• Svar på tråden Anders Eklund får permission...
  • danny79
    Bam skrev 2010-04-18 02:04:51 följande:
    Ja, tyvärr så glöms offrens familjer bort i sådana här diskussioner. Det fokuseras på gärningsmannens "rättigheter"
    herregud, Skulle vi inte döda Hitler pga att det kunde såra hans föräldrar???
    Varje människa får ta ansvar för ens egna handlingar.. punkt slut..
  • Bam
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 02:06:25 följande:
    Jag skulle antagligen var arg i början, som en del av sorgeprocessen. Men jag hoppas verkligen att jag inte går runt och önskar livet ur en person. Det låter enormt självdestruktivt.
    Om ens dotter fallit offer för en sadistisk sexmördare så tror jag nog att man är mer än enormt självdestruktiv.

Hur tror du att det känns för hennes familj att han ska "rehabiliteras" ut i samhället? Jo, som en jävla käftsmäll.
    Sometimes when i´m alone i google myself.
  • Blind Urmakare
    Bam skrev 2010-04-18 02:04:51 följande:
    Ja, tyvärr så glöms offrens familjer bort i sådana här diskussioner. Det fokuseras på gärningsmannens "rättigheter"
    Eftersom kriminalvården inte är en hämnd-institution så lägger man inga värderingar i offrens familjers eventuella lidande.
    Att vården för offrena ska bli bättra kan jag absolut skriva under på. Så länge det inte är i bekostad av intagnas vård. 
    Ateist | Humanist | Politisk frilansare
  • mamamamamaräng
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 02:02:10 följande:
    Jag tror det är en naturlig process när någon skadat en allvarligt. Att man vill ha hämnd och att människan ska skadas. Sedan är det långt ifrån tanke och handling. De flesta komma över sina tankar om hämnd med hjälp från en psykolog. Sorry jag missade skämtet. Det är svårt att veta vilka som förespråkar mord och inte här 
    Ja det är nog ganska allmänmänskligt.
  • Mamma till Philip Nova Elliot

Han är inte värd att ens leva. Svensk lag, fan vilket jävla skämt!

★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & lillebror som kommer med planerat snitt 26/4-10 ★*☆
  • Blind Urmakare
    Bam skrev 2010-04-18 02:10:53 följande:
    Om ens dotter fallit offer för en sadistisk sexmördare så tror jag nog att man är mer än enormt självdestruktiv. Hur tror du att det känns för hennes familj att han ska "rehabiliteras" ut i samhället? Jo, som en jävla käftsmäll.
    Så man ska skrota allt vad humanistisk kriminalvård heter för att vara snäll mot offrenas familjer? Tror du det ligger i samhällets intresse?
    Ateist | Humanist | Politisk frilansare
  • Mamma till Philip Nova Elliot
    Bam skrev 2010-04-18 02:10:53 följande:
    Om ens dotter fallit offer för en sadistisk sexmördare så tror jag nog att man är mer än enormt självdestruktiv. Hur tror du att det känns för hennes familj att han ska "rehabiliteras" ut i samhället? Jo, som en jävla käftsmäll.
    Ja exakt, wtf. Hade det varit min dotter hade jag personligen (kanske med viss hjälv iofs) sett till att ordna mitt eget straff till honom. DÅ hade jag vetat att han fått vad han förtjänat.

Varför ska han ha rättigheter när han berövat andra deras rättigheter för alltid?
    ★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & lillebror som kommer med planerat snitt 26/4-10 ★*☆
  • Bam
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 02:15:14 följande:
    Så man ska skrota allt vad humanistisk kriminalvård heter för att vara snäll mot offrenas familjer? Tror du det ligger i samhällets intresse?
    Vad är humanistisk kriminalvård då? Att få komma ut och äta på restaurang?
    Shit, det gör inte många barnfamiljer ens, men barnmördare ska få göra det?
    Sometimes when i´m alone i google myself.
  • danny79
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 02:15:14 följande:
    Ja,, sveriges rättsamhälle speglar knappast brottets allvar.. tror alla i vårt moderna samhälle skulle uppskatta hårdare straff. med atnke på våldets utveckling ,, även sänka straffåldern...

Krimeinella får inga straff i detta land... gäller att sätta hårt mot hårt,, endast det avskräcker...
  • ben brunsten

danny79, dags att gå å natta kudden kanske, "Hitler", vad fan menar du? Jag tror du missförstår med vilje... eller av trötthet.. sov gott och må dina drömar dofta av blodet av de orättfärdiga och... svett kanske. Gonatt

Svar på tråden Anders Eklund får permission...