• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Mrs TH
    Lallan skrev 2010-05-04 16:03:56 följande:
    Har inte skrivit på länge då jag mått så dåligt och varit så trött men idag kom förklaringen då jag var på vul, det är inte bara en där inne :-O  Nu gäller det att hålla tummarna för två istället för en.
    ojojoj grattis!!!
  • Ginge
    Mrs TH skrev 2010-05-04 13:52:47 följande:
    ..... och min mamma får vatten på kvarn om att jag är fet som en gris och kommer att må jättedåligt under hela graviditeten pga det. Jag har aldrig haft högt blodsocker tidigare, typiskt att det ska bli nu.
    Du får ursäkta men vad har din mamma med saken att göra? är hon så elak så att tvångsmatar dig? Då ska man nog sluta umgås med henne :)
    Jag är också överviktig/fet men skyler bara på mig själv......
    Har inte skrivit på länge då jag mått så dåligt och varit så trött men idag kom förklaringen då jag var på vul, det är inte bara en där inne :-O  Nu gäller det att hålla tummarna för två istället för en.
    OJ då... Grattis! tror jag? Jag skulle nog få enormt panik om det visad sig att det blir tvilingar.... Jag som så orolig att jag ska inte klara av allt job med en.....
  • Lallan

Tack tack! Blir till att köpa ny bil då vi redan har två barn och det här skulle bli nr 3 och sista men så blev det visst en fyra med Efter två mf så får man nog bara gilla läget och vara tacksam över att allt såg bra ut!

• Minifer
    Mrs TH skrev 2010-05-04 16:02:42 följande:
    Tack för alla lugnande ord, och vad bra att jag slipper föda en bamsebebbe Minifer, jag som har sådan förlossningsskräck, som det är. Jag kan ju inte göra så mkt mer än hoppas att det inte är gravdiabetes, men det är klart att BM drog öronen åt sig när hon fick se hur många som har diabetes i min familj både typ 1 och 2. Jag vet ju att jag borde vara en sådan som lever på linfrön och broccoli och som springer 1 mil varje dag, med mina gener. Jag är inte direkt orolig, så länge det inte är farligt för bullen, så är det lugnt. Jag får väl skärpa mig ännu mer med kosten helt enkelt. BM tyckte att jag gott och väl kunde fortsätta med viktväktar maten. Man behöver trots allt bara en frukt extra om dagen de första månaderna.
    =) Jag kostbehandlade min diabetes från v 12 till v 30 sist (då jag började med insulin) och det är inte lika strikt och värdelöst som man kan tro =) Jag hatar tex bröd som är sådär grovt att det är helt kornigt (vilket hänger ihop med min aversion för nötter) och fullkornspasta och så är uäääkigt osv osv osv. ifall du skulle utvecka gravdiabetes lovar jag att det känns bättre efter ett snack med dietisten =) Visst måste man ändra en del, och man kan absolut inte käka lösgodis och sylt och rena sockergrejer, men det hade kunnat vara sååå mycket värre =) Jag har äntligen fått en god ursäkt att äta mer kött än potatis te.x, muhahahahahaah!

Jag är kanske knäpp, men jag tar verkligen min diabetes med en klackpark, även om jag vet att jag kommer leva med den resten av livet. Men vafan, det kunde varit cancer liksom=) Nu måste jag äta nyttigt och motionera, ånej! (ok, har inte lyckats motionera en enda gång hittills, men jag har skaffa zumba, så ska förhoppningsvis komma igång)

Men nu babblar jag igen. Försöker väl säga att det inte alls är säkert du får gravdiabetes, men risken finns ju eftersom det är så högt så tidigt i graviditeten. men om du får det är det inte hela världen =) Det som är sugigast med det är att man inte får ligga på patienthotell när bebbe är född och man måste ev stanna lite längre på avd, men annars är det lugnt =) Kram på dig!
  • Minifer
    men hoppsan! Oj vad spännande! Och läskigt! Och häftigt! Grattis!!! :D:D{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_baby}
  • Lizzie 83
    Oj vad spännande! Vilken överraskning!
  • Ett två tre
    Oj oj, dubbelt grattis
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • rosendal
    Oj vad roligt! Grattis! 
  • Tisseltassel

Imorn ska jag på inskrivning.. Vad händer då?

• ÄlskadeGryn

Tisseltassel: Mest prat, vägning och ett blovprov har jag för mig

Stort grattis Lallan vad spännande 

Svar på tråden Decemberbebis 2010