• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • SmillaK

Körsbärsträd: Hur har det gått idag? Jag sitter här och tänker på dig och undrar så.

Nu börjar jag nog förstå lite grann att det kann finnas något därinne. Jag tycker det känns annarlunda med magen, som om den inte riktigt tillhörde mig helt och hållet. Känner mycket stramande och hugg därifrån. Dessutom får jag blodtrycksfall ofta och är hungrig varannan timma ungefär. Så det är mycket som påminner... Det är dock svårt att hålla undan orolighetstankarna.Försöker tänka att just nu är allt ok, om det händer något så får vi ta det då. Men som sagt svårt.

Memphis, skulle ni göra något innan sommaren eller blir det till att sätta igång ordentligt till hösten? När ska ni göra biopsin?

• Memphis
    SmillaK skrev 2011-06-21 16:22:38 följande:
    Körsbärsträd: Hur har det gått idag? Jag sitter här och tänker på dig och undrar så.

Nu börjar jag nog förstå lite grann att det kann finnas något därinne. Jag tycker det känns annarlunda med magen, som om den inte riktigt tillhörde mig helt och hållet. Känner mycket stramande och hugg därifrån. Dessutom får jag blodtrycksfall ofta och är hungrig varannan timma ungefär. Så det är mycket som påminner... Det är dock svårt att hålla undan orolighetstankarna.Försöker tänka att just nu är allt ok, om det händer något så får vi ta det då. Men som sagt svårt.

Memphis, skulle ni göra något innan sommaren eller blir det till att sätta igång ordentligt till hösten? När ska ni göra biopsin?
    Häftigt att det börjar kännas i kroppen! Kan tro att det blir mer verkligt då.
    Orolighetstankar är svåra att vifta bort. Dom finns där som ett tecken på att man är mänsklig :)
    Du gör rätt i som anstränger dig för att inte låta orolighetstankarna ta över!
    Njut av detta stora härliga som händer, så gott det går! :)

Angående oss, så blir det lugnt nu fram till augusti.
    Tyvärr hann jag inte få någon tid för spolning nu innan dom stängde då jag fick min mens i lördags. (dumma den!) Hade varit skönt att ha det gjort, men men!
    Det blir förhoppningsvis i aug.

Har inte fått någon kallelse för biopsi, men läkaren pratade om augusti så jag hoppas det blir då.
    Imorgon gör jag vaccinationen för röda hund så är det gjort.
    Den 25/8 gör vi kuratorssamtalet!
    Så hittar dom inget i biopsin fortsätter vi vår DI-plan som tänkt. Det känns bra.
    Då är det inget som skjuts upp och blir en stor grej om dom inte hittar nåt vid biopsin menar jag.
    Det är lättast att tänka på biopsin som en liten "vi gör det för säkerhetsskull, bara för att liksom, när vi ändå har tid" för att inte riskera att bli alltför besvikna.
  • Körsbärsträd
    SmillaK skrev 2011-06-21 16:22:38 följande:

Hej! Det gick bra! vi såg en liten liten böna på 1,2 cm med ett tickande hjärta, var underbart att se. Allt stämde precis som det ska vara hittills, så det är bara att hoppas på att fortsättningen går lika bra!

Men det är svårt att förstå som du säger, även om man sett det. Jag är illamående till och från hela dagarna, känner av molvärk emellanåt, och lite konstiga saker som är svårdefinierade emellanåt. Jättetrött... och orolig. Men det är bara att ta en dag i taget och försöka vara positiv =).
  • SmillaK

Vad underbart att höra! Fantastiskat att altt såg så bra ut. Då är det jättestor chans att allt gåt bra.

Jag känner också att tröttheten börjar komma. Och igår när jag köpte ny bh upptäckte jag att jag gått upp en storlek Nio dagar kvar tills vi ska på VUL...

