• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • Memphis
    moii skrev 2011-02-28 18:33:55 följande:
    Idag var vi på första mötet och i övermorgon ska jag börja spraya! Jäklar vad snabbt liksom, jag har inte riktigt hunnit med känner jag men det känns fint att få komma igång ändå.
    Vad kul!
    Och spännande!
    Skönt när det flyter på och man slipper denna väntan!

Lycka till nu!

Glad
  • moii
    Memphis skrev 2011-03-01 08:57:53 följande:
    Vad kul!
    Och spännande!
    Skönt när det flyter på och man slipper denna väntan!

Lycka till nu!

Glad
    ja jo vi har väntat i två år på att komma dit vi är nu eftersom vi bokade vår första läkartid i januari 2009 så nog har vi väntat, tack!!
  • Linnea1986

Nu är de inte många dagar kvar tills vi ska på vårat första besök, har inte tänkt så mkt på de i helgen, men förut slog de mig, på fredag åker vi till sjukhuset för att träffa läkaren..

Hur går de för er andra??

• Aurora1979
    Ooookej, ska erkänna en sak här nu.... jag tjuvtestade i förmiddags och det verkar vara positivt! Förvånad Lagt upp en bild på starka bilder i mitt galleri (om jag gjort rätt dvs)... men det det syns dåligt. Går inte att ta en bra bild! Strecket är svagt men det är definitivt där! RD 11 idag! Kunde inte hålla mig, ville bara veta så jag slipper oroa ihjäl mig varje gång man ska på wc. Solig   Nu ska det bara hålla sig kvar oxå. Nästa orosmoment. Men jag är gravid till motsatsen bevisats!
  • Memphis
    Aurora1979 skrev 2011-03-07 12:29:26 följande:
    Ooookej, ska erkänna en sak här nu.... jag tjuvtestade i förmiddags och det verkar vara positivt! Förvånad Lagt upp en bild på starka bilder i mitt galleri (om jag gjort rätt dvs)... men det det syns dåligt. Går inte att ta en bra bild! Strecket är svagt men det är definitivt där! RD 11 idag! Kunde inte hålla mig, ville bara veta så jag slipper oroa ihjäl mig varje gång man ska på wc. Solig   Nu ska det bara hålla sig kvar oxå. Nästa orosmoment. Men jag är gravid till motsatsen bevisats!
    Åhååå.. ! Vad spännande!
    Håller tummarna för att det är som det verkar vara Glad
    Lyckokänslor!
  • Memphis
    Aurora1979 skrev 2011-03-07 16:31:29 följande:
    Memphis: tack, känns som att de kan behövas.
    Hur går det för er?
    Jadu, vi väntar på första mötet. Fortfarande.
    Vårdgarantin säger tre månader, det är jobbigt att vänta på att få börja vänta, om du förstår hur jag menar!
    Förhoppningsvis går det undan när vi väl är igång!

Ringde idag, då jag fått en kallelse till cellprov.
    Antog att det inte hade med utredningen att göra så jag ville kolla så att jag kunde göra det provet samtidigt som de andra undersökningarna på fertelitetskliniken, istället för att hoppa hit och dit flera gånger.
    Det är ju inte så att man Älskar att ligga i gynstolen så att säga.
    Det gick jättebra sa hon, och jag passade på att höra så att de fått våra hälsodeklarationer.
    Kallelse skulle troligtvis komma i början på April.
    Så det är bara att hålla ut Glad
  • Aurora1979

Memphis: ja fy, vet alltför väl hur det är att vänta på att vänta. Känns bättre när man vet att man är igång på nåt sätt, inne i systemet så att säga. Eller ja det är ni redan men äh du vet vad jag menar. Det är på tok för mycket väntan men så har vi råkat ut för flera extra steg plus både sommaruppehåll och juluppehåll. :P Hoppas ni slipper det iaf.

Bara att vänja sig med att sitta o spreta i gynstolen... ;) Vill inte ens tänka på hur många jag suttit i vid det här laget haha...

• moii

Aurora79: Åh vad spännande! Hoppas hoppas nu att det håller i sig, strecket alltså :)

Memphis: Alltså man måste själv åberopa vårdgarantin, de håller den inte så bra själva annars. Men om de säger att du ska bli kallad i april så är det ju inte så långt kvar. (apropå detta med gynstol.. insåg plöstsligt att jag legat i en sådan minst 18 ggr det senaste året, vad gör man inte liksom. I den här "branchen" är man ju veteran)

nightangel86: spännande med läkarbesöket! Det går nog jättebra!

själv sprayar jag med suprecur - inne på 6e spraydagen och känner mig rastlös men helt ok om än nåogt nervös. :)

• TB1
    Aurora1979 skrev 2011-03-07 12:29:26 följande:
    Åh va roligt, vilken lycka! Jag vågar mig på ett stort grattis :) Äntligen!
Svar på tråden Inga spermier..