Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

mamma smurfen skrev 2011-02-24 10:53:37 följande:
    Måste bara dela med mig av en sida är på FL som jag hittade
    Har suttit och skrattat konstant nu i en halvtimme*ler*

www.familjeliv.se/Forum-25-97/m57246429.html

Annars flyter de på här hemma med Ellie, hon sover från 22-23 tiden till kl 9 ca varje nattGlad
    Var på Bvc i tisdags å hon väger nu 5690g och är 61 cm lång, hon har börjat "prata" en massa oxå*ler*

Hon har även blivit en hejjare på att hålla uppe huvudet själv, och vill INTE ligga ner när hon är vaken, utan ska "sitta" på armen/i soffan*ler* 
    Hon blir 9e veckor på lördagHjärta 
    Nu har även min foglossning gett sigGlad så numera klarar jag av att gå mer än bara några 100 meter UTAN att få ont i framfogarna...kan bara säa att jag är såååå lycklig över de, däremot har jag fått sjukt ont i ryggslutet...
    antar det är pga att jag fortfarande har hållning som om jag var gravid, dvs skjuter ut höftenObestämd 
    Försöker verkligen tänka på att "hålla in magen" men de e svårt.

Har nu äntligen fått upp  träningscyklen från källaren, så den används var dag, Ellie ligger å tittar på så mamma sköter sig*S*

Ang stora killen å anmälan som gjordes via skolan till soc, så har jag FORTFARANDE inte hört ett smack, vet att ärendet ligger på deras bord, men har ännu inte hunnits med (ringde igår å kolla läget)
    Han har nu inte träffat sin pappa på 4a veckor, å VILL verkligen inte dit, vet inte riktigt HUR jag ska hantera de hela, han måste ju förr eller senare träffa honom, å ju längre tid det går, desto MER ångest tror jag han får över det, men samtidigt vill jag INTE pusha honom såklart.

Nää daxt för lillan att få sig lite mat märker jagSolig

Olivia sover oxå gott om nätterna nu för tiden, känns så skönt att hon sover så bra.

Min äldsta dotter blev oxå slagen av sin pappa för ca 1 år sen och hon träffar inte honom eller pratar inte med honom längre. Det gick så långt att hon bytte nr så att han inte kunde få tag på henne. Men det är ju lite annorlunda eftersom hon är vuxen och han är psykiskt instabil.
    Men även om så är fallet så skär det lite i mammahjärtat, för hon är ju lessen även om hon inte visar det på samma sätt din son kanske gör.
    Man får försöka prata  om det hela och säga att pappa är snäll egentligen.
    Ni kan inte tsm åka och hälsa på honom en liten stund bara, bara så att han träffar honom och sen så åker hem med dig igen.
  • delifi2

Vad skönt för alla att det börjar ordna sig med nätterna, hoppas det håller i sig för er.

Olivia är vaken mer å mer och när hon somnar så sover hon ca 3-4 timmar.Såidag hr hon varit vaken sen 7.30 och har precis lagt sig för att sova, det är man itne van vid. Så det ska bli spännande att se när hon vaknar eftersom det var ett tag sen hon åt.
    Hon kommer iaf dock bli väckt vid 14-tiden för att få mat för jag ska iväg med några kompisar och fika.
    Magnus är hemma med huliganerna som har haft magsjuka

• delifi2
    ludicrous skrev 2011-02-25 19:48:19 följande:
    Jag skulle sätta in en spiral igår, men det gick inte!! :( fick iaf mini-piller utskrivet, måste jag vänta på mensen innan jag börjar eller kan jag börja knapra typ imorgon ?
    nä du måste inte vänta, man vet ju inte när den kommer tbx.
  • delifi2

när jag hade fått mina andra barn så fick jag mens ca 3-4 ggr per år, den var väldigt oregelbunden. Så den här gången vet jag inte när jag få rtbx den om jag får tbx den det är ju inte säkert att man får det, utna att man måste sätta igång den

• delifi2

här på vårat Willys finns inte det i storpack utan bara vanlig välling.

Kan inte fatta att tiden går så snabbt, snart är Olivia 3 månader. hua....

snart dax att sätta i dagiskö om man ska få nån chans i januari/februari

• delifi2
    mamma smurfen skrev 2011-02-28 10:14:19 följande:
    Får man ställa sig i dagiskö INNAN barnet fyllt 6 månader?
    Har för mig att det finns en sådan gräns nämligen.... 
    här får man ställa sig i kö men de börjar inte räkna förrens 4 månader innan utan de lägger alla som sökt i en hög och sen när det är 4 månader kvar så kollar de högen och placerar ut barnen.

Olivia har kommit i en tillväxtperiod nu, hon vill äta mycket mer nu så ibland efter ammingen så måste jag ge henne tillägg, oftast på em då hon i princip tömt brösten.
  • delifi2

Märker det på olivia oxå, blir hon övertrött så blir hon lessen och jobbig att få att somna på dagarna men på kvällarna så går det jättebra. Tror det beror på oxå att det är tyst och inga brosor som springer omkring och skriker å tjoar.

