• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • Hjärtat längtar
    H44 skrev 2011-07-05 13:33:34 följande:
    Hallå alla... Fy känner mig så ledsen och ensam på något vis.. Är arg och ledsen på samma gång.. Vi bor i ett mindre samhälle och här har alla våra vänner (6 par) lyckan att barn nr 2 eller 3 kommit i år... Så de träffas flera gånger i veckan och har luncher, leker och bara njuter av varandras sällskap.. Är otroligt glad för deras skull så missförstå mig inte.. Men önska verkligen jag oxå kunde vara med och dela något underbart med dem...! När vi alla träffas tex helger å grillar.. Går samtalen till 90% ut på att prata om barn saker och så klart det blir så de delar ju så mycket tillsammans just nu.. Så jag märker att jag drar mig undan :( blir tyst och vill gå därifrån. Tycker inte om den känslan hos mig, fy.! Jag är verkligen social av mig men vill inte umgås nu. Å ändå vill jag inte vara själv heller.. Dubbla känslor verkligen. Blir arg på mig själv som känner så här. Åå nu blev det massa babbel..! Hur mår ni?
    Förstår att det måste vara jättejobbigt. Jag har en 4 kompisar som har fått eller ska få barn i år. 2 av dem får sitt andra. Det blir verkligen jobbigt när 90% av samtalen handlar om graviditet och förlossning (eftersom vi ska adoptera och jag aldrig kommer få uppleva varken graviditet eller förlossning) En av dem, började försöka 1,5 år efter vi började försöka och självklart gick det på första försöket för dem och nu ska de snart få sitt andra barn. Det KÄNNS! Förstår att det måste vara jobbigt när t.o.m med kompisar börjar få sitt tredje barn, så lång ligger vi inte efter riktigt än...jag har också några kompisar som studerar och inte börjat fundera på barn än, och det är skönt.  KRAM TILL DIG
  • Memphis
    SmillaK skrev 2011-07-04 18:09:39 följande:
    Välkommen hit höst44! Jag förstår att värden är uppochned. Jag kommer ihåg att jag var väldigt förtvivlad under utredningen och när vi fick reda på att mannen inte hade några spermier. Det har varit myckrt lättare det sista halvåret då det närmat sig donatorinseminationsbehandling och första försöket skedde.

Tyvärr har jag opererats för utomkvedshavandeskap  i helgen. Så det får bli nya tag i höst för vår del.

SmillaK..
    Är så otroligt ledsen för din skull, stackars er!
    Hoppas du repar dig väl och orkar njuta av en härlig sommar och hoppfullt kan se fram emot hösten!
    Stor kram till dig!
  • H44

Tack vad söta och förstående ni verkligen är :) det värmer verkligen. J Haft en helt ok dag i dag.. Har ni några bra sidor ni använt Er av för mer info eller så får ni gärna dela med Er!! Hur mår ni alla?? God natt!

• Smulans

Jag vill bara tala om att vår älskade son föddes i måndags kväll ♥

Att ta emot honom när han kom ut var värt varenda sekund av den långa, jobbiga resan hit. Många varma styrkekramar till er som väntar och längtar. Fortsätt kämpa, ni kommer att klara det! 

• Körsbärsträd
    Smulans skrev 2011-07-07 12:52:01 följande:

Att ta emot honom när han kom ut var värt varenda sekund av den långa, jobbiga resan hit. Många varma styrkekramar till er som väntar och längtar. Fortsätt kämpa, ni kommer att klara det! 
    Åhh, grattis! Så härligt att läsa!
  • H44

Ååå stort grattis!! Blir varm när jag läser det!!

• Memphis

Stort grattis!
    Vad underbart!
    Lycka till med allt {#emotions_dlg.flower}
  • TB1

Ett stort grattis :) underbart!
Svar på tråden Inga spermier..