Anders Eklund får permission...
http://www.sydsvenskan.se/sverige/article727710/Dubbelmordare-far-permission.htmlRestaurangbesök??????Menar de allvar????Fy fan!!!
Isanje - Antagligen för att han missar bamban när han är ute och far. Kriminalvårdarna kanske också vill ta sig en bit att äta, och så käkar de på mcdonalds eller rentav harrys eller så. Jag fattar inte vad problemet är? Tycker du han ska svältas? Tycker det sk avara vedertaget inom kriminalvård, att svälta intagna som begått särskilt avskyvärda brott?
EllaHedvig - Det beror nog på hur rymningsbenägen man bedömer honom vara. Men visst, som en del av vården i kriminalvård ingår ju permissioner.
Jag googlade nu och fick fram att John Ausonius visst fått minst 17 bevakade permissioner under de 14 år han suttit då när den artikeln jag fann skrevs (www.na.se 2008 ) Han anses dock vara för farlig för att släppas ut på obevakade permissioner och även för farlig för att få sitt livstidsstraff tidsbestämt enligt Örebros tingsrätt. Alltså verkar han vara ett hopplöst fall inom kriminalvården so far, inte sant? Frågan är ju då VARFÖR han ska ens få permissioner för att "integreras" i samhället?
Detsamma gäller även avskummet Eklund... Det känns liksom som att de missbrukat sin rätt i samhället genom deras våldshandlingar.
Det jag menar är väl att det borde finnas någon gräns för hur mycket "vård" man kan ge människor...
Haha! Jo, det var rätt bra med liknelsen att hålla kött framför en hungrig hund!! :D På så sätt kan jag hålla med om att en permission är ett "bra" sätt...
Men jag anser ändå att människor som gjort så pass grova brott som Eklund mfl. har förverkat sin rätt i samhället och att samhället borde inse att det är kört, att det inte går att de kommer tillbaka till friheten i samhället och att -för att vara rent hämdlysten- de inte ens är värda det.