• LinnV

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2011-04-12 13:00:39 följande:
    2barns: Varför skulle man inte få ge vatten?
    Linasmamma: nä men jag har fått för mig att han ska bli törstig haha, fast det kanske dom inte blir av maten? :)
    Hehe, jag vet faktikst inte. Men jag googlade lite och då stod det att de får i sin den vätska de behöver från bröstmjölk/ersättning så de behöver inget extra
    De vill inte att man ska ge vatten för att magsäcken är så liten så vattnet tar upp stor plats och barnet kan då inte äta tillräckligt.. 
  • LinnV

Har varit på akuten idag igen med Sixten! Ringde bvc som absolut tyckte vi skulle åka in. De gjorde en riktig undersökning och blev lite sur på läkaren vi träffade i lördags som inte kollat upp något..

Sixten var helt slut, alldeles blek, tung andad och slemmig när vi kom dit.. Han fick andas adrenalin två gånger och blev lite bättre av det så vi slapp sova kvar eftersom vi bor 5 min ifrån men ska hålla koll på honom och åka in om det blir värre. Det kunde vara en vanlig virusinfektion eller RS.. 

Har pallrat upp sängen så han nästan sitter upp och sover så hoppas han kan sova bra! Ska hoppa i säng så jag får sova lite i natt.. 

• LinnV

AnnaCL - Min stora tjej ammade jag till sömns tills hon var ett år så var bara jag som dög då. Jag försökte inte sluta utan tyckte det var mysigt... Vi har tappat alla Sixtens rutiner nu så ska börja om när han piggnar till från förkylningen ska vi börja om på nytt. Men eftersom jag inte ammar kvittar det vem av oss som nattar.. Som de andra sa så kanske hon är övertrött?! 

• LinnV

Åhh vad mysigt för er som har bröllop snart! Jag längtar massor, vi har bestämt datum men är 2,5 år dit så jag får vänta ett tag till.. Haha, ja är en riktig planerare..

Idag somnade Sixten själv för första gången sen han föddes! Vid 19.45 började han bli trött och hungrig så la mig bredvid honom i våran säng och gav flaska, myste lite sen somnade han efter en liten stund och sover fortfarande!

• LinnV

Åh vi har haft en underbar natt, den bästa sen Sixten föddes. Antagligen för att han är sjuk och behöver sova lite extra. Han somnade vid 20, vaknade 3.15 och åt en flaska och somnade om till kl 8!! Jag är överlycklig, jag är utvilad och det är underbart väder ute. Sixten vägrar sitta eller ligga i vagnen så får ha honom i sjalen när vi går men idag är jag glad så det gör inget

Vi har inte börjat ge mat eller gröt än, vi ska börja göra det när han är tillräckligt stadig för att sitta i sin matstol, nu orkar han inte hålla upp huvudet! 

• LinnV
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-14 09:40:19 följande:
    Vi somnade kl 22 igår vi var nog trötta haha sen som vi elias från 19.00 till 01.00 och fick ersättning sen vaknade han 07.40 och ville ha ersättning igen sen sov han till 08.00 när jag fick ta upp honom när barnen skulle lämnas på dagis
    Nu ligger han i sin säng och sover

Vi har tagit bort overallen nu så nu har han mössa vantar = stickade och sen jacka tjock jacka som amadeus hade när han var bebbe sen ligger han i sin åkpåse och täcke på
    Jag brukar alltid somna vid 22, hade aldrig orkat annars

Brukar han frysa? Sixtren har bara en vårjacka, bomullsmössa och stickade vantar och sockar i vagnen, ibland har han ha en fleecefilt på sig också. Han är väldigt varm av sig min pojk :-P
  • LinnV
    LillSnurr82 skrev 2011-04-14 21:45:10 följande:
    Någon som har nåt tips på vad man ska göra när ens bäbis matvägrar när man inte är hemma? Kan ju inte sitta hemma hela tiden för att hon inte kan eller vill ammas utanför lägenheten.. skit unge!
    Du brukar väl ge flaska med mjölk ibland? Fungerar inte det om ni är borta då?
  • LinnV

Hej tjejer. Nu är  vi hemma igen! Har varit hos släkten i skövde över påsk. Vi har sovit i våran husbil så har haft vårat krypin, var riktigt skönt så barnen kunnat sova och gnälla på nätterna utan att störa någon..

Sixten har varit missnöjd ett tag och gnällt mycket, jag trodde det var utvecklingsfas men bytte till semper 2 lemolac (eller vad den heter?!) från NAN 2 och han blev en helt ny bebis efter 2 dagar. Att maten kan ställa till det så mycket kunde jag aldrig tro. Det är en hel vetenskap med ersättning.. 

• LinnV
    delifi2 skrev 2011-04-27 12:06:34 följande:
    var hade hon köpt det? låter ju bra, känns jättetaskigt att hänga för nu när hon sitter upp å vill kolla ut på allt
    här är deras hemsida http://www.axelida.com
  • LinnV

Sixten har sovit så bra förut på nätterna, tills för en vecka sen.. Nu vaknar han 4-5 gånger/natt. I natt har jag fått sova 5 timmar, i omgånger inte i sträck så är sjukt trött! Han ville gå upp kl 4 men det vägrade jag så han låg mellan oss och knölade och gnällde till kl 6 då han somnade om en timma..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)