• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Ginge
    Ett två tre skrev 2010-05-05 15:08:38 följande:
    Det går säkert bra, jag var precis i Frankrike, jätteillamående, trött och sliten och med en tvååring med på resan som krävde sitt - men jag överlevde Kan du inte ta med mat och äta i bilen/bussen/på tåget på väg till flygplatsen? Om ni kliver upp 3.30 lär du väl vara jättehungrig innan ni kommer till flygplatsen.Ha en trevlig resa
    Tack, det ska säkert gå bra :)

men jag ska inte äta ens i bilen på väg till arlanda, för jag mår illa nästan direkt efter att ha ätit.  Och jag vill inte bli avslöjad av svärföräldrarna som åker med :) Dem ska ju få veta om bebis på lördag, så tills dess måste jag på bästa möjliga sätt att undvika deras misstankar :)
    Tilma skrev 2010-05-05 16:18:24 följande:
     Och det är ju inte direkt som att man kan skylla på någon hipp och ny inne-pryl som folk ska ha runt armen.
    Får man inte skyla på något yoga grej kanske? Eller kanske maskera med en snygg scarf, som typ accesuar på armen?  :) Jag är så glad att jag träffar inte mina föräldrar utan att jag flyger till dem, så jag behöver inte försöka gömma det.  Så dem ska få veta kanske nångång i juli... eller egentligen så skulle t.o.m. fungera att ringa samma dag till dem och säga att nu ni äntligen blivit morföräldrar :) Det skulle bli skojig....
  • Tilma

"Får man inte skyla på något yoga grej kanske? Eller kanske maskera med en snygg scarf, som typ accesuar på armen?  :) Jag är så glad att jag träffar inte mina föräldrar utan att jag flyger till dem, så jag behöver inte försöka gömma det.  Så dem ska få veta kanske nångång i juli... eller egentligen så skulle t.o.m. fungera att ringa samma dag till dem och säga att nu ni äntligen blivit morföräldrar :) Det skulle bli skojig...."

Äh, starta en blogg... skicka länken... och sedan när lillfisen är ute så skriver du helt sonika bara där i att de fått ett barnbarn!

Live to win.
  • IWantCookies

Ser att många mår illa här, tänkte tipsa om Zofran / Ondansetron (samma läkemedel). Har fått det nu för mitt illamående som fick mig att längta efter döden alltså, det är så hemskt så det går inte att beskriva. Jag kräks inte, kan inte ens kräkas när jag är magsjuk, men eftermiddagarna är tortyr och jag ligger raklång och ber om nåd. Längtar så till v 13 i hopp om att det ska lätta.

I alla fall fick jag Zofran 4 mg att ta morgon och eftermiddag och det underlättar något enormt! Jag fungerar som människa igen och jag blir inte trött av tabletterna. Nu har jag "bara" vanlig graviditetströtthet och ett lätt illamående när tablettens verkan klingar av.

Seabands hjälpte inte mig, men forskningen säger ju att det ska fungera, så det kanske funkar för andra. Hemska värld, graviditetsillamående önskar man ingen, så fruktansvärt det är!

• Ginge
    Tilma skrev 2010-05-05 19:03:00 följande:
    Äh, starta en blogg... skicka länken... och sedan när lillfisen är ute så skriver du helt sonika bara där i att de fått ett barnbarn!
    hahaha..... jo, det kanske är en bra ide ;) Bara att mina föräldrar använder inte datorn, jag tror inte ens dem skulle veta hur man sätter igång en.... Dem har tillräckligt svårt med dagens teknik - mobiler... :)

Men om man nu pratar seriost, så vi ska nog meddela dem om ett par månader, när vi är mer säkra att det går hela vägen. Annars dem bara byger upp enorma förväntningar, och därför dem skulle ha det svårt att förstå om vi får MF.

Nu är det dags att gå lägga sig.
    Ha det så bra tjejer!
  • LyckligaGatan

Idag går jag in i v 12!!! <3

Gud vad ni pratat sista dagarna, haft en sjjjjuk lite donna här hemma, nästan 40° feber.. Idag verkar det vara bättre, jag håller tummarna!

• Mrs TH

Igår var det en kund( äldre dam) på jobbet som frågade om jag skulle ha barn, jag tänkte först förneka det men sen så ändrade jag mig och sa som det var. Hon vart väldigt glad och grät nästan( jag jobbar på ett litet ICA). Visswt blir det extra svårt om det inte går vägen men å andra sidan vill jag inte leva i konstant rädsla för missfall. Jag är ju gravid nu, och då vill jag också njuta av det.

Stackars alla er som mår så illa, jag mådde illa i v6 men sen har det gått över och nu mår jag som en prinsessa, låt vara en irriterad och trött sådan.

• Mrs TH
    LyckligaGatan skrev 2010-05-06 08:18:21 följande:
    Idag går jag in i v 12!!! <3 Gud vad ni pratat sista dagarna, haft en sjjjjuk lite donna här hemma, nästan 40° feber.. Idag verkar det vara bättre, jag håller tummarna!
    Åh vad underbart!!!! Jag längtar verkligen efter den veckan!
  • Tilma
    LyckligaGatan skrev 2010-05-06 08:18:21 följande:
    Idag går jag in i v 12!!! <3 Gud vad ni pratat sista dagarna, haft en sjjjjuk lite donna här hemma, nästan 40° feber.. Idag verkar det vara bättre, jag håller tummarna!
    ÅH vad härligt! GRATTIS till det!
    Live to win.
  • Tilma
    Mrs TH skrev 2010-05-06 10:50:45 följande:
    Igår var det en kund( äldre dam) på jobbet som frågade om jag skulle ha barn, jag tänkte först förneka det men sen så ändrade jag mig och sa som det var. Hon vart väldigt glad och grät nästan( jag jobbar på ett litet ICA). Visswt blir det extra svårt om det inte går vägen men å andra sidan vill jag inte leva i konstant rädsla för missfall. Jag är ju gravid nu, och då vill jag också njuta av det. Stackars alla er som mår så illa, jag mådde illa i v6 men sen har det gått över och nu mår jag som en prinsessa, låt vara en irriterad och trött sådan.
    Klart du ska njuta nu. Det är ju faktiskt så att man väntar barn och inte missfall. Förhoppningsvis ska allt gå vägen för oss som finns här i tråden och ja, det vore väl dumt att oroa sig och gå runt och vara rädd nu innan. Det som sker, det sker oavsett om man håller tyst eller inte.
    Live to win.
  • Lallan
    Mrs TH skrev 2010-05-06 10:50:45 följande:
    Igår var det en kund( äldre dam) på jobbet som frågade om jag skulle ha barn, jag tänkte först förneka det men sen så ändrade jag mig och sa som det var. Hon vart väldigt glad och grät nästan( jag jobbar på ett litet ICA). Visswt blir det extra svårt om det inte går vägen men å andra sidan vill jag inte leva i konstant rädsla för missfall. Jag är ju gravid nu, och då vill jag också njuta av det.Stackars alla er som mår så illa, jag mådde illa i v6 men sen har det gått över och nu mår jag som en prinsessa, låt vara en irriterad och trött sådan.
    Tycker det är en bra taktik! Nu efter två mf då jag vänatat med att berätta för allt och alla så har jag den här gången varit öppen med det mycket tidigare. Är bara i v 7 men har redan berättat för de flesta kompisarna, jobbet däremot får vänta så länge det nu går. Hade en förhoppning om att det skulle gå att vänta tills jag kom tillbaka efter semestern men tror att dom planerna grusats ngt
Svar på tråden Decemberbebis 2010