• Haligh

December Bebis 2010 :)

Jag fick tillbaka mensen igår, dottern är 5 månader och jag helammar i princip. Hade liksom glömt att man har mens, sov borta och hade ingenting med mig Ger gröt eller puré en gång om dagen, men det är inga stora mängder ännu som slinker ner. Varit på överraskningsbröllop idag!

• Haligh

Inga tänder i sikte här heller, men fröken bits och dreglar mkt så kanske på g? Men jag ammar så det går gärna vänta lite Har tappat jättemycket hår sen graviditeten, som nu håller på att växa ut; har vid hårfästet typ 1 cm snagg, särskilt vid "flikarna"!!! Ser förjävligt ut!!! Syns inte när man har utsläppt men jag har jämt uppsatt, har så ful längd tycker och vill spara ut. Inte så vackert. Imorgon ska jag testa Bikram Yoga; 90 min i 40 graders värme!! Ska bli jättespännande, måste dricka kopiösa mängder vatten för man svettas visst nåt alldeles förskräckligt. Nån som provat det???

• Haligh

Förresten; jag har fått en inte oväntad men inte efterlängtad fråga, jag hoppades jag skulle slippa tänka på det. Jag ska ju jobba lite i höst och nu vill de att jag ska åka iväg en vecka i slutet av september. Det är en studieresa med 60 elever, utomlands, skulle åkt med i höstas men då var jag ju gravid och det är en tuff strapats. De är nämligen lite desperata, jag är den enda med rätta ämneskompetensen för de andra är gravida eller nästan pensionärer. Jag känner spontant att jag inte alls vill, vilket jag sa redan innan jag fick barn. Jag har ännu inte varit borta mer än några timmar från lilltösen. Min sambo tycker jag ska åka med men samtidigt har han ju inte varit ensam ens en natt med henne. Är jag värsta hönsmamman som inte vill åka bort så länge så snart?? Skulle ni kunna tänka er att göra det? Känner mig så himla rådvill, även om mitt hjärta säger klart nej...

• Haligh

Tack för era svar angående att vara borta! Hoppas att jag inte behöver bestämma mig förrän höstterminen börjar...

Jag borde nog bli lite bättre på att låta pappa och dotter vara ensamma (de är just nu ute i parken bara de..), känner själv hur jag hela tiden sneglar lite och har svårt att låta honom att göra på sitt sätt. Blir väl enklare och enklare snart när man inte helammar.

Men han ska ju iaf vara själv ett par timmar snart när jag ska på bikram-yogan Sitter och svettas redan nu så jag är lite orolig hur man kommer må i värmen...men kommer kännas bra när det är över!

• Haligh

Känner en tjej som har 14 månader mellan; blev tvillingar Så 3 döttrar fick hon på väldigt kort tid! Känner också mer och mer att jag nog kan tänka mig att försöka snart, tog ett tag sist...men vi har inte direkt diskuterat det härhemma så vi får se! Passen i sänghalmen inte direkt frekventa heller...

• Haligh

Fick också lappen att hämta box; men inte på närmaste Lindex utan nere i Farsta vilket tar typ 40 min med t-banan enkel väg... Märkligt!! Vette tusan om det är värt en halvdag för de prylarna.. Här har vi en bebis som är som en duracellkanin ikväll, helt uppskruvad och vägrar somna. Nu ligger jag här bredvid i mörkret för nu har vi hållt på i ett par timmar, men sparkar och far och har sig, på ett sånt övertrött sätt. Har varit ute hela dagen, vet inte om jag kanske borde hålla mig inne mer och ta det lugnt? Kom hem vid 19 och hade typ suttit på en filt bara.

• Haligh

Har ni börjat med kött till de små? Jag fattade det som att man skulle vänta till 6 mån på BVC. Så nu har det blivit grönsakspure av alla möjliga slag, men liksom inga hela rätter. Och frukt lite också, och gröt till frukost. Hittills har morot/blomkål/morotsblandningen varit mest poppis Det kanske var så att efter 6 mån behövs extra proteiner men att det var helt ok att börja innan?

• Haligh

Min tjej gillar också att dricka ur pipmugg, går riktigt bra! Tycker det är roligt verkar det som Är inne i en väldigt intensiv fas nu, jag är hemma mkt själv för sambon har rest en del i jobbet, det är full fart! Fast S inte kryper så rullar hon snabbt som ögat och ligger inte många sekunder där man lägger henne. Hon är glad men kräver mycket mer uppmärksamhet, inte så poppis att leka själv en stund. Och ut med händerna för att försöka fiska tag i allt och stoppa in i munnen Det har kommit så snabbt så jag hänger knappt med! Men det är roligt också, man börjar mer och mer skönja en liten personlighet

• Haligh

Bumbon var här 500:- i sjön...har den använts 10 min sammanlagt kanske! För tjocka lår, höll knappt att få ur tösen...

• Haligh

Suzzy; du får jättegärna köpa den. Tänkte sätta ut en annons på blocket annars. Gissar dock att den kostar rätt mkt att skicka på posten..? Bor i Sthlm, du kanske har nån här som kan fiska upp den som du träffar? S kan sitta själv nu, 5,5 månad gammal. Hon är en riktig gymnast så det var bara en tidsfråga, hon håller igång oavbrutet och har legat och gjort situps länge... Men så mkt nöjdare när hon kan sitta och plocka lite själv med grejor!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)