Anders Eklund får permission...
http://www.sydsvenskan.se/sverige/article727710/Dubbelmordare-far-permission.htmlRestaurangbesök??????Menar de allvar????Fy fan!!!
Vi har kriminal VÅRD i Sverige och då ser jag permissioner som en naturlig del av strafftiden oavsett vad man har gjort.
Vad är poängen med att ge livstidsdömda permission? Vanliga interner kan jag kanske förstå, för de ska väl anpassas till samhället på nåt sätt (de ska ju ut nån dag), men livstidsdömda? Eklund ska väl sitta därinne och ruttna bort förhoppningsvis?
Nej såklart... Eklunds grej är inte att mörda hejvilt på öppen gata. Han väntade länge på rätt tillfälle, ett tillfälle då det kom en ensam liten oskyldig flicka på cykel som han då rövade bort och gjorde saker jag inte ens vill skriva. Sedan mördade han henne och skändade hennes kropp brutalt...
Så givetvis ska vi svenskar inte oroa oss över att Eklund är ute på permission och besöker en optiker, köper en bok och äter mat. Det är hans fulla mänskliga rätt och herrejisses... permissionen är ju BEVAKAD av kunniga och kompetenta vårdare.
Nej, jag håller som sagt med de andra som skrev att när man mördat någon sådär brutalt och kallsint så har man förlorat sina rättigheter. Därmed har man förlorat sin rätt att få vara på permission för diverse ärenden.