• LinnV

December Bebis 2010 :)

Ni som ger ersättning, när har ni tänkt ge 2.an? Om två månader blir Sixten 4 månader, ska man börja byta ut lite då eller börjar ni före 4 månader? Gav aldrig min dotter ersättning så har nollkoll..

• LinnV
    linasmama skrev 2011-03-21 22:01:30 följande:
    Ni som ger ersättning, när har ni tänkt ge 2.an? Om två månader blir Sixten 4 månader, ska man börja byta ut lite då eller börjar ni före 4 månader? Gav aldrig min dotter ersättning så har nollkoll..
    HAHA, om två veckor ska de stå såklart
  • LinnV
    ludicrous skrev 2011-03-21 22:01:48 följande:
    Jag skulle få panik om jag blev gravid. Jag skulle typ dö. Vill inte ens tänka tanken. Fy faan..

NhjärtaD, det låter inte som det e nått du vill , så jag hoppas det inte blev nått :)
    Samma här! Helst skulle jag vilja stelirisera (stavning?) mig men får inte det innan man är 25 år.. Finns inga preventinmedel som  fungerar på mig så vet inte vad jag ska göra för vägrar kondom, då är jag hellre utan..
  • LinnV

Moma: Sixten äter ersättning på 150 ml vatten med 3-4 timmar mellan utom på kvällen då vi gör på 180 ml och då sover han 8 timmar..

• LinnV

Sixten har nästan vuxit ur sitt babyskydd nu.. Han kan sitta i det om han bara har vanliga kläder, alltså varken jacka eller overall och det är alldeles för kallt än för att vara ute så.. Han är ju bara 3½ månad, är det inte egentligen lite tidigt att byta?

• LinnV

Ang. dop så döpte vi Sixten 26 februari i kyrkan, vi bjöd 55 personer men 25 (!!) st kunde komma bara. Vi hade bjudit både släkt och ett par vänner var.. Vi valde att inte ha några gudföräldrar då det inte fanns någon vi kände var lämplig.. Det var riktigt mysigt! Vi är inte så troende men tycker det är en fin tradition! Bjöd på bullar och tårta efteråt i kyrkans lokal man kunde låna..

Oj vad många inlägg jag skriver, sry! 

• LinnV
    mamma smurfen skrev 2011-03-22 13:16:49 följande:
    Man brukar ju säga att man ska byta från babyskydd till annat när babyns huvud vuxit ovanför kanten på skyddet..

Hur lång e han nu? 
    Han är 68 cm tror jag. Det är ett par cm kvar upp till kanten bara.. Men bältet i stolen är så kort att han får sitta ihopklämd om han ska ha overall på sig..
  • LinnV

Sixten tyckte vi skulle gå upp FÖRE 7 idag, jag var dock inte lika förtjust då Lina fortfarande ligger och snarkar och sover, brukar vara hon som väcker mig tidigt annars..

Mammasmurfen: Tack! Hade inte tänkt på att det fanns stolar 0-25 kg.. Ska ner på stan och kika då de har extra pris på en sån nu! Jag vet att Sixten är stor för sin ålder (ungefär som en 7 månaders) men tycker iaf att den borde passat lite längre. Har dock läst nu att akta gracos storlar är ganska små!

• LinnV
    AnnaCL skrev 2011-03-23 09:27:50 följande:
    krya på er! Hoppas lillan hämtar sig snart..

Vi vaccinerade elsa i torsdags, då var hon 3 mån och 5 dagar. hon vägde då 6 kg och var 61 lång.  En dunderklump numera. vad väger era vid tre månader?

kram på er mammor!
    När Sixten var 3 månader vägde han 8,4 kg och var 67 cm lång, min dunderklump!
  • LinnV

2barnsmamma: Hoppas det blir bättre med Elias snart!! Så jobbigt när de små är sjuka..

Sixten har äntligen kommit på det där med napp, vilken skillnad det blir! Han är mycket lugnare och mer lättsövd. Är glad att jag har fortsätta kämpa fast han är så stor Idag är det andra gången på föräldragruppen men har ingen barnvakt åt min stora tjej så kan inte gå.. 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)