• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Minifer
    Tilma skrev 2010-05-05 13:45:04 följande:
    Jag köpte postafen på Apoteket. Finns ju seaband också men de syns ju på t ex jobb och eftersom att jag inte berättat något där, känns det dumt. Min mamma jobbar dessutom på samma arbetsplats som mig så jag vill inte dra uppmärksamheten åt mig
    kan du int ha vristvärmare över? ;)
  • pickaboo

Åh Lergigan comp är det bästa!!! Ska be om det redan nu! Spydde halva förra graviditeten och nu har det börjat igen. Jag som intekände ett smack för någon dag sedan...

• Ginge

Det där med illamåendet så förstör en del av graviditetens glädje.....

Åt andra sidan så är vi tjejer så lite speciella. Mår vi bra under ett par dagar då börjar oroa sig att nu kanske bebis har dött, nu är någonting fel.... alltså man alltid hittar någonting att klaga på....:)

Här har jag inte blivit så jätte kompis med toa, men varje morgon ca. 10min efter frukosten, så blir jag tvungen gå och ställa mig framför toan i väntans tid.... Varje gång det blir såååå nära men jag kräks inte. Ibland funderar även om jag ska hjälpa till fram procesen, då skulle kännas bättre kanske.... ush....

Jag har köpt in Postafen, och tänkte använda den imorgon. Vi ska behöva gå upp kl 3.30 på natten för att åka till Arlanda, och kl 8.00 lyfter planet. Är så nervös. Jag är rädd för att äta frukost på flygplatsen, för jag vill ju inte kräkas där eller på flygplan. Jag hoppas på det bästa...

• Ett två tre
    Ginge skrev 2010-05-05 14:08:47 följande:
    Det där med illamåendet så förstör en del av graviditetens glädje.....Åt andra sidan så är vi tjejer så lite speciella. Mår vi bra under ett par dagar då börjar oroa sig att nu kanske bebis har dött, nu är någonting fel.... alltså man alltid hittar någonting att klaga på....:) Här har jag inte blivit så jätte kompis med toa, men varje morgon ca. 10min efter frukosten, så blir jag tvungen gå och ställa mig framför toan i väntans tid.... Varje gång det blir såååå nära men jag kräks inte. Ibland funderar även om jag ska hjälpa till fram procesen, då skulle kännas bättre kanske.... ush.... Jag har köpt in Postafen, och tänkte använda den imorgon. Vi ska behöva gå upp kl 3.30 på natten för att åka till Arlanda, och kl 8.00 lyfter planet. Är så nervös. Jag är rädd för att äta frukost på flygplatsen, för jag vill ju inte kräkas där eller på flygplan. Jag hoppas på det bästa...
    Det går säkert bra, jag var precis i Frankrike, jätteillamående, trött och sliten och med en tvååring med på resan som krävde sitt - men jag överlevde

Kan du inte ta med mat och äta i bilen/bussen/på tåget på väg till flygplatsen? Om ni kliver upp 3.30 lär du väl vara jättehungrig innan ni kommer till flygplatsen.

Ha en trevlig resa
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre
    Minifer skrev 2010-05-05 13:51:12 följande:
    kan du int ha vristvärmare över? ;)
    Ja det hade ju varit snyggt

Skulle ju kunna ha långärmat men jag går mest i skjortor och sånt på jobbet eftersom jag har massa kundmöten hela dagarna, och jag har självklart lyckats fylla en hel garderob med bara 3/4 ärmar på kläderna
  • Ett två tre

Kan dom inte laga osynliga seaband {#lang_emotions_dreamer} Vi verkar ju vara flera som har samma problem med dom, hihi...

• Ett två tre
    Minifer skrev 2010-05-05 15:18:21 följande:
    försök trycka med tummen på punkten så ofta du kan vetja! =)
    Ja ett bra tips Men bägge samtidigt? Hmmm...
  • Tilma
    Ett två tre skrev 2010-05-05 15:14:21 följande:
    Kan dom inte laga osynliga seaband  Vi verkar ju vara flera som har samma problem med dom, hihi...
    Men eller hur!
    På jobb har jag iof oftast kavaj med lång ärm men jag nojar ändå över att t ex min mamma ska få syn på banden. Hon ser ALLT... utan att överdriva. Och det är ju inte direkt som att man kan skylla på någon hipp och ny inne-pryl som folk ska ha runt armen.
    Live to win.
Svar på tråden Decemberbebis 2010