Hon får inte ligga i fred på golvet heller, kan bli lite jobbigt eftersom man vill kunna lägga ner henne och göra andra saker men ist måste man stå vakt så inte William lägger sig på henne, han försöker göra det så försiktigt han kan man fattar inte hur tung han är. Han har ju sett oss gosa med henne och vill oxå det.

• delifi2

Jag har så smått slutat amma, elelr det är Olivia som har sett till det. Varje gång jag ammar så blir hon inte riktigt mätt så jag har gett henne tillägg efter nästan varje måltid.
    Det märks verkligen att hon kommit in i 3 månaders fasen nu.

HOn vill inte ligga still å äta utan det ska fäktas med armar och ben och komemr det inte så mycket på slutet så släpper hon och blir arg, så det blir det tillägg.
    Hon vill inte heller ligga i vagnen längre, hon vill vara uppe och se vad som händer så jag vet inte riktigt hur jag ska göra med det. Tycker hon fortfarande är fö liten för att ta bort liften från henne men hon blir bara förbannad.

Vi kommer försöka få in henne på dagis i Januari, jag har helt enketl inte råd att vara hemma mer, måste ta ut 7 dagar i veckan nu. Men samtidigt vet jag att hon kommer trivas där eftersom hon redan nu gillar att titta på alla barnen när vi hämtar William. Men ska ta ut lite semesterveckor, har över 8 veckors semester att ta ut nu. Har ju varit hemma i 2 år nu och när jag börjar jobba igen har jag varit hemma nästan 3 år, så jag vill verkligen börja jobba igen.

HOn är med jätemycket nu och sover bara kortare studner på dagarna och på nätterna så sover hon mellan 22-07 ungefär.

Olivia får bli hur arg som helst men jag vägrar bära runt henne för att få henne tyst, finns inte en chans i världen att jag gör det.  Magnus kan dock vara lite vekare och vill mysa med henne och bär omkrign henne.

Jag är inne på att köpa en lekhage till henne för hon får aldrig vara ifred, i hennes sänge så står bägga brosorna och kollar på henne och petar på henne och ska stoppa in nappen osv osv. Idag tänkte WIlliam mata henne med äpple och en tom gaffel, för några dagar sen stoppa han in en brödbit i hennes mun. Hna vill så väl och han är så mån om henne men vet inte rikigt hur han ska göra

• delifi2

VI har pampers strl 3 just nu, men sen så har vi 2 paket Willys blöjor, tycker dom är bra. De passar William bra iaf sen vet jag ju inte om Olivia passar i dom.

Olivia går sin första termin på babysim nu, tycker det är försent att börja till hösten då är de redan 8 månader.

jag vaccinerar trippeln men inget anat.

Nån mer som börjar tappa hår nu?
    Så typsikt att det komemr nu vid 3 månaders, med William blev jag helt flintis där fram hade ingen lugg alls

• delifi2

Ludi det låter inget kul, hoppas du får sova snart.
    Moma Hoppas du blir frisk snart.

Här har jag arit vaken i 3 nätter för William har varit sjuk, fick reda på igår att han hade öroninflammation så de tär inte ås konstigt att han inte har sovit något under hela helgen, det har varit sjukt jobbigt.

Olivia fick smaka gröt igår vilket hon snabbt mumsa i sig och bara log med hela ansiktet när ho fick in den första skeden i munnen.
    Jag testade just drf att hon äter så otroligt mycket nu, hon tömmer brösten på morgonen och sen så en gång till på dage men sen när hon ammas efter det så blir hon inte mätt så då får hon tillägg oxå, men igår prova jag lite gröt och efter det ammas.

Hon sover mellan 20.00 till 07.00 så det är jätteskönt, hon sover 2 ggr om dagen nu.
    Så våra dagar ser ut så här typ:

07.00 ammas
    07-10 vaken
    10.00 somnar om
    13.00 vaknar + ammas
    13-15 vaken
    15-18 sover
    18.00 vaknar, och ammas lite bara sen så vill hon ha tillägg
    20.00 ammas + 120 ml tillägg sen så go´natt

Det är hennes ungefärliga tider, men jag tycker dom är väldigt bra. FÖrsta gången jag la henne kl 20 så trodde jag att hon skulle vakna vid 4-5 på morgonen men hon fortsatte sova.
    Å innan jag la henne vid 20 för natten så väckte jag henne vid 23 för att hon skulle äta men det har jag slutat med. KÄnns så skönt att få sova på nätterna.
    Känns som det inte alls var längesen jag inte fick sova och kände mig som en zombie på dagarna.
    Enda problemet är att hon inte längre vill åka vagn så jag får se hur vi ska göra framöver

Svar på tråden December Bebis 2010 :)