• Haligh

December Bebis 2010 :)

Jag ammar fortfarande. Vi har riktiga katastrofnätter, Sigrid vaknar ca en gång i timmen, jag håller allvarligt på att bli galen. Har varit på semester dryga veckan men rasade i säng vid 9 varenda kväll, jag behöver verkligen hjälp för detta! Jobbar hela veckan nu dessutom, hade ett tjockt lager concealer under ögonen i morse Idag har lillan feber också, 39,1 så lite elakt hoppas jag hon blir lite extra trött... Fick era feber vid tandsprickning??

• Haligh

Hon har sovit ganska dåligt i en månad ungefär, men det har blivit värre och värre. Funderar på att försöka sluta amma helt för hon blir som besatt av att snutta på mig när hon är orolig, och jag tröstar såklart men det blir som en ond cirkel som vi måste bryta känns det som! Hon sover i egen säng men nu har hon kommit över till vår rätt tidigt på nätterna för då blir det lite lugnare, och då finns godsakerna där inom räckhåll. Hon är så trött så trött, men det är som en oro i henne, vaknar och sitter och storgråter i sängen! Kanske nattskräck kombinerat med tänder på g??!

• Haligh

Har era små haft 3-dagarsfeber? Sigrid hade feber, drygt 39, i några dagar som nu är borta. Ingen hosta eller nåt, men idag är hon jätteprickig! Hela ryggen och bröstet fullt av små röda utslag! Har inte varit och kollat dem, i övrigt verkar hon ganska pigg. Nån som har erfarenhet av detta?

• Haligh
    LokesMammi skrev 2011-08-18 19:14:02 följande:
    Loke har haft 3dagars feber utan ngt annat.
    Har nu haft lätt feber men bara på natten i några dagar i samband med hans förkylning som inte vill ge sig! :/
     BVC att tredagarsfeber var väldigt vanligt i den här åldern, ska dit iaf och kolla i morgon! Febern kom dagen efter att vi kom hem från semestern så man blir ju lite orolig att hpn ska ha dragit på sig något värre, men det trodde inte vår bvc-dam som tur är!

Har ju trott att tännder varit på g hur länge som helst och tänker att allt har med det att göra (kinkighet, feber, dålig sömn, diarré) men då är hon faktiskt sjuk på riktigt, lillskruttan!
  • Haligh

Mensen verkar kunna bli alldeles knasig efter grav! Ingen som helst regelbundenhet här heller

• Haligh

Precis så var det! Ett par dagar med dryga 39 grader och när febern försvann kom prickarna! Hade inte hört talas om 3-dagarsfeber men tydligen är det jättevanligt hos småbarn. De får det en gång sen blir de immuna! Antar att nsn kommer checka av en rad barnsjukdomar närmaste åren...

• Haligh

Det jobbiga här är att min tjej sover så oroligt och vaknar hela tiden. Nattskräck trodde BVC. Jag känner mig som en som en zombie som aldrig får sova mer än en timme! Har jobbat hela veckan också, lite otur att hon skulle bli sjuk när sambon var hemma... Hon sover liksom bara powernaps dygnet runt, känner mig som värsta gnällspiken men det känns faktiskt som om jag håller på att bli tokig på riktigt.

• Haligh

Ibland går min sambo upp, det är som att inte hör förrän hon vaknar typ fjärde gången. Inatt gjorde han det; tog upp henne och satte henne mitt på vardagsrumsgolvet och gick själv in i badrummet. Ni kam ju tänka er hur ledsen hon blev, vi har lite olika syn jag och han, jag kan inte bara ignorera och vill inte heller köra nån slags skrikmetod. Jag undrar om han inte gjort det den här veckan när jag har varit borta, lillan är iaf otroligt hes. Summa summarum så är det jag som tar hand om henne på nätterna i stort sett jämt. När jag kommit hem från jobbet så har han varit så trött så han måste sova lite. Kan knappt prata om det så irriterad blir jag.

• Haligh

Verkligen grattis till rökstoppet, bra jobbat! Min sambo är också en fin pappa, men jag har också så svårt för det där att tycker det är helt ok att låta henne skrika. Eller jollra som han kallar det... Hör lite på hans mamma att hon också tycker barn gott kan vädra lungorna, så han har kanske influerats av henne.

• Haligh

Håller med, Sverige fantastiskt när det gäller föräldraförsäkring och barnbidrag. Satt igår och pratade med en tjej som är gift med en mexikansk man; där fick mamman vara hemma en månad och pappan en vecka! Jag betalar gärna mycket skatt för allt man kan få tillbaka när det behövs

Svar på tråden December Bebis 2010 :)