite nervös för hur det ska gå...

• Haligh
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-09 10:54:26 följande:
    E så orolig jag vågar inte berätta för någon.
    jag har ju sagt till smabon att om jag blir gravid blir det inte ett abort så mitt ma var så jävla jobbigt för mig och honom innan elias bosatte sig i magen.

Har aldrig haft detta innan o det gör mig mer knäpp.
    Nu har man likom svullen mage o mensvärk då o då som jag har bara då jag e gravid för min mensvärk försvan ju efter jag födde ebba.
    O då märker jag inte av när mensen kommer likom.
    Och hur kommer min livmoder klara av att bli gravid nu då jag har 2 snitt bakom mig ?
    Nu håller jag detta hämligt och testar mig i smyg och se vad det vissar imorgon om den kommer då.
    Du oroade dig ju förra månaden också? Om ni inte kan skydda er så varför kör ni inte avbrutet eller "säkra" perioder ialla fall? Eftersom det verkar som att du verkligen inte vill bli gravid menar jag..?
  • Haligh

Inte varit några roliga dagar. I fredags var jag ju på farfars begravning, det gick bra med lillsnuttan, det kom lite glädjetjut då och då men både präst och anhöriga kom fram och sa att det lättade upp, jag oroade mig ganska mycket att folk skulle tycka att det störde så jag gick lite ut och in.

Så efteråt åkte vi till min farmor som bor på ålderdomshem, hon är sjuk men var betydligt yngre än sin käraste. Hon blev så glad att vi var där, att hon fick träffa sina barnbarn och barnbarnsbarn. Så bara dog hon, när vi satt bredvid henne. Det var så hemskt, känner mig fortfarande i chock, bilden av de sista andetagen finns på mina ögonlock. Det var som att hon kunde somna in med ro när hon varit med på begravningen och vi var där, de bor långt bort så vi ses inte så ofta. VArm och levande och sen död, jag kan inte förstå det.

• Haligh

Tack alla för era fina kommentarer! Jag försöker tänka så att det ändå var något vackert att vara med och ta förväl av sin älskade och ha sina nära omkring sig, hon behövde inte vara ensam i det sista. Det får mig också att tänka på att man måste verkligen ta tillvara på livet och visa att man bryr sig om sina nära, för livet är något flyktigt som man ska förvalta på bästa sätt!

• Haligh

Vad underbart ni som är i giftassvängen! Här väntar jag fortfarande på knäböjningen

Svar på tråden December Bebis 2010 :)