• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • pickaboo

Jag ringde mvc idag och vi räknade lite på hur långt gången jag är - max 7 veckor.

Har fortf inget beräknad förlossningsdatum. Ska dit på fredag för inskrivning (antar jag).

Mår också superbra. Så bra att jag emellanåt inte alls tror att jag är gravid...

• 3 barns mamma84
    Tilma skrev 2010-05-03 18:15:07 följande:
    Det är väl någonstans mitt emellan stadiet nu = mest fett och inte så mkt bebismage... och stadiet höggravid-och-vattenfylld som man är sexig i bebismagen Längtar till mellantinget. Fast jag inbillar mig att vi som föder på vintern inte kommer fyllas av en massa vätska. Det är ju kallt ute den årstiden och sväller, det gör man väl mest på sommaren? *önsketänk*
    Ja på sommaren hahaha som fan man ser ut som en vattenbalong jag födde ju dotter i juni då var det redan varmt 30g i maj 2005 herregud jag höl på att dö
    Sonen 2008 i aug ojojojoj rekord varmt haha och jag hade det jobbigt!!

Nu hoppas jag det blir bättre
    Om jag bara slipper mina jävla foglossningar jag fick IDAG!!! (morrrr)
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • Nanniii

Tack för alla söta kommentarer ;) blir alltid lika glad av att komma in hit och läsa!!
    Det verkar som om det är ganska många av oss som mår bra av graviditeten (peppar peppar) ;) Jag känner mig inte gravid direkt. men så glad man blev igår när man såg det lilla hjärtat slå .

Jag har redan fått en mage, det måste ju bara vara alla gaserna ;) haha!! har en riktig bulle på magen, men det är gulligt ;)

Har ni börjat berätta för andra än??

Kramar

Lizzie 83 skrev 2010-05-03 17:56:19 följande:
    Har alla molvärk? Jag har knappt känt av någonting i tjejmagen och jag brukar ha fruktansvärd mensvärk.  Jag mår inte särskilt illa heller. Har bara ont i brösten och är supertrött. 
    Jag har inte haft så mkt molande värk som jag har haft innan, ibland kan det hugga till. Jag har förväntat mig det värsta just för att jag annars har riktigt kraftig mensvärk och känslig livmodertapp . Illa mår jag knappt heller, har kännt av det när jag åker bil, och jag har kräkts en gång. Brösten känner jag inte av så mkt heller, men SUPERTRÖTT är jag ;) och kissar som en kran;)

Alla verkar uppleva helt olika ;)
  • Ginge
    Vad roligt nannniii att du är lugnare nu efter har hört bebis hjärtan.
    Här känner mig gravid men inte så överst mycket. SUPERTRÖTT är jag med. Kl 19 så är jag helt färdig att gå och sova...  På magen syns ingenting, jag har ju fått fett mage sedan slutat med p-piler, så den känns precis lika stor som vanligt, ingen förändring till gravid mage än.

Idag har jag varit på nära&kära och köpt ett prydnadssten med "världens bästa farmor" på. Den ska vi ge till min svärmor i helgen, då vi allihopa är i Prag och ska fira hennes födelsedag. Känns som det passar jätte bra att säga - här har vi liten födelsedags present till dig -och sen invänta hennes reaktion :) Hoppas hon förstår det direkt :)  annars tänkte vi inte säga till någon annan om graviditeten innan runt midsommar. (om nu inte helt plöstligt börjar synas gravidmage). 

Vi har en kompis som går och räknar minuter till förlosningen. Men det är typ 2 veckor kvar. så vi vill definitivt förstöra deras lyster tider med våran nyhet :)

Åt andra sidan så vi vill helst invänta till vecka 13 att berätta, för då är ju mycket större chans att det går hela vägen.
    lite nervös inför flyg resan på torsdag
  • 3 barns mamma84

Måste sova nu godnatt flickor..

(Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • Mrs TH

Imorgon skall bullen och jag till BM för första gången. Lite sänd är jag, hoppas hon är trevlig!

Idag var en dålig dag, jag har mått illa hela dagen och bara känt mig allmänt emilg.

Drömde att jag födde barn i natt, vilket är ett återkommande tema för mina drömmar, nuförtiden. Extra intressant eftersom jag aldrig har fött barn, det är mer som en mardröm med olika sekvenser ur skräckfilmer sammansatta till en helhet. Min man rånar banker och jag föder barn, undrar vad farbror Freud skulle säga om det

• Ett två tre

Hemma från semester, skönt

Och idag har vi varit på VUL och sett våran lilla knodd med ett litet hjärta som slog

Han kunde inte se varför jag fortfarande blöder till och från, men det verkade inte vara något fel på fostret i alla fall Ska tillbaka om 3 veckor.

☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Mrs TH
    Ett två tre skrev 2010-05-04 10:16:47 följande:
    Hemma från semester, skönt Och idag har vi varit på VUL och sett våran lilla knodd med ett litet hjärta som slog Han kunde inte se varför jag fortfarande blöder till och från, men det verkade inte vara något fel på fostret i alla fall Ska tillbaka om 3 veckor.
    åh vad härligt!
  • Mrs TH

Jag har varit på inskrivning, jag trodde att det här skulle vara ett litet kort samtal, men hon sa att det var lika bra att göra allt på en ggr.

FÖrutom att jag var smällfet( vilket inte hon sa men jag) så var allt bra, eller nästan allt bra. Jag hade för högt blodsocker, inte över gränsen men jag hade 8 och gränsen var 9. Så nu måste jag göra en glukosbelastning på onsdag nästa vecka. Inte bra alls!

Den 15 juli ska vi på ultraljud

Svar på tråden Decemberbebis 2010