• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • Aurora1979

moii och TB1: Tack... lite nervös för missfall så klart men näpp jag har bestämt att jag väntar barn, inte missfall. Blir det ett MF får jag sörja det då nu ska jag njuta.

Hoppas så att det kommer att gå lika bra för er!

• TB1
    Aurora1979 skrev 2011-03-07 19:58:47 följande:
    moii och TB1: Tack... lite nervös för missfall så klart men näpp jag har bestämt att jag väntar barn, inte missfall. Blir det ett MF får jag sörja det då nu ska jag njuta.

Hoppas så att det kommer att gå lika bra för er!
    Ja du väntar ett barn, erat barn! :) Gud så underbart! {#emotions_dlg.flower}
  • Smulans

Vi har också levt efter mottot "Att oroa sig gör inte morgondagen lättare, det gör det bara tristare idag" och bestämt oss för att njuta varje dag jag är gravid och varje steg som går åt rätt håll. Det har vi faktiskt lyckats ganska bra med under hela processen.

Nu är jag i vecka 24 och har en sparkande liten kille i magen

• TB1
    Smulans skrev 2011-03-09 15:16:34 följande:
    Vi har också levt efter mottot "Att oroa sig gör inte morgondagen lättare, det gör det bara tristare idag" och bestämt oss för att njuta varje dag jag är gravid och varje steg som går åt rätt håll. Det har vi faktiskt lyckats ganska bra med under hela processen.

Nu är jag i vecka 24 och har en sparkande liten kille i magen
    vilket bra motto!

Åh va roligt ett stort grattis till er :) va fort tiden har gått! :)
  • Aurora1979

Smulans: Är helt med på ditt motto! =)  Är medveten om riskerna så klart men väljer att inte fokusera på dem. Grattis till er lille sparkande kille! =) Vad tiden rusar!

• Smulans

Tack!

När vi fick de negativa provsvaren från makens spermaprov bröt vi ihop. Efter ett tag bestämde vi oss för att leva efter vårt nya motto och satte upp det på kylskåpet. Det har hjälpt oss enormt genom hela processen, även om vi såklart har brytit ihop och tappat modet ibland.

• Hjärtat längtar
    Aurora1979 skrev 2011-03-07 12:29:26 följande:
    Ooookej, ska erkänna en sak här nu.... jag tjuvtestade i förmiddags och det verkar vara positivt! Förvånad Lagt upp en bild på starka bilder i mitt galleri (om jag gjort rätt dvs)... men det det syns dåligt. Går inte att ta en bra bild! Strecket är svagt men det är definitivt där! RD 11 idag! Kunde inte hålla mig, ville bara veta så jag slipper oroa ihjäl mig varje gång man ska på wc. Solig   Nu ska det bara hålla sig kvar oxå. Nästa orosmoment. Men jag är gravid till motsatsen bevisats!
    GRATTIS!!!Skrattande
Svar på tråden Inga spermier..