Blind Urmakare skrev 2010-04-18 00:56:54 följande:
Livstid är livstid tills dess att straffet tidsbestämt och det är långt ifrån en rättighet att få straffet tidsbestämt. (
sv.wikipedia.org/wiki/Livstids_fängelse_i_Sve...). Ambitionen i Sverige är att rehabilitera (jag börjar känna mig som en hackad skiva) och även människor som Schürrer och Eklund ska få en möjlighet att kunna rehabiliteras. Dit ingår permission. Sinnet behöver inte vara friskt bara för att man inte har en diagnos. Han kan helt enkelt vara enormt omoralisk och sakna grundläggande spärrar. En mor som slår sitt barn behöver inte ha en diagnos bara för att hon slår sitt barn, hon kan helt enkelt vara en dålig mamma med aggressionsproblem. Nu är såklart Eklunds brott betydligt värre (som om jag skulle vara tvungen att säga det) men principen är det samma. Det kan vara väldigt mycket fel på en person utan att personen har en psykos eller en personlighetsstörning. Men det kan också vara så att Eklund har en diagnos, jag vet inte. Det jag dock vet är att han inte dömdes till sluten psykiatrisk vård.
Sverige är mjäkigt,, sveriges lagar är mjäkiga,,, Folk kommer hit för att begå brott... dom har inget alls att förlora.. kriminella anlitar utomstående för mord.. varför? åker dom dit så åker dom dit på några år i en cell med frihet, go mat, tv-spel på rummet.... Inte alls som i deras egna länder..
Ska man begå brott så ska man göra det i sverige.. här finns inga kännbara straff alls..
Kan du fejka så behöver du ens inte sitta i fänglese, får du bara vård...