• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Nanniii
    LyckligaGatan skrev 2010-05-10 17:35:55 följande:
    Min mage nu i 10+4. Istort sett omöjlig att dölja, ens i grav.kläder...
    Herrejisses, ;) det syns ju inget på mig , är visserligen i v 9 bara,så kanske ska vänta ngn v till:)

Vad fin du är iaf ! Underbart att se ;)

Kram
  • LyckligaGatan

Jag kommer ihåg att jag var i v 16 nånstans när magen var längre ut än boobsen, men det har den varit nästan från början den här ggn. Visserligen är boobsen mindre den här ggn, men ändå.

Magen kommer! Man hinner ju bli ganska trött på den innan bebben kommer.

• Minifer
    Mrs TH skrev 2010-05-10 14:24:22 följande:
    150, nej det ökar tydligen risken för blodproppar. Men jag ska ta om proverna så får vi se vad de säger.
    åtusan men vad skumt!  När jag hade 151 fick jag bara massa beröm för hur bra blodvärde jag hade. Dricker du tillräckligt, pröva dricka mer annars =)
    oj jösses, haha! nej den där kommer du inte undan med! Jättegullig bula!

Jag har just haft ett migrän anfall, nu har jag lyckats ha migrän två dagar i rad, gah!
  • LyckligaGatan
    Minifer skrev 2010-05-10 17:57:06 följande:
    åtusan men vad skumt!  När jag hade 151 fick jag bara massa beröm för hur bra blodvärde jag hade. Dricker du tillräckligt, pröva dricka mer annars =) oj jösses, haha! nej den där kommer du inte undan med! Jättegullig bula!Jag har just haft ett migrän anfall, nu har jag lyckats ha migrän två dagar i rad, gah!
    Tack!

Är migrän ngt du brukar ha eller är det pga graviditeten? Inge kul oavsett ...
  • Minifer
    LyckligaGatan skrev 2010-05-10 18:49:14 följande:
    Tack! Är migrän ngt du brukar ha eller är det pga graviditeten? Inge kul oavsett ...
    nä usch, inte skoj alls =( I vanliga fall har jag det kanske 4 gånger om året, men nu har jag haft det två dagar i rad, och två gånger förra veckan, usch =(
  • LyckligaGatan
    Minifer skrev 2010-05-10 18:51:10 följande:
    nä usch, inte skoj alls =( I vanliga fall har jag det kanske 4 gånger om året, men nu har jag haft det två dagar i rad, och två gånger förra veckan, usch =(
    Pratat med BM om det? Lovar inget men de kanske kan hjälpa dig på ngt sätt, eller iaf läkarintyg om att du ska slippa karensdagarna. Nu vet jag inte om de beviljar det när det "bara" är ngt som är under en viss period men det kan vara värt att kolla upp.
  • Minifer
    LyckligaGatan skrev 2010-05-10 18:56:37 följande:
    Pratat med BM om det? Lovar inget men de kanske kan hjälpa dig på ngt sätt, eller iaf läkarintyg om att du ska slippa karensdagarna. Nu vet jag inte om de beviljar det när det "bara" är ngt som är under en viss period men det kan vara värt att kolla upp.
    jag är ju mammaledig som väl är, så slipepr missa jobb, men skall absolut höra med BM om det finns något annar än alvedon man kan stoppa i sig. Är så drygt för hela dagen försvinner ju, man är ju helt togseg och trött när eländet väl gått över =/
  • LyckligaGatan
    Minifer skrev 2010-05-10 19:04:18 följande:
    jag är ju mammaledig som väl är, så slipepr missa jobb, men skall absolut höra med BM om det finns något annar än alvedon man kan stoppa i sig. Är så drygt för hela dagen försvinner ju, man är ju helt togseg och trött när eländet väl gått över =/
    Att det finns ngt annat det tror jag, men som sagt inte helt 100. Har för mig att jag hörde ngt om det under förra grav..

Är ensam i kväll, E är svintrött, jätteförkyld och vägrar sova. Näsfrida vägrar hon så vi måste vara båda och hålla i henne för att få rent näsan. Förhoppningsvis är M hemma om en timme eller så..  Har försökt äta middag i över 1 timme nu. Fått i mig lite iaf..
  • 3 barns mamma84
    Jätte fin mage och ja omöjligt hehe jag ser det skönt att man slipper dölja
    Jag har oxå jätte svårt att dölja min redan stor o jag går in i vecka 10 är i vecka 8+5 idag vecka 9
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • LyckligaGatan
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-10 19:23:01 följande:
    Jätte fin mage och ja omöjligt hehe jag ser det skönt att man slipper dölja Jag har oxå jätte svårt att dölja min redan stor o jag går in i vecka 10 är i vecka 8+5 idag vecka 9
    Min sambo vill att vi liger lågt tills det är säkert, men som tur är är det ju inte så långt kvar tills dess... Har massa bekanta här så jag vågar inte skrika ut det ngnstans. Men snart så...
Svar på tråden Decemberbebis 2010