• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Ginge

Jag är faktiskt stölt över mig själv.  Jag är faktiskt cool lugn med min graviditet. altså jag mår fortfarande illa, är jätte gasig i magen, rapar hela tiden, toa besök blir en utmaning och jag får mina jätte onda verkar i tjejmagen. men.... Ingenting av det gör mig orolig....

nu går jag bara och ibland tänker: just det det beror ju på att jag är gravid... och sen är jag jätte lugn igen....

Känner mig så anorlunda från er :s Fast jag har alldrig varit som "dem flesta tjejer".... Ni alla vill gärna ha VUL eller UL redan nu och jag tänker att jag kan lika gärna vänta till slutet av juni, då min v.18 UL kommer. Ni flesta är nervösa hur det ska gå oss BM, vad som frågas och pratas, men jag är lugn, tar det som kommer....

Känns som det kanske är något fel med mig?

• ÄlskadeGryn
    Nanniii skrev 2010-05-02 20:40:11 följande:
    HEEEJ tjejer ;)Nu vågar jag börja hoppas igen. Var inne på gynakuten idag för jag haft bruna flytningar och haft lite ont i magen, var ju nästan helt säker på att det var kört.Men neej då , där var en liten och hjärtat slog på som bara den ;))Är någonstans i 7+2 ,  jag blev så tårögd och lycklig.Nu hoppas jag allt gåår jätte bra framöver så man slipper oroa sig.Ni mår bra ???Ta hand om erKramar
    Vad skönt nannnii Jag var med om precis detsamma som du och trodde oxå att det var kört men fick tack och lov se en liten ärta i vecka 7 + 4 förra veckan så grattis till oss
  • Tilma
    HEEEJ tjejer ;) Nu vågar jag börja hoppas igen. Var inne på gynakuten idag för jag haft bruna flytningar och haft lite ont i magen, var ju nästan helt säker på att det var kört. Men neej då , där var en liten och hjärtat slog på som bara den ;)) Är någonstans i 7+2 ,  jag blev så tårögd och lycklig. Nu hoppas jag allt gåår jätte bra framöver så man slipper oroa sig. Ni mår bra ??? Ta hand om er Kramar
    Vad HÄRLIGT nannnii! Förstår att du kan andas ut lite nu och att det känns bättre! Klart du ska vara hoppfull nu. Hjärtat pickar på hos det lilla fostret. Njut! Försök iaf Jag vet att oron ofta tar över... eller illamåendet
    Live to win.
  • Mrs TH
    Ginge skrev 2010-05-02 22:15:23 följande:
    Jag är faktiskt stölt över mig själv.  Jag är faktiskt cool lugn med min graviditet. altså jag mår fortfarande illa, är jätte gasig i magen, rapar hela tiden, toa besök blir en utmaning och jag får mina jätte onda verkar i tjejmagen. men.... Ingenting av det gör mig orolig.... nu går jag bara och ibland tänker: just det det beror ju på att jag är gravid... och sen är jag jätte lugn igen.... Känner mig så anorlunda från er :s Fast jag har alldrig varit som "dem flesta tjejer".... Ni alla vill gärna ha VUL eller UL redan nu och jag tänker att jag kan lika gärna vänta till slutet av juni, då min v.18 UL kommer. Ni flesta är nervösa hur det ska gå oss BM, vad som frågas och pratas, men jag är lugn, tar det som kommer.... Känns som det kanske är något fel med mig?
    Fast sådär är jag oxå,  jag är inte så orolig över mitt BM samtal, jag varesig, röker, dricker eller knarkar

Jag fick ett litet sammanbrott när jag läste en massa om just missfall, men det har helt gått över, och just nu känner jag mig ganska tillfreds med allt. Jag kommer inte att be om vul eller betala för ett tidigare ul, men så har jag ju heller inte haft någon anledning att oroa mig, inga blödningar etc. Hade jag haft det hade jag nog inte varit så lugn...

Det enda jag oroar mig över är hur jag ska kunna gå upp så lite som möjligt i vikt och om det är ok att inte dammsuga på 3 månader( för att man är trött). Jag oroar mig också lite över min nya Mrs Jekyll identitet, det föreligger viss risk för att jag klappar till BM om hon säger att jag är överviktig( vilket jag ju är. Jag känner mig just nu otroligt kvinnlig och attraktiv, trots gasmagen x10 och belgian blue tuttarna och fan ta den som kallar mig fet!
  • Ginge
    Mrs TH skrev 2010-05-02 23:13:56 följande:
    Det enda jag oroar mig över är hur jag ska kunna gå upp så lite som möjligt i vikt och om det är ok att inte dammsuga på 3 månader( för att man är trött). Jag oroar mig också lite över min nya Mrs Jekyll identitet, det föreligger viss risk för att jag klappar till BM om hon säger att jag är överviktig( vilket jag ju är.
    Jag är ju också överviktig. redan när jag vägde 15 kg mindre än nu, för två år sedan, tyckte jag att jag är på gränsen. Därför jag också funderar mycket hur ska man göra att inte gå upp för mycket.

