• Svar på tråden Anders Eklund får permission...
  • maelgi
    Epeemaster skrev 2010-04-17 18:03:26 följande:
    Hur de behandlas i fängelset bryr jag mig inte om. Do not make the crime if you cannot do the time. Min generella inställning är att folk som döms till fängelse är ett hot mot befolkningen och då ska befolkningen skyddas, inte de dömda! De dömda avsade sig rätten till mänskliga rättigheter när de begick sina brott.Hur man ser till att en livstidsdömd aldrig mer blir ett hot för befolkningen bryr jag mig inte om. Även avrättning är ok för min del.
    Kunde inte skrivit d bättre själv. Hur grymt folk än tycker d låter så tycker jag att man avsagt sig sina rättigheter då man begår ett brott.

Gå o mörda ngn o sen "buhu så synd om mig som inte får göra som alla andra (som inte mördat ngn) får göra" Nej fyyy fan lås in o kasta bort nyckeln!
  • bits
    Ventress skrev 2010-04-17 21:42:40 följande:
    Känner som du - det är oerhört svårt att ha någon som helst sympati eller empati för Eklund. OK, han kanske behöver glasögon, men maten och att få gå till en bokhandel...nej, det är för tidigt (det är det nog om 100 år också). Ang. mänskliga rättigheter....ja, man ska kanske ha respekterat andras mänskliga rättigheter innan man kan kräva/få sådana själv. Och att få äta på restaurang är ingen mänsklig rättighet. Han kan ju beställa hemkörning...
    Ja, det är just typen av brott som gör att det vänder sig i magen. Man sätter inte ett barn till världen, vårdar det, tar hand om det, älskar det, för att en karl 10 år senare skall slita in det i en bil, våldta, strypa till döds och sedan våldta igen, för att sedan dumpa barnet. Jag beundrar de offer för incest som bryter cirkeln och aldrig lägger ett finger på barn, och söker hjälp. De är ljusår ifrån de organiserade pedofiler som planerar sina brott, och förföljer sina offer innan, och dessutom praktiskt taget skrattar polisen och hela rättssystemet upp i ansiktet, och glatt flashar bilder på sina övergrepp. De är mycket sjuka människor.
  • Elavela87

människor som våldtar och dödar barn ska ha dödssprutan med en gång!

• varmchoklad

Snart kommer väl den där Arboga-tyskan och gör honom sällskap på krogen.

• UnDeuxTrois
    Elavela87 skrev 2010-04-17 22:00:56 följande:
    människor som våldtar och dödar barn ska ha dödssprutan med en gång!
    Ja, det hade varit bäst för alla parter. När förövaren har erkänt och det är helt klart att han/hon är skyldig.
  • mamamamamaräng
    Blind Urmakare skrev 2010-04-17 20:13:19 följande:
    Huruvida Eklund kan rehabiliteras eller inte återstår att se och man får väl hoppas att han kan det. Förr eller senare kommer Eklund att komma ut och då är det bättre att han kommer ut rehabiliterad och fungerande i samhället. Permissioner är en viktig del i integrationsprocessen från institutionen till samhället.  Kriminalvården gör en del missar i sin bedömning av rymningsrisk men överlag är de ganska skickliga på att sålla de rymningsbenägna från de andra. 
    Förbrytare som är pedofiler, psykopater och mördare "i ett", som Anders Eklund och Ulf Ohlsson (må han brinna i helvetet!), eller enbart psykopater och mördare skulle aldrig någonsin släppas ut ur fängelser.

Inte ens på permission.
    Även om risken kanske är liten att de rymmer så räcker allvaret i deras missgärningar för att man inte ska ta den risken.

Det finns ingen bot mot psykopati (antisocial personlighetsstörning).
    Sådana brottsligar kan därför inte rehabiliteras eller integreras.
    Deras drivkraft är lust och deras beteende är tvångsmässigt.

Det är naivt av svenska kriminalvården "återstår att se" om Eklund kan rehabiliteras.
  • Lindreas
    Blind Urmakare skrev 2010-04-17 20:13:19 följande:
    Huruvida Eklund kan rehabiliteras eller inte återstår att se och man får väl hoppas att han kan det. Förr eller senare kommer Eklund att komma ut och då är det bättre att han kommer ut rehabiliterad och fungerande i samhället. Permissioner är en viktig del i integrationsprocessen från institutionen till samhället.  Kriminalvården gör en del missar i sin bedömning av rymningsrisk men överlag är de ganska skickliga på att sålla de rymningsbenägna från de andra. 
    Jag håller med dig... ;)
  • mamamamamaräng
    mamamamamaräng skrev 2010-04-17 22:35:44 följande:
    Det är naivt av svenska kriminalvården "återstår att se" om Eklund kan rehabiliteras.
    Skulle stå:

Det är naivt att svenska kriminalvården "återstår att se" om Eklund kan rehabiliteras.
  • Juarez

Säger bara USCH.
    En person som mördar någon annan för egen njutning borde ALDRIG få komma ut.Såna räknar jag inte som människor.Såna är kackerlackor som man borde trampa på!Trampa på äcklets rättigheter!

• Blind Urmakare
    mamamamamaräng skrev 2010-04-17 22:35:44 följande:
    Förbrytare som är pedofiler, psykopater och mördare "i ett", som Anders Eklund och Ulf Ohlsson (må han brinna i helvetet!), eller enbart psykopater och mördare skulle aldrig någonsin släppas ut ur fängelser. Inte ens på permission. Även om risken kanske är liten att de rymmer så räcker allvaret i deras missgärningar för att man inte ska ta den risken. Det finns ingen bot mot psykopati (antisocial personlighetsstörning). Sådana brottsligar kan därför inte rehabiliteras eller integreras. Deras drivkraft är lust och deras beteende är tvångsmässigt. Det är naivt av svenska kriminalvården "återstår att se" om Eklund kan rehabiliteras.
    Vet du att Eklund har antisocial personlighetsstörning? Det brukar nämligen ta år att diagnosera. 
    Sedan måste jag ifrågasätta din förmåga att kunna förutse och förbestämma de intagnas rehabiliteringsförmåga.
    Ateist | Humanist | Politisk frilansare
Svar på tråden Anders Eklund får permission...