• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • TvåBlir3
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-01 22:56:21 följande:
    grattis och lycka till hos bm
    Tackar! Undrar vad det är jag ska göra där nu på måndag. Det här är min första graviditet. Har du några barn sen tidigare el. har du vart för inskrivning redan?
  • Minifer
    TvåBlir3 skrev 2010-05-01 23:11:14 följande:
    Tackar! Undrar vad det är jag ska göra där nu på måndag. Det här är min första graviditet. Har du några barn sen tidigare el. har du vart för inskrivning redan?
    Haj! =) Ni kommer prata hälsa, om du har sjukdomar i familjen osv, hur du mår, du kommer få lite broschyrer med dig hem och en bok om graviditeten och så får du fylla i ett papper på hur mycket alkohol du dricker/har druckit. Och ta blodtryck och väga dig tror jag. Vad kul! =)
  • TvåBlir3
    Minifer skrev 2010-05-01 23:14:27 följande:
    Haj! =) Ni kommer prata hälsa, om du har sjukdomar i familjen osv, hur du mår, du kommer få lite broschyrer med dig hem och en bok om graviditeten och så får du fylla i ett papper på hur mycket alkohol du dricker/har druckit. Och ta blodtryck och väga dig tror jag. Vad kul! =)
    Jaha okej. Låter ju trevligt :) Slipper iaf gå själv, killen ska med :)
    Det är så pass nytt ännu, kan inte direkt förstå än att jag ska bli mamma, även ffast jag pratar om det varje dag så har det inte riktigt gått in. :S
  • Nanniii

Hej!!
    Hoppas ni har det fiint, 
    är det fler som har gasmage?

Jag kan ha så ont i magen emellanåt .. känns som jag måste släppa mig hela tiden.
    Och den här mensvärken (växtvärk) buuuhh!! Får panik ibland ..

Sköt om er
    kramar

• Lakritsnapp
    Nanniii skrev 2010-05-02 09:25:48 följande:
    Hej!!Hoppas ni har det fiint,  är det fler som har gasmage?Jag kan ha så ont i magen emellanåt .. känns som jag måste släppa mig hela tiden.Och den här mensvärken (växtvärk) buuuhh!! Får panik ibland ..Sköt om er kramar
    Haha, ja riktig gasmage!! Framåt eftermiddagen/kvällen är det som värst... stackars omgivning {#lang_emotions_embarassed}. Ser ju nästan höggravid ut då {#lang_emotions_wink}.
  • Nanniii

Usch ja :( får du ont något också? Lite öm i magen?!
    haha jag försöker se på min mage om där är någon skillnad, men jg vet inte.. har alltid haft en liten gravidmage ;)

• Lakritsnapp

Ja, det kan göra rysligt ont! (Speciellt om man befinner sig på platser där man inte kan "släppa väder" hur som helst, hehe) Men, men jag har för mig att det är värst nu i början... så det är bara att hålla ut {#lang_emotions_smile}

• Lakritsnapp

Det här med "gravidmage". Jag har allt som oftast en ganska platt mage och nu syns en liten utbuktnad redan i v.7 + den här hemska spända gasmagen högre upp. Tighta tröjor är bara att glömma.

• 3 barns mamma84
    TvåBlir3 skrev 2010-05-01 23:11:14 följande:
    Jag har en dotter på 4år som blir 5 år 7 juni och sen har jag en son på 1½år blir 2 år 14 aug stora barn.
    Jag hade ett mf 15/12-09 vecka 8 och jag är beräknad ju 14-15/12-10 är i vecka 7+4 går in i vecka 9 ca ons-tors och jag ska till min läkare på tisdag 9.10 och skriva på massa papper som ska skickas till bm och förlossningen redan nu om mina 2 gravditeter och mitt mf jag fick.
    Sen kommer jag bli inskriven hos bm snart oxå gissar på nästa vecka alltså nu denna veckan som kommer få se iaf.
    Sen ska jag få tid till sjukhuset för att göra Vul oxå o se om det finns ett hjärta som tickar på hos denna lilla vän.

Med dottern blev jag inskriven i vecka 7-8
    Med sonen i vecka 8-9
    Han aldrig skriva in mig med mf barnet v 8
    Och nu väntar jag..

Bor i dk nu så ett nytt ställe nya planer och nya saker som bm o osv.
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
Svar på tråden Decemberbebis 2010