Fas jag har planerat om lite mina kostvanor i början av februari, och faktisk började gå ner i vikt. Han med 2 kg och sen plusade jag.... så nu alla dieter åt sidan. Men jag försöker äta mytigare ändå och inte för mycket heller. Jag har sagt till min sambo, att om jag börjar chata för mycket om maten så får han sätta stop för det :) Vi har t.o.m. funderat om jag ska skriva det på papper så att han kan visa den mig, när det behövs:) Det är ju inte lätt för en man att diskutera maten med en gravid kvinna :)

P.s. dammsuga tror jag nog är ok att låta bli:) Försök syselsätta mannen kanske?
  • Lizzie 83

Har alla molvärk? Jag har knappt känt av någonting i tjejmagen och jag brukar ha fruktansvärd mensvärk. 

Jag mår inte särskilt illa heller. Har bara ont i brösten och är supertrött. 
  • Lizzie 83
    HEEEJ tjejer ;) Nu vågar jag börja hoppas igen. Var inne på gynakuten idag för jag haft bruna flytningar och haft lite ont i magen, var ju nästan helt säker på att det var kört. Men neej då , där var en liten och hjärtat slog på som bara den ;)) Är någonstans i 7+2 ,  jag blev så tårögd och lycklig. Nu hoppas jag allt gåår jätte bra framöver så man slipper oroa sig. Ni mår bra ??? Ta hand om er Kramar
    Vad skönt att allt var ok!
  • Lizzie 83
    Ginge skrev 2010-05-02 22:15:23 följande:
    Jag är faktiskt stölt över mig själv.  Jag är faktiskt cool lugn med min graviditet. altså jag mår fortfarande illa, är jätte gasig i magen, rapar hela tiden, toa besök blir en utmaning och jag får mina jätte onda verkar i tjejmagen. men.... Ingenting av det gör mig orolig.... nu går jag bara och ibland tänker: just det det beror ju på att jag är gravid... och sen är jag jätte lugn igen.... Känner mig så anorlunda från er :s Fast jag har alldrig varit som "dem flesta tjejer".... Ni alla vill gärna ha VUL eller UL redan nu och jag tänker att jag kan lika gärna vänta till slutet av juni, då min v.18 UL kommer. Ni flesta är nervösa hur det ska gå oss BM, vad som frågas och pratas, men jag är lugn, tar det som kommer.... Känns som det kanske är något fel med mig?
    Vad skönt att vara som du. Det skulle jag också vilja. Jag kan inte låta bli att oroa mig över både det ena och det andra. Jag skulle verkligen vilja bara kunna ta det lugnt och inte gå och fundera hela tiden...
  • Tilma
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-02 15:48:17 följande:
    *Asg* samma här känna sig sexigt med sexiga underkläder haha not me hahaha men när saningen kommer fram med bebis magen och en stor kula ja då kan man prata om sexigt hehe ja då känner man sig som en sexig gravid kvinna äntligen
    Det är väl någonstans mitt emellan stadiet nu = mest fett och inte så mkt bebismage... och stadiet höggravid-och-vattenfylld som man är sexig i bebismagen Längtar till mellantinget. Fast jag inbillar mig att vi som föder på vintern inte kommer fyllas av en massa vätska. Det är ju kallt ute den årstiden och sväller, det gör man väl mest på sommaren? *önsketänk*
    Live to win.
  • LyckligaGatan
    Tilma skrev 2010-05-03 18:15:07 följande:
    Det är väl någonstans mitt emellan stadiet nu = mest fett och inte så mkt bebismage... och stadiet höggravid-och-vattenfylld som man är sexig i bebismagen Längtar till mellantinget. Fast jag inbillar mig att vi som föder på vintern inte kommer fyllas av en massa vätska. Det är ju kallt ute den årstiden och sväller, det gör man väl mest på sommaren? *önsketänk*
    Jag har också det önsketänket!!! Jag håller tummar och tår för att det är så. Svägerskan har fött två vinterbarn och hon svällde knappt, sen gick hon ju knappt upp ngt och har idag 3 mån efter förlossningen inte ett bebiskilo kvar. (Inget av det där stämmer in på mig... :-/ )

Jag satt och pratade med min mamma idag om att jag inte alls känner av graviditeten. Jag mår så jäkla bra den här graviditeten jämfört med den förra. Sen tog det 2 min innan jag fick rusa till toa och kräkas. My bad.

Här händer det så mkt just nu, full planering inför dop i slutet av maj och en stor händelse för oss i sommar. Det är skönt att ha det att tänka på ist för att gå o grubbla över mina "uteblivna" symtom. Jag mår kanon, lika bra att njuta av det
Svar på tråden Decemberbebis 2010