• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • 3 barns mamma84

Min mage är stor o hård när jag ligger på rygg på magen helt omöjligt det känns oxå fel..
    Om jag står upp känns det svullen och stor men oxå gassig och pruttig haha oxh det roliga eller hur flickor ja den dära ROLIGA förstoppningen (NOT) Grrrrrr

(Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • Tilma

Jag känner mig också svullen hela tiden. Som vid mens ungefär. Det är inte bara den där "tjejmagen" som många kvinnor har, utan hela magen (ända upp till bysten) har svällt. Superkul.. NOT!   Inga kläder sitter riktigt bra och ptja, man känner sig väl inte direkt som någon pangbrud i bara underkläderna. Urk! Ser fram emot den där bebismagen, där det syns att det är bebis och inte bara för mkt godis

Live to win.
  • 3 barns mamma84
    Tilma skrev 2010-05-02 14:21:31 följande:
    Jag känner mig också svullen hela tiden. Som vid mens ungefär. Det är inte bara den där "tjejmagen" som många kvinnor har, utan hela magen (ända upp till bysten) har svällt. Superkul.. NOT!   Inga kläder sitter riktigt bra och ptja, man känner sig väl inte direkt som någon pangbrud i bara underkläderna. Urk! Ser fram emot den där bebismagen, där det syns att det är bebis och inte bara för mkt godis
    *Asg* samma här känna sig sexigt med sexiga underkläder haha not me hahaha men när saningen kommer fram med bebis magen och en stor kula ja då kan man prata om sexigt hehe ja då känner man sig som en sexig gravid kvinna äntligen
  • TvåBlir3
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-02 12:35:37 följande:
    Jag har en dotter på 4år som blir 5 år 7 juni och sen har jag en son på 1½år blir 2 år 14 aug stora barn. Jag hade ett mf 15/12-09 vecka 8 och jag är beräknad ju 14-15/12-10 är i vecka 7+4 går in i vecka 9 ca ons-tors och jag ska till min läkare på tisdag 9.10 och skriva på massa papper som ska skickas till bm och förlossningen redan nu om mina 2 gravditeter och mitt mf jag fick. Sen kommer jag bli inskriven hos bm snart oxå gissar på nästa vecka alltså nu denna veckan som kommer få se iaf. Sen ska jag få tid till sjukhuset för att göra Vul oxå o se om det finns ett hjärta som tickar på hos denna lilla vän. Med dottern blev jag inskriven i vecka 7-8 Med sonen i vecka 8-9 Han aldrig skriva in mig med mf barnet v 8 Och nu väntar jag.. Bor i dk nu så ett nytt ställe nya planer och nya saker som bm o osv.
     Jaha vad kul med två småbarn, eller ja små. {#lang_emotions_dreamer} du förstår nog. Vet dina barn om att de ska få en ny liten medlem till familjen eller är det något du vill vänta med att berätta?
    Beklagar ditt tidigare MF. Måste ha varit något jobbigt att gå igenom.
    Hoppas allt går bra hos dina kommande besök :)
    Och Grattis! {#lang_emotions_smile}
  • TvåBlir3
    Minifer skrev 2010-05-02 12:14:14 följande:
    min mage är helt gigantisk =( Ser definitivt gravid ut =( Dumma gaser. tvåblir3: Min son är sju månader gammal nu och jag har fortfarande inte fattat att jag är mamma Det är helt enkelt rätt obegripligt!
    Hihi, vad kul med en så liten!
    Vilken måna är du nu i då om man får fråga? {#lang_emotions_sunny}
  • 3 barns mamma84
    TvåBlir3 skrev 2010-05-02 16:03:50 följande:
     Jaha vad kul med två småbarn, eller ja små. du förstår nog. Vet dina barn om att de ska få en ny liten medlem till familjen eller är det något du vill vänta med att berätta?Beklagar ditt tidigare MF. Måste ha varit något jobbigt att gå igenom. Hoppas allt går bra hos dina kommande besök :)Och Grattis!
    jora jag har berättat för älsta hon vill ha en syster sonen hihi han förstår inte ännu iaf
    jora dom växer ojoj snart flyttar dem hemmifrån haha..

ja mf var hämsk jobbig och jag har fortfarade inte kommit över det och jag tänker på det hela tiden sen e jag orolig att denna lilla inte lever häller har likom INGA symtomer alls..
    (rädd)
    men hoppas allt är okej på tisdag då jag får snart oxå en tid till bm o vul..

