December Bebis 2010 :)
Delifi; underbart med glada bebisar! Min ligger just här och jollrar i sängen
Inne i en riktig charmörålder, när man sitter på bussar och sånt så sitter hon och tittar runt på alla och ler, då blir folk så glada!
Delifi; underbart med glada bebisar! Min ligger just här och jollrar i sängen
Inne i en riktig charmörålder, när man sitter på bussar och sånt så sitter hon och tittar runt på alla och ler, då blir folk så glada!
Grattis grattis Linasmamma! Vad häftigt att det gick så snabbt! Lite sugen är jag allt också, jag är ju inte så ung heller så man får inte dra ut på det för länge
Igår hade vi barnvakt för första gången; vi var på en konsert. Gick hur bra som helst!! Somnade mkt lättare än de gånger jag varit borta och pappa har fått vara hemma själv...undrar varför? Här är det spöregn och blåst, blä, hoppas på bättre väder söderöver dit vi strax åker över midsommar.
Huh det låter ganska läskigt, tycker inte barnen det? Att sätta eld på halm-häxan alltså? Här höll sambon på att sätta eld på hela huset; han skulle tända pannan i sina föräldrars hus (de är borta så vi passar på att få lite lantliv och slippa stockholm ett tag..) fast de sagt att man kunde sätta på med el ville han försöka...det gick inte så bra och nu luktar det brasa i hela huset...
ska fö inte på sexmånarskontroll förrän lillan nästan är 7 månader, inte så noga sa vår virriga BVC-sköterska...
Jag ammar fortfarande, men ger ett mål gröt, ett mål riktig mat och ett fruktmål om dagen. Vill inte sluta amma redan för det funkar så bra, lillan går upp ordentligt och är nöjd och sover bra, sen är det så mysigt också! Brukar göra egen barnmat men nu har det blivit burk när vi varit borta! Ärtor, majs, broccoli, potatis, ris, kyckling, avocado, nästan vad som helst faktiskt men milda saker, och inte så mkt spannmål annat än rån. Fast idag blir det spaghetti o köttfärssås! Färdigfabrikat typ pulvermos är nog rätt mkt salt och tillsatser i skulle jag tro?
Oj nu såg jag att ni skrivit en massa om innehållet i mos. Inte så lätt när säger olika, men som de andra säger, sunda förnuftet och tidigare erfarenhet kommer man rätt långt med! Tror aldrig färdigfabrikat kan va bättre än hemmagjort, för det tillsätts så himla mkt som man knappt kan uttala namnen på, aromer sötningsmedel etc.
Läste på den där sidan om faserna (har inte boken Växa och... då den är slut överallt) och där stod en rad färdigheter vid vecka 26, som en punktlista. Jag VET att man inte ska jämföra men jag träffar rätt många bebisar i samma ålder som inte heller kan mkt av dessa punkter; sätta sig själv, stå och hålla sig i kanter etc. Min tjej är nu inne i en väldigt angenäm ålder, så himla glad och skrattar åt allt och alla, en riktig flörtis! Och har blivit mkt lättare att lägga på kvällarna. Ingen kinkperiod mao. Inga tänder har dykt upp heller!
Det är nog klokt att försöka avsluta studierna, det är så lätt att det bara rinner ur sanden annars. Sen är jag nog inget föredöme som pluggat i hundra år och bara väntat och väntat...åren gick så snabbt. Men jag är glad att jag inte fick barn med nån tidigare kille iaf, när jag väl träffade min nuvarande för tre år sen gick det rätt fort
Bra också att man får en bra fp så vi kan vara hemma länge! Jag är 32 nu och vill verkligen ha minst ett barn till, vill behålla min SGI får jag rappa på
Det var fint skrivet, Pickaboo! Bra att man vågar berätta att inte allt är så rosenskimrande. Hoppas magproblemen reds ut och att ni får hjälp! Goddess; jordgubbar är jättevanligt att små barn reagerar på! Jag tror att det är oxalsyran i dem men jag är inte säker, det brukar iaf försvinna, allergin alltså.
Det är väl inte så konstigt att man tycker det är spännande att läsa om barns utveckling? Läste massor under grav också, tycker det är kul och sen kan jag verkligen inte så mycket då jag inte har träffat så mycket små barn! Vi har en riktig risig BVC-tant som inte lär en just nånting heller... Sen är jag väl medveten om att man inte ska ta allt bokstavligt och oroa sig för att nåt är fel så fort de inte följer mallen! Därför som jag följer det här forumet också, tycker att jag får en större förståelse
Här mår lillan inte så bra, magen har varit alldeles i olag i ett par dagar, efter att ha fått burkmat för första gången. Det var ju animaliskt om det kan vara därför? Men så lite, en halv burk bara. Imorgon blir det nog bara vegetarisk puré för att komma i form. Men jag ammar ju som sagt mest, där är också en sak som jag inte kan låta bli att jämföra; vips känns det som att jag är den enda som ammar! Min tjej har inte blivit 6 mån ens, välling har vi inte ens testat! Däremot gröt och det är ju nästan samma sak...