• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Tilma
    Ett två tre skrev 2010-04-29 17:28:09 följande:
    Vi tar för givet att allt ska gå bra och att vi behöver mer plats så vi gick och köpte oss ett hus idag
    Men GRATTIS! Klart att ni ska utgå från att allting kommer att gå bra!
    Live to win.
  • Tilma
    LyckligaGatan skrev 2010-04-30 06:54:42 följande:
    Hej på er. Jag har varit lite frånvarande i veckan.. Lyckades smälla i huvudet 2 ggr i bildörren med ngn dags mellanrum. Så i tisdags var det in till akuten eftersom jag var SÅÅÅÅ trött, hade rejäl huvudvärk och kräktes. Diagnosen blev dock utmattad mamma, med möjligen en liiiiiten hjärnskakning. Så min kära sambo var hemma i 2 dagar och tog hand om E medan jag sovit och bara vilat. När vi var på väg till akuten lyckades min bm ringa, så hon har ringt och kollat upp så att jag är OK nu Sen kom hon med glada nyheter!! När E kom var hon väldigt liten (2660 g ) och moderkakan var USEL så nu blir det RUL, UL i v 24, 30, 32 och 36. Här ska det inte riskeras ngt. JAG ÄLSKAR MIN BM!! Jämfört med den förra så är hon helt underbar!!
    Men fy, din stackare! Skönt att din sambo kunde vara hemma och ta hand om er dotter medan du fick vila. Välbehövligt, kan jag tro.

SKÖNT med en sådan förstående och bra BM.
    Live to win.
  • Happyness

Var på hälsosamtal igår. Trodde att jag var i v5, men tydligen var jag i v7. Bf enligt uträkningen sker på självaste julafton. Får väl hoppas att det ändrar sig efter ultraljudet. :S

• Minifer
    LyckligaGatan skrev 2010-04-30 06:54:42 följande:
    Hej på er. Jag har varit lite frånvarande i veckan.. Lyckades smälla i huvudet 2 ggr i bildörren med ngn dags mellanrum. Så i tisdags var det in till akuten eftersom jag var SÅÅÅÅ trött, hade rejäl huvudvärk och kräktes. Diagnosen blev dock utmattad mamma, med möjligen en liiiiiten hjärnskakning. Så min kära sambo var hemma i 2 dagar och tog hand om E medan jag sovit och bara vilat. När vi var på väg till akuten lyckades min bm ringa, så hon har ringt och kollat upp så att jag är OK nu Sen kom hon med glada nyheter!! När E kom var hon väldigt liten (2660 g ) och moderkakan var USEL så nu blir det RUL, UL i v 24, 30, 32 och 36. Här ska det inte riskeras ngt. JAG ÄLSKAR MIN BM!! Jämfört med den förra så är hon helt underbar!!
    åååh vad skönt! Förutom att slå i ditt stackars huvud då! Jag har en himla massa ul också, v 12, 18, 20, 28, 32, 36, 38 och 39 om jag går så länge. Ungen kommer bli självlysande =)
    Happyness skrev 2010-04-30 10:17:09 följande:
    Var på hälsosamtal igår. Trodde att jag var i v5, men tydligen var jag i v7. Bf enligt uträkningen sker på självaste julafton. Får väl hoppas att det ändrar sig efter ultraljudet. :S
    hoppla =) Som jag fattat det har jag också bf på julafton, men jag räknar kallt med att bebbe kommer ut ett par tre veckor tidigare
  • tessbmess
    Nanniii skrev 2010-04-29 14:57:58 följande:
    Hej igen, och tack för era omtankar. Idag är det bruna som bortblåst, är kanske lite lite brunt som kommer, men  inte som igår. Hoppas verkligen det bara varit något just för stunden och att det lilla pyret vill vara kvar hos oss. Skulle inte orka ett till missfall . Kissar massor, har molvärk och är trött, Jag verkligen hoppas hoppas!!!! Hoppas ni alla mår bra Kramar
    Åh, hoppas att allt ær bra!
    Jag fick också brunt som varade i 5 dgr..det var inte mycket som kom men tillræckligt før att jag skulle få mitt førsta sammanbrott.. Nu ær det borta och ersætt med en jækla massa illamående..{#lang_emotions_throwup} Ær trøtt som tusan och kissar en del..
    Hoppas hoppas att de bara jæklas lite med oss!
    Kram!
  • tessbmess
    Ett två tre skrev 2010-04-29 17:28:09 följande:
    Vi tar för givet att allt ska gå bra och att vi behöver mer plats så vi gick och köpte oss ett hus idag
    Oj vad kul!
    Nær ær det inflytt? {#lang_emotions_laughing}
  • Nanniii
    tessbmess skrev 2010-04-30 14:08:01 följande:
    Åh, hoppas att allt ær bra! Jag fick också brunt som varade i 5 dgr..det var inte mycket som kom men tillræckligt før att jag skulle få mitt førsta sammanbrott.. Nu ær det borta och ersætt med en jækla massa illamående.. Ær trøtt som tusan och kissar en del.. Hoppas hoppas att de bara jæklas lite med oss! Kram!
    Heej!!
    Ahh så du fick också lite brunt, kom det på pappret när du var på toa?
    För det är de det oftast gör på mig. Hade du något ont , eller som vanlig molvärk??
    Jag är supernervös. Har ju inte haft några direkta symptom heller förutom molvärk och mkt kissande ;)

Du var inte inne och kollade dig när du hade ditt??

Trevlig helg
    Kraam!
  • rosendal
    Jessika82 skrev 2010-04-30 20:03:21 följande:
    Hej har ni börjat funderat på gravidförsäkring?
    En gravidförsäkring börjar väl inte gälla förens ca vecka 26. Så det är ju ett tag kvar att fundera... =). 
Svar på tråden Decemberbebis 2010