• Haligh

December Bebis 2010 :)

Å jag är 32 och första barnet På tal om hår, ni som tappat mkt hår, syns det nåt? Jag ser inte klok ut!!! Vid "flikarna" är håret ungefär 2 cm långt, syns som tur är bara om man stramar till luggen vilket jag inte brukar... Men det måste ha lossnat och sen vuxit ut igen... Min frissa sa att man brukar se på kvinnor som fått barn nyligen just att det är kort vid hårfästet, jag har bara två korta tofsar där fram

• Haligh
    märkte inte att det blev tunnare men jag antar att det är därför för det är en rejäl tofs på varje sida som är kort, vackert - not! lillan drar rätt ordentligt men hon sliter mest därbak, särskilt på mornarna när hon ska gosa! Och petar en i ögonen och nyps i gäddhänget! Min sambo oroar sig att folk ska tro att han slår mig såsom överarmarna ser ut!
  • Haligh
    Momalicious skrev 2011-08-25 09:24:55 följande:
    Nej tyvärr, blir bara värre. Är nog ett ton gaser som inte vill komma ut. Får ta mig en sväng till Apoteket sen.
    Om det gör ont precis ovanför blygdbenet kan det ju vara livmodern? Gå och kolla dig på vc tycker jag, man ska inte gå och ha ont i magen så länge. Är det gaser borde du mer känna dig uppblåst och det borde väl inte vara i flera dagar?
  • Haligh

Här sovs det fortfarande knappt alls som nätterna, jag är så trött att jag knappt kan tänka klart. S är nu 34 veckor så jag tror att hon är på väg in fas  6? Jag hoppas det för det betyder ju att det är övergående. Ska inte småbarn sova mycket? Hon sover inte mycket om dagarna heller och far runt som en vilde hela tiden, hon borde ju vara jättetrött tycker jag... Men hon (hon hamnar ju alltid bredvid mig i sängen nu för tiden..) klättrar runt på mitt huvud, luggas och försöker slita av mig bh-n hela tiden (för att snutta) och sitter och pratar, som att hon är alldeles pigg mitt i natten. Känner mig som ett ras så det är tur att man har en bra concealer

• Haligh

Var just ute och shoppade ensam med lillan, det gick sådär Gick till löplabbet för de hade riktigt bra rea, men och prova...busungen rymde hela tiden, kröp in i provhytten bredvid eller ut i butiken! Så framöver går jag utan barn eller med sällskap om jag ska prova köpte iaf ett par shorts, en jacka o en superb sportbehå! Har kört med dubbla ända sen jag blev gravid, det blir jättesvettigt o nu är jag så sugen på att ge mig ut och testa!

• Haligh

Men ååh! Stackars lilla Elsa, hoppas hon kryar på sig snart! Och Moma också, fy tusan! Hoppas verkligen inte att det är något allvarligt! Min tjej har ju precis haft 3-dagars, trots över 39 grader så kändes hon inte särskilt sjuk; ganska pigg och åt och så, inget förkyld heller. Prickarna kom direkt när febern gick ner och försvann efter ca 1 dygn.

• Haligh

Suzzy, min tjej är 10 dagar äldre än Loke och sover precis så där lite. Igår sov en timme vid 10 och sen inget mer! Somnade vid 20 sov i tre timmar sen var det som vanligt till och från hela natten... Jag tror på den sjätte fasen! Börjar vid ca v 32, S är 34 v nu.

• Haligh
    LokesMammi skrev 2011-08-26 10:00:43 följande:
    Ok. Ja, faserna har jag inge koll på alls! =)
    Han brukar somna kl 20. Vakna vid 22 ung, får då napp o buff i rumpan o brukar somna utan problem. Sen vaknar han olika tider ung vid 00, 02, 05, 6.30...... Inatt sov han bra iaf. =)
    Från boken "Växa och upptäcka världen", man vill gärna att det ska vara så iaf så man har en förklaring Vad jag menar är just det där att vakna stup i kvarten (varannan timme är iofs bättre än här), så har vi iaf inte haft det tidigare utan det är senaste månaden. Sover mindre överhuvudtaget och mer oroligt!
  • Haligh
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-26 07:06:47 följande:
    Godmorgon här e jag som en zombie !!
    Vaknade upp av bliztrar kraftiga sådanna och åska som bara bullrade och hade sig .. massa öss regn som for ner från himmelen och 2 pojkar i sängen då jag hämtade in elias då jag själv är så rädd !!
    Så amadeus och elias + mannen låg i sängen och ingen somn sen kl 05.55  
    Skulle jag få sova i ett sträck till 5.55 så skulle jag blir helt överlycklig....
  • Haligh
    Mama Jessie skrev 2011-08-26 10:54:21 följande:
    Jag har gjort det 2 nätter nu faktiskt annars brukar jag också få vakna några gånger. Hoppas det håller i sig :)
    Men ändå är jag trött!
    Haligh skrev 2011-08-26 10:37:59 följande:
    Från boken "Växa och upptäcka världen", man vill gärna att det ska vara så iaf så man har en förklaring Vad jag menar är just det där att vakna stup i kvarten (varannan timme är iofs bättre än här), så har vi iaf inte haft det tidigare utan det är senaste månaden. Sover mindre överhuvudtaget och mer oroligt!
    har också boken och räknar man enligt bf som man ska så är han 36 veckor och där är det ett åskmoln så vi får väl se vad som händer ;). Enligt födelsedag är han över 38 v och förbi fasen
    Det finns en app också som heter "Wonder weeks", den håller koll på faserna :)
    Den ska jag ladda ner! Hoppas åskmolnet blåser bort En sak som är väldigt tydligt här är att S har blivit så tyst! Pratar inte mycket alls jämfört med tidigare utan hon kryper mest runt och pillar och river på saker.

Förresten, jag borde nog inte oroa mig men det ser ganska märkligt ut; S håller på att skaka på huvudet från sida till sida till och från. Och bankar huvudet mot saker! Om hon ex sitter på köksgolvet och har ett skåp bakom sig kan hon börja banka bakhuvudet i, eller i spjälsängen! Någon som varit med om det? Inte hårt så att hon skadar sig, utan mer som att hon tycker det är roligt, knasungen!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)