• Little Ms Chatterbox

Mega -Omega till alla! :-)

Här kan vi samlas och diskutera runt omega 3 och 6. Både ni som äter det själva eller ger era barn av olika anledningar

Det här är den 8:e på tråden om Omega. Oljan som bland annat har fått barn att sova bättre, bli gladare, bättre koncentration, bättre aptit, jämnare humör, utläkta eksem, försvunnen hyperaktivitet och mycket annat.
    Här skriver även vi även om hur vi vuxna upplever effekten av Omega. Mjukare leder, bättre humör, mer ork med "monsterungar" PMS, koncentrationen, bättre minne, mm, mm...

Här kan du hitta lite tips om vad man kan göra för att få barnet att lättare ta sin omega, för en del barn gillar inte smaken.
    Vilka smaker och om man bör välja kapslar eller flytande.
    Var du kan köpa Omega någonstans.
    Vad de olika oljorna är för något. Omega-3, -6, -7 & -9
    Omega vid graviditet och amning

Den första tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-278/m33539036.html
    Den andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m36210758.html
    Den tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m39439172.html
    Den fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42829983.html
    Den femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m45208352.html
    Den sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m47678173.html
    Den sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m49692692.html

Här skulle det stå något smart och fyndigt
  • Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)
  • Jolliver

Vår son är tio månader o nu börjar vi med Eskimo kids, får se om det gör någon skillnad med sömnen o att han alltid är så "speedad".
    Men någonstans läste jag att den första tiden skulle man ge tre teskedar, någon som vet nåt om det?

**Oliver är född**
  • Little Ms Chatterbox
    impahimpa77 skrev 2010-07-09 14:20:08 följande:
    Vår son är tio månader o nu börjar vi med Eskimo kids, får se om det gör någon skillnad med sömnen o att han alltid är så "speedad".
    Men någonstans läste jag att den första tiden skulle man ge tre teskedar, någon som vet nåt om det?
    Inte med Eskimo kids. Det är bla med Eye Q och Efalex (tror jag) som man ger högre dos första tiden.
  • luspudel

Vi har gett Eskimokids till vår ettåring nu i 4 dagar, och idag har han varit SÅ lös i magen! Helt svart också. Kan detta bero på oljan tror ni?

• Lilli

Är det ngn av i denna tråden som får blåmärken av dem? Jag får det nämligen, o blir lättblödande :(

• JennyOEmilia

Köpte GT idag för på första sidan står det:
    Ny enkel metod: Så får du bukt med ditt barns utbrott.

Och där stod det om en familj som har fått så bra resultat med PlusEpa. Är det så stor skillnad om man äter den istället?
    Är det någon här i tråden som var med i artikeln?

Oliwer har ju gjort stora framsteg och är mycket lugnare sedan han började med Eye Q, men han har fortfarande envisa utbrott ibland så det kanske skulle bli bättre om vi började med PlusEpa, nu får han två MorEpa per dag.

Skulle vi märka någon skillnad om vi bytte? Har ej märkt någon skillnad från Eye Q till Morepa.

• anne h
    JennyOEmilia skrev 2010-07-14 20:57:35 följande:
    Köpte GT idag för på första sidan står det:
    Ny enkel metod: Så får du bukt med ditt barns utbrott.

Och där stod det om en familj som har fått så bra resultat med PlusEpa. Är det så stor skillnad om man äter den istället?
    Är det någon här i tråden som var med i artikeln?

Oliwer har ju gjort stora framsteg och är mycket lugnare sedan han började med Eye Q, men han har fortfarande envisa utbrott ibland så det kanske skulle bli bättre om vi började med PlusEpa, nu får han två MorEpa per dag.

Skulle vi märka någon skillnad om vi bytte? Har ej märkt någon skillnad från Eye Q till Morepa.
    intressant artikel.

Jag vet ju inte om ni skulle märka skillnad, JAG gör det dock på min unge.  Jag tror det är olika från person till person, men jag vet att jag inte kommer sluta med PlusEpa, den är suverän för min unge.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • JennyOEmilia

Jag har beställt PlusEpa nu och ska prova det.

Anne h: Ger du endast en kapsel till ditt barn på morgonen då eller?

• anne h
    JennyOEmilia skrev 2010-07-14 21:34:09 följande:
    Jag har beställt PlusEpa nu och ska prova det.

Anne h: Ger du endast en kapsel till ditt barn på morgonen då eller?
    ja, antingen morgon eller kväll. Just nu äter han frukost på fritids, då får han sin kapsel på kvällen, annars har han fått på morgonen.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Trollet Ludenben
    Lilli skrev 2010-07-13 22:28:09 följande:
    Är det ngn av i denna tråden som får blåmärken av dem? Jag får det nämligen, o blir lättblödande :(
    omega3 är blodförtunnande så det kan stämma att du får så av den.
    Älskade ungar
Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)