Tilma skrev 2010-05-04 13:23:46 följande:
Det går framåt! Ultraljudstid och allt. Sånt vill jag också ha! Då känns det ju liksom liiite mer verkligt Jag ska på inskrivning den 25 maj. Hoppas få UL-tid då med (det görs på samma ställe så det borde man väl få?). Jobbigt med glukostbelastningen. Hoppas det går bra! Vad gör de om dina värden ändå ligger lite för högt? För du gå på spec-mvc då eller vad "händer"?
Då får man gå hos dietist och så försöker de sänka blodsockret genom att ändra kosten, om inte det fungerar så får man ta insulinsprutor, men enligt min BM var det inte alls speciellt vanligt att det gick så långt. H, läkarkompisen förklarade att man kan inte ta insulintabletter när man är gravid för de är farliga för barnet, därför får man gå direkt på sprutorna. Faran var att man kunde få väldigt stora barn, eftersom sockret gör att de växer mer än vanligt.
Vi får se hur det går, fast det kommer säkert att gå dåligt, och min mamma får vatten på kvarn om att jag är fet som en gris och kommer att må jättedåligt under hela graviditeten pga det.
Jag har aldrig haft högt blodsocker tidigare, typiskt att det ska bli nu.