• Svar på tråden Anders Eklund får permission...
  • danny79
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 02:36:37 följande:
    Ditt behov av vård och fångens behov av vård är två skilda ting och ska behandlas som två skilda ting. Att förlora någon närstående är hemsk och ett otroligt lidande för vilken man bör få hjälp av en psykolog. Men ditt välmående ska inte bekostas med någon annans lidande. Det förtår du väl att det inte är hållbart. Och tror du själv att du kommer må bättre för att någon annan dör?
    Ja,, om ngn i min närhet skulle drabbas av ett våldsvärk,,, oavsett vad det var,, en misshandel,, en våldtäck eller ett mord så skulle JAG må bättre av att den människan som gjorde detta dog,,ju smärtsammare desto bättre..
  • Bam
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 02:36:37 följande:
    Ditt behov av vård och fångens behov av vård är två skilda ting och ska behandlas som två skilda ting. Att förlora någon närstående är hemsk och ett otroligt lidande för vilken man bör få hjälp av en psykolog. Men ditt välmående ska inte bekostas med någon annans lidande. Det förtår du väl att det inte är hållbart. Och tror du själv att du kommer må bättre för att någon annan dör?
    Du kan verkligen inte tänka utanför lådan?
    Nån har mördat ditt barn och denne person ska "rehabiliteras" ut i samhället. Köpa ett par solbrillor. Ditt barn kommer aldrig köpa solbrillor för hon är MÖRDAD av detta äckel.
    Sometimes when i´m alone i google myself.
  • Bam
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 02:38:25 följande:
    Ja fast det leder inte till någon form av allmänprevention. Stater med dödsstraff har i genomsnitt högre mordstatistik än stater utan dödsstraff. Fast ska vi seriöst ta diskussionen om dödsstraffets vara eller icke vara?
    Nej, det ska vi inte.
  • Blind Urmakare
    danny79 skrev 2010-04-18 02:41:06 följande:
    Ja,, om ngn i min närhet skulle drabbas av ett våldsvärk,,, oavsett vad det var,, en misshandel,, en våldtäck eller ett mord så skulle JAG må bättre av att den människan som gjorde detta dog,,ju smärtsammare desto bättre..
    Hm, att önska någon en smärtsam död låter inte så hälsosamt.
    Ateist | Humanist | Politisk frilansare
  • Blind Urmakare
    Bam skrev 2010-04-18 02:43:56 följande:
    Du kan verkligen inte tänka utanför lådan? Nån har mördat ditt barn och denne person ska "rehabiliteras" ut i samhället. Köpa ett par solbrillor. Ditt barn kommer aldrig köpa solbrillor för hon är MÖRDAD av detta äckel.
    Mitt barn kommer inte att komma tillbaka bara för att förövaren får dödsstraff eller ingen möjlighet till rehabilitering. Min sorg kommer inte att försvinna och inte heller bli bättra av att han sitter på vatten och bröd. INGET som har med förövaren kommer att hjälpa. Förutom att media slutar skriva om honom såklart så jag slipper läsa om vad han gör och inte.
    Tänka utan för lådan? Bara för att jag inte delar din syn på intagnas rehabilitering, eller i ditt fall avsaknaden av den?
    Bara för att jag anser att fångar ska ha en möjlighet till rehabilitering betyder inte det att jag på något sätt rättfärdigar deras brott, inte tycker synd om offrena med deras familj eller vill att min dotter ska våldtas och mördas. Det är ju bara dumt och såhär tre på natten är det jävligt tröttsamt att sitta och om och om igen förklara skillnaden på förövarens vård och offrets vård.
    Skulle jag eller någon i min närhet skadas eller mördas skulle jag inte förhålla mig objektiv, naturligtvis inte det kan igen förvänta sig att jag ska. Och i den stund av sorg och ilska skulle jag säkert tänka både det ena och det andra. Saker jag hoppas att jag inte gör till handling och saker som jag hoppas sluta tänka efter ett tag. För mitt eget välbefinnande.
  • Bam

Jag tar mig friheten att kopiera in ett stycke från Englas mammas blogg. Här kan ni läsa svart på vitt hur det känns för hennes familj.
    http://englasmamma.blogspot.com/

• danny79

ett öga för ett öga,, en tand för en tand.. Biblens regler....

• Blind Urmakare
    danny79 skrev 2010-04-18 03:05:01 följande:
    ett öga för ett öga,, en tand för en tand.. Biblens regler....
    Fast det var ett tag sedan vi gick ifrån bibelns regler. De funkar liksom inte i ett civiliserat samhälle.
  • danny79
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 03:07:12 följande:
    Fast det var ett tag sedan vi gick ifrån bibelns regler. De funkar liksom inte i ett civiliserat samhälle.
    det funkar utmärkt,, slår nån mig slår jag tillbaks,, våldtar nån ngn skär man kuken av den människan...
  • mamamamamaräng
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 03:07:12 följande:
    Ja tack och lov har vi inte Bibeln som rättesnöre i vårt samhälle!
Svar på tråden Anders Eklund får permission...