Tack o grattis själv
    Har ni berättat för familjen ?
  • TvåBlir3
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-02 16:10:22 följande:
    jora jag har berättat för älsta hon vill ha en syster sonen hihi han förstår inte ännu iaf jora dom växer ojoj snart flyttar dem hemmifrån haha.. ja mf var hämsk jobbig och jag har fortfarade inte kommit över det och jag tänker på det hela tiden sen e jag orolig att denna lilla inte lever häller har likom INGA symtomer alls.. (rädd) men hoppas allt är okej på tisdag då jag får snart oxå en tid till bm o vul.. Tack o grattis själv Har ni berättat för familjen ?
    Vad kul, då måste storasyster blivit glad! {#lang_emotions_smile} Jo tiden går fort, men så fort får den väl inte gå. Oroa dig inte, du kommer får en massa tid med dina små kära.

Jag förstår det. Men försök att inte tänka negativa tankar, vilket kan vara svårt. Jag har själv vart i de banorna och det blir inte min kille speciellt glad för. Han vill ha positiva tankar {#lang_emotions_laughing}
    Du får ju svar på dina frågor nu när du ska till BM.

Tackar :) Jo jag berättade förra veckan tror jag att det var och alla blev jätteglada.
    Blir alltid påminnd om att jag faktist är gravid då jag pratar med min familj, dvs. de som vet om det. En lycklig tid är det.
  • Ak86
    Minifer skrev 2010-05-01 22:00:44 följande:
    Hej! Grattis till graviditeten!!! Vad jobbigt för dig att pappan inte vill vara inblandad, men det kanske ge med sig lite så småningom? Hur som helst är det underbart att du har bra stöd runt dig!!
    Tackar så mycket. Känns helt underbart :) Jaa det känns ju lite sådär, har blandade känslor när det kommer till det :S men han kanske ger mer sig vem vet liksom...

Jaa det känns så himla bra att ha sin familj och sina vänner, men som sagt man märker ju verkligen nu vilka som är ens verkliga vänner.!

Grattis själv till graviditeten. Hur långt gången är du? :D Visst vi båda ska ha i dec men när är du beräknad? :D
  • Nanniii

HEEEJ tjejer ;)
    Nu vågar jag börja hoppas igen. Var inne på gynakuten idag för jag haft bruna flytningar och haft lite ont i magen, var ju nästan helt säker på att det var kört.

Men neej då , där var en liten och hjärtat slog på som bara den ;))
    Är någonstans i 7+2 ,  jag blev så tårögd och lycklig.

Nu hoppas jag allt gåår jätte bra framöver så man slipper oroa sig.

Ni mår bra ???

Ta hand om er
    Kramar

• pickaboo
    Nanniii skrev 2010-05-02 20:40:11 följande:
    HEEEJ tjejer ;) Nu vågar jag börja hoppas igen. Var inne på gynakuten idag för jag haft bruna flytningar och haft lite ont i magen, var ju nästan helt säker på att det var kört. Men neej då , där var en liten och hjärtat slog på som bara den ;)) Är någonstans i 7+2 ,  jag blev så tårögd och lycklig. Nu hoppas jag allt gåår jätte bra framöver så man slipper oroa sig. Ni mår bra ??? Ta hand om er Kramar
    Åh vad härligt! GRATTIS!

Själv ska man ringa mvc i morgon och boka tid för inskrivning. Kanske kan tjata till mig ett vul också för jag vet itne hur långt gången jag är. Vet att man inte brukar få göra ul innan vecka arton men i mitt fall vet jag inte när vecka 18 kommer bli...

Tror ni att jag kommer få göra ett vul?
Svar på tråden Decemberbebis 2010