• Haligh

December Bebis 2010 :)

Sorry för inga stycken när jag skriver, blir så från mobilen...

• Haligh

Jag har haft mens 2 ggr, den kom efter 5 månader. Brukar vanligtvis ha rätt ont och äta Ipren men dessa gånger har inte känts nånting! Ingen förvarning mao... Hoppas att det blir som för min mamma; hennes onda försvann för gott när hon fick barn!

• Haligh

Jag är världens klantigaste person. Finns det nåt att spilla eller tappa så lyckas jag. Var idag på Skansen, mycket trevligt var det; men lillan var lite kinkig i vagnen så jag tog upp henne. Släppte då vagnen i två sekunder på till synes plan mark. ICKE- vagnen rullar ifrån mig och svängbara hjul som det är så drog den givetvis åt sidan dit det lutade. Där var en liten bäck. Vagnen åker ner och hamnar UPPOCHNER i vattnet och skötväska och picknick trillade ut. Folk rusade fram för de trodde att det satt ett barn i, hjälpte mig upp med alla grejor som låg och simmade. Skämdes så jag höll på att dö. Inget blev förstört som tur var men sufletten blev sned och vagnen skitig. Otur eller vad???

• Haligh

Inga tänder här heller men däremot kryper lillan! Försöker dra sig upp mot saker men inte lyckats än. Åker på semester om ett par dar, hyrt ett hus i Tyskland och det blir till att plocka bort allt som hon kan tänkas riva tag i, fingrarna är lååånga jobbigt om man har sönder nåt i nån annans hus!

• Haligh

Blä här har jag mens stup i kvarten, var bara 2 veckor sen o idag kom den som ett brev på posten, inte nån ordning på cykeln efter graviditeten alls!

• Haligh

Tror också att det är dags att flytta in lillan i sitt egna rum snart, jag sover så ruggigt dåligt!!! Hon vaknar stup i kvarten, ligger och pratar högt ett bra tag som sen övergår i gråt. Jag blir knäpp av att aldrig få sova mer än nån timme i taget! Tyvärr är hennes rum en bit ifrån vårt så därför har jag inte känt mig redo. Ska till BVC idag på sexmånaderskoll, fast hon är över 7 Och på lördag semester

• Haligh

2barnsmamma; herregud vilken stoor mage! Måste ha varit tungt att bära på! En kompis till mig väntar tvillingar i december och hon har redan jättemage, ser ut som min när det var ett par månader kvar, hon lär bli så där stor eller kanske ännu större! Jag som bara har ett barn är ju ute och går hela dagarna och springer en del också, ärlig nästan smalare än innan. Inte direkt nån ro att äta heller med en sjövild bebis! Men nu sussar hon i vagnen och jag ligger på en filt och solar, inte så dumt

• Haligh

Nej 3,5 kg räckte alldeles utmärkt det! Längtar också efter fler barn men ska njuta ett tag av min solstråle innan det blir till att försöka tror jag! Nu hör jag högt dadadada från vagnen så adios!

• Haligh

Var också på BVC nyss, 8840 g och 71 cm lång! Vi pratade om nätterna som är väldigt jobbiga, han trodde att hon kunde ha nattskräck, var tydligen rätt vanligt. Typiskt att de sitter upp i sängen och är ledsna, vilket hon oftast gör. Och drömmer mycket! Allt gick bra annars

• Haligh

Mammasmurf; fy tusan vad jobbigt! Vilken mardröm att få veta att ens barn far illa hos någon som de fortsätter att träffa! Hoppas du får ensam vårdnad! Kan inte mycket om juridik men kan berätta att jag själv var med om en misshandel för ett par år sen; där fanns det 3 vittnen och en läkarjournal som bekräftade. Han dömdes till villkorligt och samhällstjänst iom att han inte var dömd tidigare, men det togs hänsyn till hans psykiska tillstånd (han söp trots medicinering, det var mer ok att flippa ut då...). Och skadestånd fick jag. Det värsta var att jag fick jobba på samma arbetsplats som denna person ett helt åt innan han fick sparken! Usch det var så hemskt. All lycka till dig och dina barn, hoppas inte han inverkar för mycket på deras liv!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)