• Haligh

December Bebis 2010 :)

Jag tror inte man ska tänka på så mycket vad som är normalt eller inte och jämföra så mycket! Fast det är svårt att låta bli Vet en flicka som var 1,5 år när första tanden kom, det var också "normalt" - att man är sen behöver ju inte betyda onormalt! Sigrid har hunnit vakna en gång sen hon somnade, jag fick henne att somna med lite klapp på ryggen och en vaggsång; men nu har hon gjort så flera kvällar att hon sovit nån timme och vaknat, gjorde aldrig så förut. Min sambo har jobbat extremt mycket övertid så nu åkte jag hem till min mamma för ett par dar sen. Vi skulle åkt på en stor hundutställning som är varje år men de skrämdes så mycket med väderprognosen så vi åkte aldrig- så har det varit hur varmt och soligt som helst!!! Mamma är super men hon skulle aldrig falla sig in och ta S när hon inte vill sova, det är min uppgift det..."jag hade själv tre blöjbarn samtidigt och ingen hjälpsam karl så..." bla bla

• Haligh

Suttit som klistrad framför nyheterna hela kvällen, så gräsligt det som hänt i Norge. Tänk att skicka sina barn till en idyllisk skärgårdsö och så kommer en galning och skjuter dem?! Panik och skräck som inte går att föreställa sig .

• Haligh

Inte sedan midsommar. S håller på att öva på kryptekniken oavbrutet, beundrar hennes tålamod!! Står på knäna och gungar ett tag sen sätter hon sig, igen och igen Åkt tåg en del sista dagarna, det är banne mig inte alldeles lätt nu för tiden! Slickar på allt, klänger runt och ska stå och titta ut Skulle inte ge mig av ensam på långresa nu!

• Haligh

Har också ont efter förlossningen, fick ju sy en hel del, har varit på gyn ett par ggr. Blir bättre efter en stund men i början gör det svinont. Två svampinfektioner har jag hunnit med dessutom. Hoppas verkligen det blir bättre!

• Haligh

Här kan man inte lämna en sekund på sängen eller skötbord, kuddar röjer hon bort på nolltid... Igår lärde hon sig att sätta sig upp från liggande! Och övar på kryp hela hela tiden, står mycket i plankan och balanserar på fötterna, ser väldigt roligt ut Idag har jag anmält mig till ett milalopp om ett par veckor! Sprang några 5km i våras, så kul men nu måste jag nog ut och svettas lite mer i spåret!

• Haligh

Jag gick iväg ikväll till en kompis för att dricka ett glas vin...efter en timme fick jag traska hem för lillan var helt otröstlig. Hon hade vaknat kort efter jag hade gått och sen bara gråtit och gråtit, lilla fröt! Hon börjar bli allt mer mammig men sover också så oroligt, förut sov hon när hon väl somnat. Nu var sambon helt slut och tyckte lite väl synd om sig själv tyckte jag... Hur är era små?? Funkar det att killarna tröstar lika bra som när ni gör det? Jag vill verkligen att det ska vara så samtidigt som det inte är så konstigt när hon tillbringar 90% av tiden med mig..,

• Haligh

Kanske vi som ammar får mer "problem" med mammagrisar? Rätt logiskt i så fall, tror lite att pappa här är lite mer buspappa än tröstpappa också, men jag vill inte lägga mig i för mycket, vet att han blir sårad... Vad gäller glasögon så var det så kul; min systerdotter såg alltid mormor med brillor och började grina när hon tog av sig dem, som att hon inte kände igen henne

• Haligh

Usch för njursten, har hört att det ska göra vansinnigt ont!!! Sigrid somnade för typ en kvart sen. Jätteorolig och så ledsen så ledsen. Till er vars små fått tänder, hur var de innan precis?? Kan det vara det? Ingen feber och är på dagarna som vanligt. Urk inte är det så kul med ledsen bebis timme ut och in, nu hoppas jag vi får sova.

• Haligh

Tror att det kanske kan vara magen här med. Hur får man fart på den? Har varken Katrinplommon eller päron hemma nu tyvärr, hinna det några andra snabba husmorstips??

• Haligh

Cissi; ska försöka få i henne lite olja, hon somnade till slut vid 3 och sov till halv sju, somnade om och sover än. Jag tror också att det är en oro, hon är så oerhört aktiv och med om dagarna och sover inte mycket. Nyaste posen är att stå på händer och fötter med rumpan i vädret Men jag såg hur magen drog ihop sig som vid kryst fast inget hände, och hon skrek på ett sätt som kändes som att hon har ont. Lilla fröet, det är hjärtskärande! Idag ska vi gå på Skansen! Och lite morgonmys hann jag och sambon med nyss, det var sannerligen inte igår

Svar på tråden December Bebis 2010 :)