• Svar på tråden Anders Eklund får permission...
  • Isanje
    ahlcec skrev 2010-04-18 09:41:34 följande:
    Isanje - Antagligen för att han missar bamban när han är ute och far. Kriminalvårdarna kanske också vill ta sig en bit att äta, och så käkar de på mcdonalds eller rentav harrys eller så. Jag fattar inte vad problemet är? Tycker du han ska svältas? Tycker det sk avara vedertaget inom kriminalvård, att svälta intagna som begått särskilt avskyvärda brott?
    Kriminalvårdarna får gärna äta på Harrys. Utan Eklund. Han svälter inte där han sitter,o där han sitter nu sitter han bra.
  • Isanje

Man kan ju tycka att det finns en risk för Eklunds liv att han får vistas ute. En barnamördare står högt upp på svarta listan i vissa kretsar.

• EllaHedwig

Nej det gör jag inte i detalj, men som många tidigare i tråden skrivit så är ju permissioner en del i vården för att kunna komma ut i samhället efter att strafftiden gått ut...

• saltabanditen
    EllaHedwig skrev 2010-04-18 10:44:03 följande:
    Nej det gör jag inte i detalj, men som många tidigare i tråden skrivit så är ju permissioner en del i vården för att kunna komma ut i samhället efter att strafftiden gått ut...
    Och då har du helt missat de som skriver om nödvändigheten om densamma?
    Hur är det möjligt?
  • lyckligmamma

Det är svårt för de som inte jobbar med mänskliga rättigheter för prdofiler och mördare att första hur lagen fungerar. Inte så konstigt, det är svårt att se s¨na människor som människa och man sörjer för familj och vänner och många tycker att de helst borde smaka samma skit och. Det kan jag med tycka om pedofiler och barnamördare. Men det finns de människor som ser de som människor, och det är väl tur att det finns såna människor. Det är bra på ett sätt att man inte behandlar de som de  egentligen förtjänar, moraliskt.

• lyckligmamma
    Isanje skrev 2010-04-18 10:43:39 följande:
    Man kan ju tycka att det finns en risk för Eklunds liv att han får vistas ute. En barnamördare står högt upp på svarta listan i vissa kretsar.
    men han är skyddad Eklund- de låter ingenslå ihjäl honom. Samma sak med andra sjuka människor
  • EllaHedwig

Saltbanditen:
    HAHAHA!!! Nej, såklart att jag inte missat vitsen med permissionerna...
    Det jag menar är att avskum som Eklund inte förtjänar att komma UT i samhället överhuvudtaget och därför finns det ingen mening med permissioner för dem, förstod du inte det?!

• saltabanditen
    EllaHedwig skrev 2010-04-18 11:01:55 följande:
    Saltbanditen:HAHAHA!!! Nej, såklart att jag inte missat vitsen med permissionerna... Det jag menar är att avskum som Eklund inte förtjänar att komma UT i samhället överhuvudtaget och därför finns det ingen mening med permissioner för dem, förstod du inte det?!
    Nej, jag förstod inte riktigt vad du menade. Tror att det beror på att vi tänker diametralt olika. Många verkar tycka att det är detsamma som frihet, jag ser det verkligen inte så.
  • Virriga Vera
    danny79 skrev 2010-04-18 03:14:29 följande:
    det funkar utmärkt,, slår nån mig slår jag tillbaks,, våldtar nån ngn skär man kuken av den människan...
    Det är ju faktiskt så man lever inom en hel del hederskulturer som vi svenskar ogillar och fördömer, men det är kanske ok när det gäller oss själva?
  • Bam
    Virriga Vera skrev 2010-04-18 10:02:53 följande:
    Vilka rättigheter har tagits bort från offren?
    Ja, rätten att leva för det första. Eller du har missat att Eklund är en mördare?
    Sometimes when i´m alone i google myself.
Svar på tråden Anders Eklund får permission...