Anders Eklund får permission...
http://www.sydsvenskan.se/sverige/article727710/Dubbelmordare-far-permission.htmlRestaurangbesök??????Menar de allvar????Fy fan!!!
Jag orkar inte läsa alla inlägg med versaler och miljarder frågetecken och utropstecken, utan säger bara att; Ja, naturligtvis ska även barnamördare som Anders Eklund behandlas humant. Naturligtvis ska även han få nya glojärn.
Det är ju ine som att han ska vattenkamma håret och trä på danseskorna och springa på disco eller?
Det här är nåt som alla intagna kan ansöka om.
Han måste ju få äta. Sen väljer man ju själv om man vill servera en sån människa eller inte. Hade aldrig jag gjort. Jag tror inte de är så dumma att de skriver precis när han får permission, han är ju inte vidare populärm, många vill nog se en sån människa försvinna för alltid
Det där med optiker tycker jag är okej. Restaurangbesök är väl något man kan fundera på, men kommer de överhuvudtaget att kunna lösa det praktiskt? Som någon skrev, vem skulle gå med på att servera honom?
Jaha, och? är ungefär allt jag känner...
Har läst tråden i övrigt och tja vad ska man säga?
Länder med fängelser där fångarna är totalt rättslösa har inte lägre straff än länder med VETTIGA straff och lagar. Länder med dödsstraff har högre mordhalt och länder utan kriminalvård har fler brottslingar eftersom de som inte gör straff nog för livstid kommer ut etter värre än de var när de åkte in..
Att förövaren dör gör inget bättre, inte ett dugg faktiskt vilket många som fått sin förövare dödad vet och vittnar om. Jag tycker bara det är jävligt fånigt att köra på hämdkortet så till den milda grad. I Sverige satsar vi på kriminalVÅRD eftersom det är bevisat att det faktiskt är det bästa sättet för att hålla brottsstatistiken nere!
Men visst, är det bättre med fler brott med fler offer som följd bara vissa får mörda förövarna så kan det ju vara en ide att införa laglösa fängelser och dödsstraff, men jag fattar inte vad vi skulle vinna på det...