• H44

Hallå tjejer! Vi väntar ni otåligt på en kallelse för biopsi för att se om min man har några simmare. 2 prov visa noll å han opererar ned ena testikeln som barn.. Fy vilken känslomässig tid det är nu.. Vill gärna vara med i Er tråd å dela tankar och upplevelser, får jag?? :)

• Memphis
    H44 skrev 2011-06-29 00:52:35 följande:
    Hallå tjejer! Vi väntar ni otåligt på en kallelse för biopsi för att se om min man har några simmare. 2 prov visa noll å han opererar ned ena testikeln som barn.. Fy vilken känslomässig tid det är nu.. Vill gärna vara med i Er tråd å dela tankar och upplevelser, får jag?? :)
    Självklart är du välkommen!
    Vi sitter i samma situation, min sambo och jag!
    Han hade leukemi som barn och strålbehandlades två gånger.
    Han har också gjort två prov som visat noll, och vi väntar också på kallelse för biopsi!
    Vi har gjort blodproverna, jag har gjort VULundersökning, hann inte göra spolning innan sommaruppehållet tyvärr..
    Har fått kuratorstid den 25 aug då vi är rätt inställda på att dom inte kommer hitta något i biopsin.
    (vill inte hoppas och bli besvikna..)
    Då kör vi vidare med donatorsinsemination som vi varit inställda på hela tiden tills dom nyss släppte bomben om att blodproverna visar att det finns en liten chans att hitta något i en biopsi.

Kul med någon i samma sits!
    Eller ja, inte kul egentligen men du förstår hur jag menar Glad
  • moii
    H44 skrev 2011-06-29 00:52:35 följande:
    Ni har exakt samma bekymmer som vi har, vi gör nu icsi, eller ja vi har uppehåll men väntar på att få komma gång igen.

Till oss sa läkarna att detta är vanligt förekommande hos män som opererat ner testiklarna och att man ju aldrig egentligen ser resulttet av den operationen helt och hållet fören kanske 20 eller 25 år senare.

nåja, det blir nog bra för er till slut :)
  • H44

Ååå tack för att jag får vara med :) blir glad!... Memphis: vad är de för blodprover de tagit på din man där de såg att det ev fanns simmare??.... Moii: så de hitta alltså simmare hos din man?? Vad underbart!!! Efter biopsin hur lång tid tar det innan resultat kommer?? Åååå vad nervösa vi är..vilken klinik går ni på tjejer?? På min tyckte de att det var onödigt att spola äggledarna eftersom det ändå inte fanns några simmare som kunde simma där.!

• Memphis
    H44 skrev 2011-06-29 17:09:18 följande:
    Ååå tack för att jag får vara med :) blir glad!... Memphis: vad är de för blodprover de tagit på din man där de såg att det ev fanns simmare??.... Moii: så de hitta alltså simmare hos din man?? Vad underbart!!! Efter biopsin hur lång tid tar det innan resultat kommer?? Åååå vad nervösa vi är..vilken klinik går ni på tjejer?? På min tyckte de att det var onödigt att spola äggledarna eftersom det ändå inte fanns några simmare som kunde simma där.!
    Alltså, jag och mitt minne!
    Dom testade ju olika halter av sånt man eventuellt kan ha brist på, så som testosteron.
    Testosteronhalten var normal, men det var nåt annat där dom mätte värdet och om det låg bra till så kunde det finnas en chans att hitta nåt!
    Dom ville ju inte göra biopsi i onödan, men tydligen enligt testet så tänkte väl vår läkare att det finns 20-25% chans att hitta något.
    Men som sagt, vi har haft inställningen på DI hela tiden så det är det vi fortsätter fokusera på.
    Orkar inte bli besvikna och bearbeta sorg mer än vad vi redan gjort! Så vi försöker se det som nånting vi gör medans vi ändå väntar Glad
    Jag skulle dock svimma av chock och lycka om dom skulle hitta något användbart!
    Skulle kännas totalt overkligt då jag varit inställd på donatorsbarn sen innan vi ens var ett par, då jag fick reda på väldigt tidigt att min sambo är infertil.

Jag antar att det är som en rutin i utredningen att göra spolning, och eftersom DI är på tapeten så spolar dom för att se om det är insemination som ska göras eller om vi går direkt på IVF.

Vi går på fertilitetskliniken i Örebro.
    Dom är Super!
  • H44

Memphis: Jaaa Oki det e prover hit å dit! . Vi väntar på lite provsvar på mannen nu bla kromosomprov.. Jätte bra att ni e nöjda! Vi går i Västerås å gör förberedelserna sen blir det Akademiska i Uppsala.. Hur känner ni inför DI, har ni berättat för några runt omkring? Vi pratar en massa om det oxå å jag läser en del.. På något sätt vill vi ändå prata om det å funderar.. Då vi inte vet om det finns simmare än eller inte.. Känner samma sak skulle svimma av lycka om de hitta några.. Fy vilken press detta är. Och när vi fick beskedet på första resultatet kändes det som värden rasa samman.... Det är verkligen en känslo prövning.. Upp å ner.! Hur känner ni?

Svar på tråden Inga spermier..