December Bebis 2010 :)
Ni som ger ersättning, hur mycket ger ni? Sixten äter ca 130 ml varannan timma, han vill inte ha mer än så äter ofta istället..
Hehe, Han skrattade så högt nyss så han blev rädd och började grina
Ni som ger ersättning, hur mycket ger ni? Sixten äter ca 130 ml varannan timma, han vill inte ha mer än så äter ofta istället..
Hehe, Han skrattade så högt nyss så han blev rädd och började grina
Provade att ge Sixten 160 ml två gånger igår och allt gick ner båda gångerna så han kanske behöver så mycket..
Hur somnar era små på dagarna och kvällarna? Kan de ligga i sina sängar och somna själva?
Sixten är omöjlig att få att sova på dagarna, på kvällarna ammar han tills han sover. På dagarna får vi gå ut och gå med vagnen eller ha honom i bärsele och gå fram och tillbaka tills han somnar, han har så himla svårt att komma till ro.. Han vägrar fortfarande ta napp..
Sixten vaknade kl 3 och vill fortfarande inte sova.. Han är pigg och glad, men det kan man inte säga om mig..
Var på bvc idag, 3 månader gammal, väger han 8395 g och är 67 cm lång, huvudmåttet minns jag inte.. Det är verkligen inte konstigt att jag har ont i min rygg som bär runt på 8,4 kg.. Han fick sitt vaccin idag men skrek bara tills de släpte hans ben, sen var det bra igen
Han fick däremot ont några timmar senare och blev helt otröstlig så fick han alvedon så blev det bra efter en liten stund!
Sixten sover 6-7 timmar utan mat nu på nätterna, känner mig som en helt ny människa nu när jag sover lite mer!
Sixten är i något period nu då han gnäller om det är mycket ljud och om hunden skäller eller någon ringer på dörren eller så blir han hysterisk, så vi fick lov att koppla ur ringklockan..
Dramaqueen84: Sixten smackar massor när han äter ur flaska, men inte när jag ammar. Han har inte kort tungband så är inte säkert att det är därför. Men har inte tänkt på vad det kan bero på..
Just ja, vi använder Willys egna blöjor också ibland.. De är nästan lika bra som libero men halva priset ungefär! Varför vi inte bara använder de vet jag inte själv faktiskt..
Vi går inte på babysim och tänker inte göra heller, kostar 900 för 9 gånger, tycker inte det är värt de pengarna. Sen måste de vara tre månader så vi kunde ju inte börja i Januari så känns som det blir för sent sen!
Sixten kommer vaccineras för allt, vågar inte ta risken att inte göra det!
Ludicrous: Usch vad jobbigt att det inte blir bättre.. säger som moma, kan inte din sambo ta en natt, om han jobbar på veckorna kan han ju ta en på helgen. Så har vi börjat med så jag får sova en natt i veckan iaf, riktigt skönt!
Jag är as trött och skulle kunna somna sittande nu men inte Sixten, han ligger i mitt knä och pratar och skrattar.. Har varit uppe 45 min nu så börjar bli ganska jobbigt..
Ludi - Vad skönt att du fått sova lite mer i natt iaf
Sixten sov hela natten i natt, han sov 21-6.30, heelt underbart att få sova. Stora tjejen är på dagis så vi är själva men ska till kuratorn idag och sen är det föräldragrupp, ska bli kul att träffa alla bebisar