• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Ett två tre
    LyckligaGatan skrev 2010-05-06 08:18:21 följande:
    Idag går jag in i v 12!!! <3 Gud vad ni pratat sista dagarna, haft en sjjjjuk lite donna här hemma, nästan 40° feber.. Idag verkar det vara bättre, jag håller tummarna!
    Vad underbart!

Vecka 12 känns lååångt bort för oss, verkar som jag är 10 dagar kortare på väg än vi trodde och det känns mycket så här i början Så istället för att vara i vecka 9 var jag plötsligt efter VUL bara i mitten av vecka 7 igen, grrr....

Det betyder i så fall att jag fick positivt på grav.testerna 7 dagar efter äl och dessutom började må illa redan så tidigt, tycker inte det stämmer helt. Men men, det visar sig väl

Idag har jag långärmad tröja och kan ha sea-band på mig på jobbet, hurra  Mår helt klart bättre, men om det är sea-banden som hjälper eller inte är ju svårt att säga, tycker det går lite upp och ner från dag till dag. Är illamående idag oxå men har inte behövt titta ner i toan - än...
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Klingan13

Är i vecka 10 (v9+5 idag) och mitt illamående verkar vara på tillbakagående och det är jag tacksam för. Har i princip levt på youghurt/fil, smörgås och morötter (som har bidragit till att dämpa illamåendet). Varken speciellt varierande eller nyttigt i längden. Har haft väldigt svårt för varm lagad mat men nu går det bra igen även om portionerna inte är speciellt stora. Frukost har inte varit att tänka på på morgonen utan jag har fått vänta fram till 10 innan jag fått i mig något). Har gått ner ett par kilo sedan jag vägde mig sist (för typ 1½ månad sedan) vilket jag ser som något positivt för jag vet att jag kommer gå upp dem snart igen.

Men i takt med att mitt illamående har minskat så har också tankarna om att något inte skulle stå rätt till börjat komma. Har haft en lite ont i magen de senaste dagarna också men ingen blödning av någon sort tack och lov. Är visserligen fortfarande väldigt öm i brösten (vissa kvällar har det tom gjort ont att ta av sig tröjan) och tröttheten sitter i men inte lika mycket som innan.
    Är jag nojjig som tänker på mf bara för att jag inte mår som innan? Jag kanske bara skall njuta av att jag äntligen börjar bli kvitt illamåendet och sluta fundera och analysera så mycket. Om och när slutade ni må illa?

• Lallan
    Klingan13 skrev 2010-05-06 12:35:55 följande:
    Är i vecka 10 (v9+5 idag) och mitt illamående verkar vara på tillbakagående och det är jag tacksam för. Har i princip levt på youghurt/fil, smörgås och morötter (som har bidragit till att dämpa illamåendet). Varken speciellt varierande eller nyttigt i längden. Har haft väldigt svårt för varm lagad mat men nu går det bra igen även om portionerna inte är speciellt stora. Frukost har inte varit att tänka på på morgonen utan jag har fått vänta fram till 10 innan jag fått i mig något). Har gått ner ett par kilo sedan jag vägde mig sist (för typ 1½ månad sedan) vilket jag ser som något positivt för jag vet att jag kommer gå upp dem snart igen.Men i takt med att mitt illamående har minskat så har också tankarna om att något inte skulle stå rätt till börjat komma. Har haft en lite ont i magen de senaste dagarna också men ingen blödning av någon sort tack och lov. Är visserligen fortfarande väldigt öm i brösten (vissa kvällar har det tom gjort ont att ta av sig tröjan) och tröttheten sitter i men inte lika mycket som innan. Är jag nojjig som tänker på mf bara för att jag inte mår som innan? Jag kanske bara skall njuta av att jag äntligen börjar bli kvitt illamåendet och sluta fundera och analysera så mycket. Om och när slutade ni må illa?
    Det är ju kring dom veckorna som illamåendet oftast brukar avta så du kan nog vara lugn.
  • pickaboo

Jag ska till mvc på fredag och tänker be om lergigan comp. Åt de under första grav och de funkade på mig. Kan inte leva så här. Illamående dygnet runt är alldeles slagen. Kan knappt ta hand om min femmånaders som det är nu...

• Ett två tre

Har varit hos BM idag, hon verkade ok, men jag ska inte tillbaka förren 20 augusti, är inte det väldigt långt fram? Ska på RUL nån gång i juli, får brev om det, men sen är det inget besök förren 20 augusti. Tydligen standard här i Norge men jag är 100 på att jag var tidigare med sonen, men det kanske är annorlunda med nummer två.

