• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Lizzie 83
    Lakritsnapp skrev 2010-05-01 13:41:31 följande:
    Jag ska ha sent och är ju bara i v6-7 nu, men jo det syns. Vet inte om det är att tarmarna har ändrat plats, men magen putar. Det är min tredje graviditet, kanske därför det syns så tidigt, brist på magmuskler här oxå . Lizzie 83: Haha, du är inte ensam om att testa många gånger. Själv har jag gjort av med mängder utav test. Beställde hem ett gäng från testlagret samma månad som det tog sig och nu måste jag ju göra slut på dom . Som du säger så blev mitt senaste teststreck också väldigt mycket starkare än kontrollstrecket. Så nu börjar det väl gå in att man är på smällen. Illamåendet har satt igång här nu och tröttheten... sååå trött!
    Skönt att det är fler som är lite "knäppa". Jag har också ett gäng teststickor från testlagret, men nu är det bara tre kvar.... hehe
  • Mrs TH
    Lizzie 83 skrev 2010-05-01 14:39:28 följande:
    nähä det gick inte att citera ditt inlägg. Jag är ju oxå i v7( 6+3) men jag har gett upp vanliga jeans till förmån för tights, jeggings och mysbrallor. Jag jobbar ju bara iaf, så det spela inte så stor roll

Jag har en rätt stor mage sen tidigare så därför tror jag nog att många bara tror att jag fettat på mig mer, men den har en annan form än tidigare och den är hårdare. Sen är ju tuttarna galet stora och de ramlar ut mina gamla bh'ar.

Fast det har varit folk som frågat mig när jag skall ha... vad gör man då? ljuger? säger som det är? jag har sagt som det är, fast det har varit tjejen på sushi stället och så som frågat, jag hoppas verkligen inte en av mina kunder frågar än.
  • Ak86

Hoppar in och skriver här jag med... Jag är beräknad den 25/12 så är i v 6 just nu då... Känns så himla overkligt att man är gravid, detta är första gången för mig så jag tog iaf två test innan jag halvt förstod att jag faktiskt är gravid, har inte riktigt gått in i skallen på mig än men snart så haaha :) Känns helt ofattbart.

Jag har dock det problemet att pappan inte vill vara med alls i detta, men jag har underbart stöd från min familj och mina vänner, men självklart känns det när han inte vill vara med alls. Men jag kan ju inte tvinga någon till något heller, är lite blandade känslor där. Någon som haft eller har samma situation???

• rosendal
    Mrs TH skrev 2010-05-01 13:53:40 följande:
    Jag tolkar det dom att man kan teckna försäkringen när som helst men livskyddet för barnet börjar inte gälla förrens v 26, de flesta saker börjar inte gälla förrens efter v26, men man kan teckna tidigare. www.trygghansa.se/04privat/Frame11248.html
    Okej men då är det ju bara att teckna när man känner för det =). 
  • dreamer78

Jag tror ju ännu mindre på att jag faktiskt är gravid nu... Är i v 7+6, men inget illamående, byxorna passar lika bra som förut... Lite större bröst har jag nog fått iofs, fast jag kan ha mina vanliga BH:ar ändå. 

Men det kanske märks mindre på någon som redan är "stor", har stl. 44 i byxor och E-kupa... 
  • 3 barns mamma84
    dreamer78 skrev 2010-05-01 21:49:28 följande:
    Jag tror ju ännu mindre på att jag faktiskt är gravid nu... Är i v 7+6, men inget illamående, byxorna passar lika bra som förut... Lite större bröst har jag nog fått iofs, fast jag kan ha mina vanliga BH:ar ändå.  Men det kanske märks mindre på någon som redan är "stor", har stl. 44 i byxor och E-kupa... 
    vecka 7+4 och jag känner inget kanske ömma bröstvårtor kommer o går hur dom känner dig.
    Illamående nej inte alls och ömma bröst nopp
    Hunger ja såklart som alltid haha trött hmmmm tänker hmm nja lite..
    Svullen mage hmm ja kommer o går..
    kissnödig hmm ja ibland men jag vet fan alltså
    Flytningar jora
    molvärk hmm nja kommer o går hur den känner sig..

Igår smärta ojojoj trodde jag skulle DÖ
    Idag brännade kännsla i magen men sen borta..

Har tid hos läkaren igen på tisdag för skrivning på papper osv för att det ska ges till bm och förlossningen osv och sen inskrivning till bm och på tisdag gravtest igen haha sjukt men roligt.
    Inte för att jag har inga + utan så här är det i danmark!
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • Minifer
    Ak86 skrev 2010-05-01 15:57:08 följande:
    Hoppar in och skriver här jag med... Jag är beräknad den 25/12 så är i v 6 just nu då... Känns så himla overkligt att man är gravid, detta är första gången för mig så jag tog iaf två test innan jag halvt förstod att jag faktiskt är gravid, har inte riktigt gått in i skallen på mig än men snart så haaha :) Känns helt ofattbart. Jag har dock det problemet att pappan inte vill vara med alls i detta, men jag har underbart stöd från min familj och mina vänner, men självklart känns det när han inte vill vara med alls. Men jag kan ju inte tvinga någon till något heller, är lite blandade känslor där. Någon som haft eller har samma situation???
    Hej! Grattis till graviditeten!!! Vad jobbigt för dig att pappan inte vill vara inblandad, men det kanske ge med sig lite så småningom? Hur som helst är det underbart att du har bra stöd runt dig!!
  • TvåBlir3

Hej hej! Ska också få barn i december. {#lang_emotions_smile}
    Är i v. 9 nu. Ska iväg nu på måndag till barnmorskan för inskrivning. *Spännande* {#lang_emotions_smile}

• 3 barns mamma84
    TvåBlir3 skrev 2010-05-01 22:45:22 följande:
    Hej hej! Ska också få barn i december. Är i v. 9 nu. Ska iväg nu på måndag till barnmorskan för inskrivning. *Spännande*
    grattis och lycka till hos bm
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
Svar på tråden Decemberbebis 2010