• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Ginge

2 barnsmamma: oj vad din mage växer! :)  Här finns inga förändringar, hur mycket jag än fösöker hitta..... åt andra sidan, så bättre att mage börjar växa senare, för man hinner ändå bli trött på dem extra kilo och extra många centimeter runt magen.... Alla mina bekanta blev trötta på magen när det var typ en månad kvar.... Då vill dem redan att bebis kommer ut....

Så jag är glad att det växer inte så mycket. slipper gå och leta mamma kläder. Som jag har ingen aninng ens i vilken butik som finns....

• 3 barns mamma84
    Ginge skrev 2010-05-09 21:15:05 följande:
    2 barnsmamma: oj vad din mage växer! :)  Här finns inga förändringar, hur mycket jag än fösöker hitta..... åt andra sidan, så bättre att mage börjar växa senare, för man hinner ändå bli trött på dem extra kilo och extra många centimeter runt magen.... Alla mina bekanta blev trötta på magen när det var typ en månad kvar.... Då vill dem redan att bebis kommer ut....Så jag är glad att det växer inte så mycket. slipper gå och leta mamma kläder. Som jag har ingen aninng ens i vilken butik som finns....
    Hehe jag tror inte det är konstigt då min mage vxer nu då jag väntar tredje barnet och har varit nu gravid 4 ggr alltså mf i vecka 8 med förra ..
    Jag har oxå fått stora barn så det kan ligga något oxå bakom det.
    Jag trivs själv med att magen växer på nu det känns så jävla toppen och jag vill ha en mage som jag kan njuta av i sommar när vi sitter på gräsmattan och grillar på terasen och jag ligger där med min lilla bebis mage och lekande barn och bara NJUTER av livet som mamma och gravid kvinna

Ja mamma kläder det sitter på nu hehe så jag kan inte vara utan alls.
    Mjukisar sitter tajt nu..

Vilken vecka är du inne på o kommer att gå till ?
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • Mrs TH

Min BM ringde och väckte mig i morse, tydligen har jag högt hb oxå...
    Usch det känns som att allt ska krångla, det är för tididgt för allt det här, hur fan ska det vara i v29 eller v 39 om det skall vara så här nu?

• Ett två tre

Usch, när jag inte trodde det kunde bli värre så åkte jag på nån influensa/kraftig förkylning grej i helgen, började bli dålig fredag och har varit helt utslagen i helgen. Det i kombination med det hemska illamåendet blev inget bra kan jag säga. Idag är febern lite lägre så jag åkte till jobbet en timme, var bara tvungen att ordna några grejer men sen var det raka vägen hem och lägga sig igen.

Man känner att man lever när man är konstant sjösjuk, spyr, har hög feber, ont i hela kroppen, är täppt i hela huvudet och samtidigt ska ta hand om en vild tvååring. Idag är sonen som tur är på dagis så jag får vila lite...

Hoppas ni andra mår bättre!

☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Minifer
    Mrs TH skrev 2010-05-10 10:24:25 följande:
    Min BM ringde och väckte mig i morse, tydligen har jag högt hb oxå... Usch det känns som att allt ska krångla, det är för tididgt för allt det här, hur fan ska det vara i v29 eller v 39 om det skall vara så här nu?
    är inte högt HB bra?? Vad hade du?
  • Mrs TH
    Minifer skrev 2010-05-10 13:17:21 följande:
    är inte högt HB bra?? Vad hade du?
    150, nej det ökar tydligen risken för blodproppar. Men jag ska ta om proverna så får vi se vad de säger.
  • ankan24

wihiii.. då var inskrivningen klar iaf. fick den uppdelad i två delar men nu är alla tester klar och allt såg skitbra ut {#lang_emotions_smile}
    synd bara att ryggen värker som en jag vet inte vad just nu. bm trodde att det kanske kunde vara tidig foglossning så nu väntar jag på att hc ska ringa så jag kan boka tid hos en läkare istället.. hoppas verkligen att det inte är det som satt igång redan nu...{#lang_emotions_frown}

• LyckligaGatan

Hej på er!

Hur mår alla?

Jag mår.. skitbra faktiskt. Förvånansvärt med tanke på hur hemsk förra graviditeten var. Men det hinner nog i kapp sig om det känner för det.

Var hos BM idag. De misstänker att mina artärer inte är bra nog (?), och att det var därför E föddes så liten (2660 g, 50 cm). Så nu ska det ivägs till dr och sen UL för att kolla blodflödet på mig. Den här ggn har de verkligen RÅKOLL på mig och det känns så bra! Går iväg från BM med ett leende på läpparna, hon är verkligen guld!!

Ska försöka ta bild på min mage så nu får se, den är... väldigt synlig. Intre helt kul då vi inte vill outa det riktigt än... E döps om 3 veckor och det finns inte en chans i helskotta att vi kommer kunna dölja det då.. Men men, 10+4 idag, enl UL som tydligen stämde enl BM. Jag tror att båda uträkningarna kan stämma så jag tjaffsar inte.

Svar på tråden Decemberbebis 2010