• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Nanniii
    Nanna84 skrev 2010-05-07 13:55:42 följande:
    Fick du säga till sspeciellt att du vill kolla bebisen på inskrivningen? Jag har ingen lust att vänta till vecka 18-20 för ett ultraljud innan man får se så allt står rätt till...
    Jag har förklarat min rädsla efter mitt missfall i Dec, först bad jag om ett vul, men det gjorde dom inte. Fick dock blödning förra veckan och fick komma in på ett vul på gynakuten (detta var dock i Malmö) ,och allt såg bra ut. Det fick mig att lugna mig lite iaf. Iaf så berättade jag för BM jag ska till att jag gärna skulle vilja kolla då i v 12, och det verkar som om det gick igenom, om inte ,så kommer jag tjata mig fram;)

Jag förstår precis hur du känner, man vill ju veta så allt står rätt till, och jag som inte har så värst mkt symptom går bara och är orolig istället. Be om ett så tror jag säkerligen att dom lyssnar på dig. Det är deras skyldighet!

Har även hört om en privat mottagning (kvinnohälsan), jag tänkte ringa dit ang ett vul innan jag åkte in på akuten. Du kanske kan testa där annars, så det kan lugna dig lite.
  • Lizzie 83

Å, vad jag är glad att jag inte mår särskilt illa när jag läser om all er som får hänga över toastolen. Jag har en sån fobi för att kräkas så graviditetsillamående är något jag har oroat mig för i många år, långt innan vi ens började fundera på barn....

Jag är i vecka 8 nu (7 +1) så jag antar att det fortfarande kan dyka upp, men jag håller tummarna för att det inte blir värre. Nu känner jag mig bara lite halvillamående emellanåt, men inte som att jag behöver kräkas. 
    När började erat illamående?
    Häromdagen berättade jag för min bästa vän att jag är med barn. Det är svårt det där med hur länge man ska vänta. Tre av våra vänner vet, och våra föräldrar och syskon.. 
    Idag när jag chattade med en annan kompis gav jag en ganska uppenbar ledtråd tyckte jag, men hon fattade inte... hehe. 
    Hon skrev: "kan du tänka dig att adoptera?"
    Jag svarade" ja, men det känns inte så aktuellt just nu". Men hon fattade inte min baktanke...hihi
  • Nanniii

Jag går in i vecka 9 på Söndag.
    Har under de senaste dagarna haft illamående. Är så kass! Trodde först jag var magsjuk,men tror jag tar det som graviditetsillamående nu . Och jag har klagat på att jag inte haft några symptom alls innan.

Skulle åka till ica maxi idag , trodde det skulle hjälpa om jag själv körde,men nej då , jag blev så kass i bilen. Fick sitta och vänta i 10min innan jag kunde gå ur bilen. När jag väl känner att jag kan gå kommer jag 1m och då börjar allt igen . Känner mig helt matt i hela kroppen, får gå in och sätta mig vid fiket så min sambo kan hämta vatten till mig. Efter 20 min kan jag äntligen gå in i affären och handla.

Har även kännt av lite blodtrycksfall. Och mitt blodsocker är inte och hurra för heller.

Jag har varit så noga med vad jag ätit innan, har knappt behövt äta ngt, men nu känner jag verkligen av minsta lilla hunger. Jag har inte varit på inskrivning än ,så jag vet inte hur mkt som är lämpligt att äta.

Någon som har koll på detta?
    Jag är superlycklig över att vara gravid,men så som jag mått  dom senaste dagarna skulle jag gärna vilja skippa :)

Trevlig helg
    Kram

• TvåBlir3

Vill att magen min ska växa!!! {#lang_emotions_sealed}

• IWantCookies
    TvåBlir3 skrev 2010-05-08 01:17:30 följande:
    Vill att magen min ska växa!!!
    Jag med så man slipper se lönnfet ut när man egentligen är gravid
  • benedikten

Ååhh jag är i v.9 och känner redan att jag har gått upp en massa i vikt! Har ni också det?
    Jag måste äta ganska ofta annars blir jag akut hungrig och det känns som jag ska svimma om jag inte får mat. Så här tidigt i graviditeten ska man väl inte behöva äta så mycket mer.

• 3 barns mamma84
    vecka 8
    vecka 9 går in i vecka 10 på Tis ons har redan gått upp 2-3 kg
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • TvåBlir3
    IWantCookies skrev 2010-05-08 22:16:01 följande:
    Jag med så man slipper se lönnfet ut när man egentligen är gravid
    Jo precis.
    Vill ha en liten mage :)
    Tänk när man känner att barnet rör på sig :D Va kul!!!
  • Ett två tre
    benedikten skrev 2010-05-08 22:24:31 följande:
    Ååhh jag är i v.9 och känner redan att jag har gått upp en massa i vikt! Har ni också det? Jag måste äta ganska ofta annars blir jag akut hungrig och det känns som jag ska svimma om jag inte får mat. Så här tidigt i graviditeten ska man väl inte behöva äta så mycket mer.
    Man behöver bara typ en frukt extra per dag fram till vecka 12. Efter vecka 12 behöver man typ en smörgås och en frukt extra. Det är viktigt att äta frukost, lunch, middag och mellanmål, utöver det behöver man inte "äta för två".
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
Svar på tråden Decemberbebis 2010