• Svar på tråden Anders Eklund får permission...
  • Blind Urmakare
    Juarez skrev 2010-04-17 23:13:21 följande:
    Säger bara USCH. En person som mördar någon annan för egen njutning borde ALDRIG få komma ut.Såna räknar jag inte som människor.Såna är kackerlackor som man borde trampa på!Trampa på äcklets rättigheter!
    Upplysningstiden sprang förbi dig eller?
    Ateist | Humanist | Politisk frilansare
  • Bam
    Blind Urmakare skrev 2010-04-17 23:35:04 följande:
    Vet du att Eklund har antisocial personlighetsstörning? Det brukar nämligen ta år att diagnosera.  Sedan måste jag ifrågasätta din förmåga att kunna förutse och förbestämma de intagnas rehabiliteringsförmåga.
    Du anser alltså att dessas monsters "rättigheter" väger tyngre än samhällets rätt till skydd från dessa?
    Sometimes when i´m alone i google myself.
  • CallGirl

Vi har kriminal VÅRD i Sverige och då ser jag permissioner som en naturlig del av strafftiden oavsett vad man har gjort.

• Blind Urmakare
    Bam skrev 2010-04-17 23:38:49 följande:
    Du anser alltså att dessas monsters "rättigheter" väger tyngre än samhällets rätt till skydd från dessa?
    Eklund och de andra intagna, eller monster som du så fint uttrycker dig, är i huvudsak skyddade från allmänheten eftersom de vistas i häkte. Vid de tillfällen de får permission har de eskort. Sannolikheten för att en intagen ska dra på något mordmission under en permission är förhållandevis låg så om jag var du skulle jag inte oroa mig för att Eklund är ute och köper en bok.
    Det stämmer förövrigt inte riktigt in på hans profil att han skulle börja mörda vilt omkring sig mitt på öppen gata.
  • Euforia

Vad är poängen med att ge livstidsdömda permission? Vanliga interner kan jag kanske förstå, för de ska väl anpassas till samhället på nåt sätt (de ska ju ut nån dag), men livstidsdömda? Eklund ska väl sitta därinne och ruttna bort förhoppningsvis?

• Kastrull
    Blind Urmakare skrev 2010-04-17 23:44:26 följande:
    Eklund och de andra intagna, eller monster som du så fint uttrycker dig

Kan bara instämma. "Monster" är ett väldigt fint epitet i sammanhanget. Skribenten kunde ju ha valt att frossa i ännu lämpligare beteckningar istället.
  • EllaHedwig

Nej såklart... Eklunds grej är inte att mörda hejvilt på öppen gata. Han väntade länge på rätt tillfälle, ett tillfälle då det kom en ensam liten oskyldig flicka på cykel som han då rövade bort och gjorde saker jag inte ens vill skriva. Sedan mördade han henne och skändade hennes kropp brutalt...
    Så givetvis ska vi svenskar inte oroa oss över att Eklund är ute på permission och besöker en optiker, köper en bok och äter mat. Det är hans fulla mänskliga rätt och herrejisses... permissionen är ju BEVAKAD av kunniga och kompetenta vårdare.

Nej, jag håller som sagt med de andra som skrev att när man mördat någon sådär brutalt och kallsint så har man förlorat sina rättigheter. Därmed har man förlorat sin rätt att få vara på permission för diverse ärenden.

• CallGirl
    Euforia skrev 2010-04-17 23:58:10 följande:
    Vad är poängen med att ge livstidsdömda permission? Vanliga interner kan jag kanske förstå, för de ska väl anpassas till samhället på nåt sätt (de ska ju ut nån dag), men livstidsdömda? Eklund ska väl sitta därinne och ruttna bort förhoppningsvis?
    Målet är väl att även livstidsdömnda ska komma ut i samhället?
  • Blind Urmakare
    Euforia skrev 2010-04-17 23:58:10 följande:
    Livstidsdömda kan få straffen omvandlat till tidsbestämt.
  • mamamamamaräng
    Blind Urmakare skrev 2010-04-17 23:35:04 följande:
    Vet du att Eklund har antisocial personlighetsstörning? Det brukar nämligen ta år att diagnosera.  Sedan måste jag ifrågasätta din förmåga att kunna förutse och förbestämma de intagnas rehabiliteringsförmåga.
    Njae, vet och vet.

Skulle vara konstigt om en människa som är normalt funtad gör sig skyldig till sådana sjuka och oempatiska brott.

Handlingarna i sig räcker för mig för att inte vilja ha en som är kapabel till sådana handlingar i samhället.

Jag ifrågasätter om det ens finns proffs på området som kan sia om vad de kommer att ta sig till.
Svar på tråden Anders Eklund får permission...