ELMK skrev 2010-04-23 08:51:47 följande:
ja ett dräglit liv, men inte för lyxigt, jag kan tycka att nätet ska vara offlimit nu vet jag inte hur det är för lasermannen, men min mammas ex jobbade ibland på hall och där fick interner sitta vid nätet. nu vet jag inte alls hur det fungerar med deras hobbysar osv men jag kan tycka att personer som sitter inne kan få ha rätten att ha djur då jag är av den tron att djur kan göra underverk!
Huruvida nätet skall vara off limit eller ej tycker jag beror på den intagne. Vissa kan säkert hantera det på ett vettigt sätt, andra inte å då ska de inte ha tillgång till internet. Många fängelser dock har faktiskt inte internet till de intagna. Djur är förbjudna eftersom det finns de som kan vara allergiska och då fungerar det inte, möjligtvis att de kan få ha fiskar tex.
Lasermannen tror jag säkert kan få ha tillgång till internet, för hans del ser jag faktiskt inte vad faran med internet skulle vara...
För egen del anser jag att ett drägligt liv för internerna borde vara att ha ungefär vad man räknar med att en person som går på soc. ska kunna ha. Dvs möjlighet till hobbys, telefon (fast på fängelse begränsad sådan), TV och internet (samma här, på fängelse begränsad tillgång). Mat och husrum behöver vi knappast räkna eftersom de ju får sådant