När ska ni gå nästa gång?

Känns som det kvittar för mig egentligen, men minns att jag tyckte det var en liten extra trygghet att få höra hjärtslagen i vecka 15-16 nån gång med sonen, men kan hända jag bad om en extra kontroll kanske, hmm... Jaja, känns konstigt att tänka på att när jag ska dit nästa gång är sommaren i princip över, och den har ju inte ens startat än

☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Tilma
    Ett två tre skrev 2010-05-07 11:48:44 följande:
    Har varit hos BM idag, hon verkade ok, men jag ska inte tillbaka förren 20 augusti, är inte det väldigt långt fram? Ska på RUL nån gång i juli, får brev om det, men sen är det inget besök förren 20 augusti. Tydligen standard här i Norge men jag är 100 på att jag var tidigare med sonen, men det kanske är annorlunda med nummer två. När ska ni gå nästa gång? Känns som det kvittar för mig egentligen, men minns att jag tyckte det var en liten extra trygghet att få höra hjärtslagen i vecka 15-16 nån gång med sonen, men kan hända jag bad om en extra kontroll kanske, hmm... Jaja, känns konstigt att tänka på att när jag ska dit nästa gång är sommaren i princip över, och den har ju inte ens startat än
    Om jag inte tar helt fel nu, så tror jag att kontrollerna är mer sällan när man väntar sitt andra barn. Första gången räknas man väl som helt novis och behöver extra mkt hjälp eller nåt
    Live to win.
  • Nanna84

Ni som bor i eskilstuna, har ni varit på inskrivning än? Eller i vilken vecka ska ni dit? Jag ska dit den 11:e juni, och då är jag i vecka 14, är inte det lite sent? Funderar om det bara beror på att de ska flytta BM-mottagningen, eller vad tror ni?

• Mrs TH
    Ett två tre skrev 2010-05-07 11:48:44 följande:
    Har varit hos BM idag, hon verkade ok, men jag ska inte tillbaka förren 20 augusti, är inte det väldigt långt fram? Ska på RUL nån gång i juli, får brev om det, men sen är det inget besök förren 20 augusti. Tydligen standard här i Norge men jag är 100 på att jag var tidigare med sonen, men det kanske är annorlunda med nummer två. När ska ni gå nästa gång? Känns som det kvittar för mig egentligen, men minns att jag tyckte det var en liten extra trygghet att få höra hjärtslagen i vecka 15-16 nån gång med sonen, men kan hända jag bad om en extra kontroll kanske, hmm... Jaja, känns konstigt att tänka på att när jag ska dit nästa gång är sommaren i princip över, och den har ju inte ens startat än
    Jag var ju hos BM i tisdags den 4/5 och ska tillbaka den 3/8 så det är ungefär som mig.
  • Nanniii
    Nanna84 skrev 2010-05-07 12:42:07 följande:
    Ni som bor i eskilstuna, har ni varit på inskrivning än? Eller i vilken vecka ska ni dit? Jag ska dit den 11:e juni, och då är jag i vecka 14, är inte det lite sent? Funderar om det bara beror på att de ska flytta BM-mottagningen, eller vad tror ni?
    Hej Nanna
    Jag ska på inskrivning den 26/5 ,Då är jag i v 12. Kunde ha fått ett tidigare, men där fanns inte tider , och i v 12 så finns där en möjlighet till att få kolla bebben också, och se så allt är bra. Det kan bero på att dom ska flytta också . Jag skulle ringa ngn dag innan och fråga om dom flyttat till sjukhuset än. Krånligt ;)
  • Nanna84
    Nanniii skrev 2010-05-07 13:51:22 följande:
    Hej NannaJag ska på inskrivning den 26/5 ,Då är jag i v 12. Kunde ha fått ett tidigare, men där fanns inte tider , och i v 12 så finns där en möjlighet till att få kolla bebben också, och se så allt är bra. Det kan bero på att dom ska flytta också . Jag skulle ringa ngn dag innan och fråga om dom flyttat till sjukhuset än. Krånligt ;)
    Fick du säga till sspeciellt att du vill kolla bebisen på inskrivningen? Jag har ingen lust att vänta till vecka 18-20 för ett ultraljud innan man får se så allt står rätt till...
Svar på tråden Decemberbebis 2010