• LinnV

December Bebis 2010 :)

2 barns mamma84: Så fula säten var det ju inte, men de var ju inte snygga. Hehe

Sixten har också händerna i munnen hela tiden, eller stortån.. 

• LinnV
    Momalicious skrev 2011-04-08 09:04:19 följande:
    Woho, -2,5 kilo sen i onsdags. :)
    Härligt! Min vikt har stått still i 3 månader, har inte hänt något förrän nu. Gått ner 4 kg på en vecka, underbart!
  • LinnV

Usch båda mina små är sjuka Sixten hostar, nyser och har feber. Men är barnen över 3 månader behöver man tydligen inte ringa om de inte blir helt täpta eller rosslar väldigt mycket och det gör han inte! Han är ju 4 månader nu.. Han äter nästan som vanligt och jag matar han med vatten på sked men han är tröttare och grinagare än vanligt.. Första gången vi är sjuka sen Sixten föddes..

• LinnV
    Momalicious skrev 2011-04-08 16:34:52 följande:
    Det finns vi kopparspiral, hormonspiral, minipiller, p-stav, p-plåster, pessar och kondomer gjorda i andra material än latex. Jag kan t.ex. Inte ha p-piller eller minipiller men hormonspiral är jättebra + att man oftast slipper mensen helt eller får ett mycket mindre blödning.
    Jag kan inte ha något, iofs inte provat spiral och p-stav men vägrar stoppa in något så vet inte hur jag ska göra
  • LinnV

Åh, Sixten är jätte dålig idag
    Han hostar, rosslar, har feber, ögoninflammation och snorig. Har tid hos jourläkare kl 10.. 

• LinnV

Det gick ganska bra iaf. Träffade världens sämsta läkare tyvärr.. Men Sixten har en vanlig virusinfektion så fick luftrörsvidgande utskrivet som min sambo är och hämtar nu, vet inte vilken sort eller nåt. Han frågade om vi ville ha det så vi slipper lunginflammation, nej självklart vill vi att Sixten ska få lunginflammation

Ögoninflammationen sa han inget om utan sa att han skulle skriva ut luftrörsvidgande så vi kunde åka hem och bara gick.. Så har ni några tips? När dottern hade ögoninflammation fick hon ögondroppar så vet inte hur jag ska göra..

• LinnV
    Mysmamma70 skrev 2011-04-10 17:12:57 följande:
    Är alla ute och njuter av våren idag?

De två senaste nätterna har Cornelia sovit 19.30-07.00 (med tankning kl 5.00), hoppas det fortsätter så
    Vilken vår?! Det regnar och blåser här..

Sixten har sovit nästan hela dagen så jag har städat och grejat en massa här hemma! Riktigt skönt att få göra lite, han sover så dåligt på dagarna annars så får inget gjort. Bara dammsuga och torka golv kvar men det tar jag om en stund.. 
  • LinnV

Majorima - Usch vad jobbigt Hoppas det blev bättre när han sovit lite!

Vi använder libero strl 4 åt Sixten, har gjort det en månad nu! De tycker jag passar bästa på Sixten, Bumbo eller vad de heter var också bra, fick prova en sån av Sixtens kusin.. Pampers läkte hela tiden och Willys sög inte åt sig tillräckligt på nätterna så kunde bara ha de på dagen..

Har någon av er haft Ventolin åt era bebisar? Isf hur reagerade deras mage? Sixten har blivit konatig i magen av det..

• LinnV
    delifi2 skrev 2011-04-11 20:43:54 följande:
    Olivia regerade inte alls när vi hade ventolin mot hennes hosta, inte vad jag kan minnas iaf, men det var ju ca 3 veckor sen.

Okej.. Sixten är jätte gasig och bajsar typ hela tiden..

Fick sova totalt 5 timmar för Sixten i natt, han hade jätte ont i magen och hade sån hosta Han var också skakis, antar att det är från ventolinen så vågar inte ge det mer..

• LinnV
    Momalicious skrev 2011-04-12 12:26:30 följande:
    Elliot har precis ätit moritspuré och nu ligger han i sin säng och gurglar nåt helt otroligt. Gurgla är ju mycket roligare än att sova ju ;)

Hur gör ni med mat och sådär? Försöker ge Elliot vatten till men det smakar pyton tycker han.
    Jag har inte börjat ge mat till Sixten än, men eftersom han äter dåligt nu när han är sjuk har jag gett honom vatten i flaska. Det är ju ingen bråska (stavning?) att ge vatten än utan testa lite då och då så kommer han säkert att gilla det snart!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)