• Haligh

December Bebis 2010 :)

Ja otroligt dåligt faktiskt!

• Haligh

Min tjej är inne i en väldigt mysig fas, glad och nöjd mest hela tiden. Vill inte vara ensam, går man ut ur rummet blir hon ledsen så hon får helt enkelt följa med; sitter i badkaret när jag duschar Och vild, inte still överhuvudtaget, ingen av de andra bebisarna jag träffar är lika aktiv! Kravlar, särskilt baklänges och har börjat ställa sig på knät så snart kryper hon nog... Och hungrig! Äter hur mycket som helst men det behövs nog som hon far omkring! Men rätt tjock också

• Haligh

Oj här var det gravidsnack Träffade idag en kompis som väntar tvillingar, och jisses vad magen växer snabbt! En månad sen jag såg henne sist, det är dags i slutet av december men det gick inte att missa att hon var gravid direkt Ikväll ska jag gå ut och svira, ska bli kul men jag är aptrött efter att ha sovit alldeles för lite några nätter. 5 ungefär tycker lillan det är dags att kliva upp, urk

• Haligh
    Momalicious skrev 2011-07-17 02:43:56 följande:
    Jag orkar inte mer, han blir bara värre och värre. Han vaknade 1.30 och ville inte sova, nu gav jag upp och lät sambon ta över. Han sover sämre nu än när han var nyfödd. Ligger bara och gråter och känner mig värdelös :(
    Usch stackare, det låter jobbigt! Kanske är det tänder på g? ELler bara en period förhoppningsvis. Jag vet en tjej som pluggade till sjuksköterska på distans, de hade småbarn. VEt inte alls om det är lättare att komma in men kanske kan vara värt att kolla? Hon läste i Norrtälje så det är ju långt från dig, men mycket är ju praktik som man kan förlägga på ett sjukshus nära där man bor!
  • Haligh

Igår började S helt plötsligt att säga "dada" óch nu håller hon på i ett  värsta babblisen!

Min sambo var ledig i helgen men blev tvungen att åka in både i går och idag, kom inte hem förrän 1 i natt och stack direkt i morse. Så underbannade nu på somrarna, men trist för honom och trist för oss....tänker åka till min mamma ett tag och komma iväg från stan lite; Sthlm är helt tomt nu! Rätt skönt!

• Haligh
    Mama Jessie skrev 2011-07-17 10:12:10 följande:
    Anton började säga dada, mama, nana för några dagar sen. Så gulligt när han sitter för sig själv och utforskar nya ljud med tungan, han använder verkligen hela munnen :)
    Det är som att när de knäckt koden för en viss grej så vill de öva in ordentligt! För några veckor sedan började S göra brumljud med tungan och det höll hon på med konstant i nån vecka, även med mat i munnen så det stänkte åt alla håll
  • Haligh
    LokesMammi skrev 2011-07-17 10:25:21 följande:
    Moma o 2barns: Jag vill verkligen blir barnmorska! Jag vill verkligen. Men har sökt till ssk i många många många år nu o orkar fan snart inte! Inte meningen att jag ska bli bm tydligen! :/ Tänker inte plugga till bm i danmark då jag inte fattar danska överhuvud taget. Ett helt annat språk! =) Jag får jobba som usk på sjukhuset, men när man söker jobb så vill dom att man ska ha erfarenhet av akutsjukvård. Hur lätt är det när ingen vill släppa in en?! :/
    Om du verkligen verkligen vill och kan tänka dig att bo och plugga i Danmark så gör det!! KLart att du lär dig språket; danskan och svenskan är faktiskt närmare släkt än svenskan och norskan, det är uttalet som kärvar till det men det lär du dig säkert snabbt. Känner några som åkt till både Dk och Norge och jobbat och det har löst sig efter ett tag och inte varit några problem. Och som nån sa, på universiteten har man ju ofta engelsk litteratur (vi hade bara det när jag pluggade).
  • Haligh

Ja högskoleprovet är kanon, kom också in på det när jag började! Och det brukar gå bättre och bättre för varje gång; första gången satt jag och läste allt noga och då hann man ju inte Idag har jag och lillan åkt raggarbil! Amerikanare från -62, så coolt!

• Haligh

S sover inte alls länge på dagarna, en halvtimme kanske en gång på fm och en på em. Inte sover hon till 8 heller utan är klockan 6 får man vara glad, då har hon ätit en slurk vid 4 också... Men nu somnar hon hyfsat runt 20 vilket är skönt, förr var hon aldrig före 21! Tror hon laddade för sitt aktiva liv under de tre första månaderna för så sov hon jämt

• Haligh

Har också haft några riktigt jobbiga nätter; vaknat varannan var tredje timme och varit så ledsen! Det började redan på kvällen, hon vaknade någon timme efter sängdags men då kunde jag trösta ganska lätt, sedan vid 23 igen och då var hon vaken över en timme. Mardrömmar kanske? Ensam är jag också så har inte fått nån hjälp känner mig lite sliten må jag säga. Känner inte riktigt igen detta så kanske en ny fas?? Blir 7 månader om en vecka och är inne i en oerhört livlig period! Men hon är glad och pigg, håller på att försöka krypa men inte riktigt fått kläm på hur det går till. Och babblar så mycket, så jag tror att oron nattetid beror på att det händer mycket nu...

Svar på tråden December Bebis 2010 :)